اینستاگرام یکی از قدرتمندترین شبکه های اجتماعی است . دامنه قدرت اینستاگرام بسیاربالا می باشد و این قدرت تا سالیان سال ادامه خواهد داشت . در حال حاضر هیچ کدام از برنامه های اشتراک گذاری عکس مانند اینستاگرام نتوانسته است مخاطب را جذب خود کند . ما در این مقاله قصد داریم ب شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی موجود را بررسی کنیم .
خصوصیات اینستاگرام:
آنچه اینستاگرام را منحصر به فرد می کند ، ماهیت و طراحی ساده ی باورنکردنی اش است . هیچ دکمه آزار دهنده ، ویژگی های زیادی ، پیوندهای ناقص یا پنجره های مزاحمی در اینستاگرام وجود ندارد .
شناحت برند ، تعامل با محاطب ، ایجاد سرنخ هایی از مخاطب هدف ، بالا بردن فروش ، همگی برای کسی که دنبال رسیدن به اهداف خودش یا کسب و کارش باشد ، در اینستاگرام مهیا شده است .
راحتی استفاده از آن به گونه ای است که کاربران را معتاد به استفاده از آن می کند . اینستاگرام یکی از قدرتمند ترین روش ها برای بیان کردن خود ، ساختن یک اجتماع و گروه و مدیریت اثربخش است . هیچ برنامه ی به اشتراک گذاری عکس دیگری نتوانسته است همانند اینستاگرام عمل کند و دامنه قدرت اینستاگرام به گونه ای است که تا سالیان سال نیز می تواند به همین شکل پیش رود .
برتری های اینستاگرام :
اینستاگرام به شما امکان می دهد صد در صد فالوئرهایتان را بررسی کنید ، فیس بوک فقط امکان دسترسی به شش درصد را فراهم میکند .
تعامل در اینستاگرام به شدت بالاست . پنجاه و هشت برابر فیس بوک و صد و بیست برابر توییتر .
استفاده از اینستاگرام بسیار راحت است . آن قدر راحت که در منحنی یادگیری قرار نمی گیرد .
در سال 2017 اینستاگرام رشد بیست و سه درصدی داشته است در مقایسه با رشد حدود دودرصدی برای فیسبوک و توییتر که در واقع کاربران خود را از دست داده اند .
توزیع اینستاگرام بین کاربران آیفون و اندروید برابر است .
اینستاگرام در حال حاضر ماهانه بیش از ششصد و پنجاه میلیون کاربر فعال دارد .
پخش زنده در اینستاگرام تا صد و پانزده درصد رشد داشته است ، در مقایسه با کاهش شصت و سه درصدی پخش زنده در فیسبوک .
میانگین سفارش تبلیغات در اینستاگرام شصت و پنج دلار در مقابل فقط پنجاه و پنج دلار در فیسبوک است .
نرخ رشد اینستاگرام به ازای هر اپلیکیشن هوشمند دو برابر می شود .
اینستاگرام در حدف حساب های جعلی یا اسپم خیلی کار آمد است .
میانگین حساب کاربری در اینستاگرام از نظر فالوئر ماهانه تا شانزده درصد رشد پیدا می کند .
این موارد تنها بخشی از برتری های اینستاگرام به عنوان برترین شبکه اجتماعی حال حاضر بودند.
سعی خواهیم کرد در سلسله مقالات بازاریابی اینستاگرام ، شیوه ی خلق استراتژی خودتان را یاد بگیرید تا بتوانید خود و برندتان را در اینستاگرام معرفی کنید . فعالیت بازاریابی در اینستاگرام به گونه ای است که بایستی به صورت مداوم و پیوسته صورت گیرد و هیچ وقفه ای در آن وجود نداشته باشد .
قبل از این که شما فعالیت بازاریابی خود را در اینستاگرام آغاز کنید باید نکات زیر را در نظر بگیرید :
– چرا دارید فعالیت بازاریابی در اینستاگرام انجام می دهید .
– دقیقا چه اهدافی دارید از نظر تعداد فالوئر ، درآمد و …
– آیا همین الان صاحب برندی هستید که می خواهید تبلیغش کنید .
– آیا حاضرید برای جذابیت بیشتر ، تصاویر جذابی را خلق کنید و برای این تصاویر زمان بگذارید .
– حاضرید چند ماه اول برای اینستاگرام به شدت وقت بگذارید .
محیط اینستاگرام :
ابتدا باید دقیقا بدانید دارید با چه ابزاری کار می کنید یعنی باید محیط ابزار را بشناسید تا بتوانید استفاده ای مفید از آن ببرید .
اینستاگرام در 99/9 درصد موارد موبایلی است . این برنامه در گوشی و وسایل قابل حمل خیلی راحت تر اجرا می شود . با فضای محدودی که اینستاگرام در گوشی دارد نوشته های فروش بلند در آن جایی ندارند چون فضا و زمان کمی برای فهمیده شدن پیام تان دارید .
نکته ی بسیار هم این است که مردم خیلی زود همه ی پست هایشان را روی نیوزفید هایشان بالا و پایین می کنند ، بنابراین جلب توجه فوری آن ها و انتقال ارزش به آن ها درست در لحظه ای که پست اینستاگرامی تان را می بینند بسیار حیاتی ست . به آن 1 درصد از افرادی که پست اینستاگرام شما را در کامپیوتر خود می بینند فعلا توجه نکنید . نسخه دسکتاپ بیشتر برای کنترل برنامه های خارج از نرم افزار اصلی به کار می رود که این نسخه به تازگی عکس دار شده است . هنوز هم نمی توانید از روی نسخه دسکتاپ مطلبی را در حساب اینستاگرام پست کنید .
مهمترین جنبه ی محیط اینستاگرام این است که محیطی است کاملا بصری. هر عکسی که پست می کنید حتما باید کیفیت بالایی داشته باشد . انسان ها طبیعتا موجوداتی بصری هستند به همین دلیل اطلاعات بصری را خیلی سریع تر از بقیه مدل ها پردازش می کنند .
اجتماعات بزرگی در اینستاگرام وجود دارند و شما باید بتوانید با توجه به شرایط خود و جایگاهی که کسب و کار شما دارد ، در آن اجتماعات قرار گیرید .
باید بدانید که گروه های بزرگی از مردم در اینستاگرام تقریبا در هر جایگاهی وجود دارند. شما باید به دنبال آن ها باشید و شیوه ی دسترسی پیدا کردن به آن ها را بفهمید . اگر می خواهید ترافیک بالایی را به صفحه اینستاگرام تان بکشانید و سطح فالوور هایتان را هر چه زودتر توسعه دهید ، درک این نکته مهم است .
شاید این مسائل از نظر شما زیاد پیچیده نباشد . چرا ؟ چون پلتفرم اینستاگرام به طرز خنده داری ساده است . با این حال شما باید روی پیروی و استراتژی های بازاریابی ، با درک کامل از محیط اینستاگرام متمرکز باشید تا بتوانید به شکل کارآمدی از گروه ها و اجتماعات بزرگ که در اینستاگرام هستند استفاده کنید و آن ها را برای جذب ترافیک بیشتر ، بالا بردن سطح فالوئر های خودتان و در نهایت به سود رساندن دائمی به کار ببرید .
هدف ما از توصیح مبانی اینستاگرام ، شفاف کردن استراتژی ها و مبانی اولیه بازاریابی در آن است . در مراحل بعدی طبیعتا باید از ابزارهای موجود در آن به شکل بهینه ای استفاده کنید . اما استفاده از ابزارهای فنی اینستاگرام خود مستلزم یادگیری مبانی اولیه آن است تا شما را به شناخت درست از مبانی هدایت کرده و سپس بدانید هر کدام از این مبانی را میبایستی در کدام بخش از اینستاگرام استفاده کنید .
نکات و قوانینی که ما در تلاشیم در سلسله مقالات بازاریابی در اینستاگرام مطرح کنیم همگی نیاز به گذشت زمان و داشتن حوصله ی زیادی دارد . پس سعی کنید آن ها را درک و بصورت پیوسته به کار گیرید .
حالا که توانسته اید مبانی اولیه ی اینستاگرام را تا حدودی درک کنید در مرحله بعدی باید به سراغ ساخت اکانت یا پروفایل خود بروید .
در مقاله بعدی نکات بسیار مهمی را در رابطه با ساخت اکانت پروفایل اینستاگرام مطرح می کنیم .
حتما بخوانید |
تعریف شبکه های اجتماعی |
در مقاله قبلی به طور کامل به بررسی شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان یکی از پرطرفدارتین شبکه های اجتماعی پرداخیم در این مقاله شمار را با تکنیک ها و اصول مهم در بازایابی اینستاگرام و مهم ترین عوامل در انتخاب نام برای پیج اینستاگرام آشنا می کنیم . امیدواریم بتوانیم گام مفیدی برای شما در راستای آموزش بازاریابی در اینستاگرام برداریم .

انتخاب نام پروفایل در اینستاگرام :
می خواهیم به آموزش ساختن پروفایل مناسب برای اینستاگرام بپردازیم .
ایجاد حساب اینستاگرام خیلی راحت است و نباید زمان زیادی از شما بگیرد .می توانید پروفایلتان را با این جزئیات بسازید:
اسم کامل :
این اسم برند یا کسب و کار شماست که املای کاملی دارد .
نام کاربری :
بعد از پر کردن قسمت بالا ، پیشنهاد خودکاری برای نام کاربری تان دریافت می کنید . نام کاربری از نام کامل جداست .
رمز عبور :
مطمئن شوید که رمز مطمئنی را انتخاب می کنید که به خاطر سپردنش راحت است .
عکس :
از لوگوی برندتان استفاده کنید یا اگر صفحه شخصی ست ، از یکی از عکس های خودتان استفاده کنید .
نام صفحه ی اینستاگرام شما :
مردم صفحه ی اینستاگرامتان را به این نام صدا میزنند . نام اینستاگرام شما می تواند شبیه به نام وب سایت شما باشد . انتخاب نام شما باید متناسب با نوع فعالیت شما باشد . اگر مردم محتوایی را ببینند که با نام شما همخوانی نداشته باشد سر درگم خواهند شد . چندین نکته را برای انتخاب نام مناسب در اینستاگرام باید در نظر بگیرید :
تلفظ :
گفتن اسم تان باید راحت باشد . هیچ بخش از اسم تان نباید گیج کننده به نظر برسد .
منحصر به فرد :
مشخص است که از نامی نمی توانید استفاده کنید که قبلا شخص دیگری از آن استفاده کرده است . در ضمن نباید نام شما شبیه کسب و کارهای دیگر باشد که اشتباهی رخ دهد .
نقطه ها و زیرخط ها :
شاید مجبور شوید از این علائم برای نام خودتان استفاده کنید . تا جایی که امکان دارد از این علائم استفاده نکنید . این علائم را نیز به صورت ترکیبی به کار نبرید . این را بدانید که در صورت به کار بردن این علائم ، جستجوی صفحه شما برای کاربران سخت خواهد شد .
طول نام :
نام کاربری نباید زیاد طولانی باشد . نام کاربری و نام کامل هیچ وقت نباید جدا از هم باشند . همه ی این ها باعث سردرگمی کاربران خواهد شد چون متوجه نخواهند شد صفحه ی شما درباره چه موضوعی هست .
اسامی پر طرفدار :
سعی کنید این اسامی را داخل نام خود به کار نبرد . پیج های بسیار زیادی با این اسامی پر طرفدار ( همچون موفقیت ، میلیاردر و . .. ) وجود دارد که باعث می شود جستجوی شما در بین آن ها سخت شود . سعی کنید منحصر به فرد باشید تا جستجوی شما راحت تر باشد .
مرتبط بودن:
همانگونه که گفتیم باید اسم و محتوای صفحه تان با هم مرتبط باشند . از واژه ی کلیدی جایگاه خودتان در بخش اول اسم استفاده کنید نه بخش های میانی و آخر . سعی کنید به ذهن کسی که دنبال شما میخواهد بگردد وارد شوید . حدس بزنید اگر کسی قرار است شما را جستجو کند اولین کلمه ای که در اینستاگرام سرچ می کند چه خواهد بود ؟ کلمه کلیدی . این یک روش ساده برای بهینه سازی موتور جستجو در اینستاگرام است .
شبیه وب سایتتان :
اگر هنوز وب سایت ندارید سعی کنید دامنه ای هماهنگ با نام انتخابی خود در اینستاگرام نیز راه اندازی کنید . اگر الان وب سایت یا نام دامنه ای ندارید می توانید از آدرس جی میل برای این کار موقتا استفاده کنید . برای تکمیل شدن راه های ارتباطی برند خود سعی کنید در روند رشد برند حتما سایت خود را نیز راه اندازی کنید تا بتوانید در سطح وسیع تری برند سازی خود را انجام دهید . اگر وب سایت داشته باشید می توانید با قرار دادن در بیو پیج خود ، تعداد ورودی سایت خود را بالا ببرید .
امن در چندین پلتفرم :
این موضوع در در مورد کسانی که می خواهند در پلتفرم های شبکه های اجتماعی چندگانه ( مثل توییتر ، فیسبوک و … ) فعالیت داشته باشند ، اهمیت دارد . تنها موردی که مطرح است این است که سعی کنید حساب شخصی شبکه اجتماعی خود را با حساب کسب و کار خود که قرار است برای کاربران تاثیر گذار باشد جدا کنید . اگر افراد به جای محتوایی که قرار است از شما ببینند ، دائم عکس های شخصی و سلفی شما را ببینند ، کم کم فالوئرهایتان را از دست خواهید داد .
موضوع انتخاب نام برای پیج شخصی خود یا برای کسب و کار خود ، با یکدیگر بسیار متفاوت است .
رایج ترین انواع حساب های اینستاگرامی:
شخصی :
حساب شخصی ، حسابی است که مردم نکات مهم و لحظات هیجان انگیز زندگی شخصی خود را در آن قرار می دهند . در اینجا می توانید نامی انتخاب کنید که حول شخصیت خودتان و اتفاقات زندگی شما باشد .
کسب و کار :
در صفحه کسب وکار معمولا مطالب مربوط به خدمات و محصولات ، پست می شود . به این امید که مردم آن ها را کشف کرده و شما به مشتری و ارباب رجوع جدیدی برسید .
صفحه ی جایگاه :
با عنوان صفحه ی اشتیاق نیز شناخته می شود . نکته کلیدی در اینجا ، ساختن نامی قابل شناخته شدن است که مردم بتوانند از طریق آن فقط با برند شما ارتباط برقرار کنند . شما اسمی را انتخاب می کنید که نشاندهنده ی جایگاه شماست و معنا و منفعتی را بیان می کند . مردم با دیدن آن اسم ، بلافاصله با شما ارتباط برقرار می کنند .
نکته ای که باید متذکر شویم این است که اگر قصد درآمدزایی کوتاه مدت در اینستاگرام را دارید ، لازم است اسمی را انتخاب کنید که به یکی از جایگاه های سودآور ربط داشته باشد . چند نمونه از جایگاه های اینستاگرام عبارتند از :
انگیزشی ، الهام بخش ، موفقیت ، پیشرفت شخصی ، کسب و کار ، کار آفرینی ، مسافرت ، سبک زندگی ، حیوانات خانگی ،امور مالی
هر جایگاه مزایا و معایب خودش را دارد و بهتر است جایگاهی را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با شما داشته باشد .
اگر می بینید جایگاهی مخاطبان بسیار زیادی دارد و شما نیز می توانید فعالیتی در آن راستا داشته باشید ، بهتر است سختی های آن را تحمل کنید چون احتمال درآمد زایی شما را بالا می برد.
محدودیت های نام گذاری را حتما مورد توجه قرار دهید . چون بعدا تغییر نام به هر علت ، می تواند ضربه های بدی به صفحه شما وارد کند چون مردم گمان می کنند فرد جدیدی مدیریت پیج را بر عهده دارد .
یادتان باشد همیشه می توانید از اسم کلی صفحه تان برای خلق برند استفاده کنید و بعد وقتی افراد اصطلاحاتی شبیه به جایگاه شما را جستجو کنند ، نام کاربری شما بیشتر در جستجوها دیده خواهد شد . مردم می خواهند اسم شما را ببینند و در مورد خودتان و برند و کسب وکارتان فکر کنند .
حتما بخوانید |
معرفی تاریخچه و اهداف شبکه های اجتماعی |
در صحبت های قبل گفتیم که اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی می باشد و از قدرت بسیار بالایی برخورداراست . همچنین با اصول اولیه انختاب نام برای پروفایل اینستاگرام و روش های اصولی بازاریابی اینستاگرام آشنا شدید در این قسمت در ادامه بحث های بازاریابی اینستاگرام به بررسی عوامل موثر در ساخت اکانت مناسب و اجزای تشکیل دهنده اکانت می پردازیم .

لوگوی اینستاگرام شما :
لوگوی اینستاگرام شما در حکم تصویر کوچکی از اکانت شماست که می تواند تاثیر بزرگی در نفوذ شما داشته باشد . اولین چیزی که افراد در بازدید از صفحه شما با آن برخورد می کنند محتویات شما نیست بلکه لوگوی شماست . لوگوی شما تصویر پروفایل شماست که نشاندهنده ی شما و برندتان است .ارتباط بصری ای که قرار است شما با بازدید کنندگان خود به دست آورید با لوگوی شما شروع می شود .
یکی از اصول بسیار مهم در اینستاگرام این است که شما باید درک خوبی از تصاویر در دستگاه های مختلف سخت افزاری داشته باشید . این یعنی چه ؟ یعنی شما باید بدانید که فرضا افراد تصویر بزرگی از لوگوی شما در موبایل یا تبلت خود را نمی بینند بلکه آن ها در نیوز فید خود مطالب و پست ها را به بالا می برند و از کنار لوگو ها عبور پیدا می کنند . در این حال لوگوی شما کوچک نمایش داده می شود مگر اینکه مستقیما به صفحه شما بیایند و لوگوی شما را مشاهده کنند . یک لوگوی قدرتمند می تواند در نیوز فید مخاطبان شما جذب بیشتری از آن ها را برای شما داشته باشد تا اینکه آن ها با گذشتن از کنار لوگوی شما توجهی به آن نداشته باشند .
همچنین زمانی که شما در پست های مخاطبان خود نظر می دهید یا حتی آن ها را لایک می کنید و یا جواب مخاطبان خود را در پست ها می دهید ، این لوگوی شماست که با جذاب بودن می تواند پل ارتباطی بین برند شما و آن ها را ایجاد کند و به عنوان یک نوتیفیکیشن ذهن مخاطبان را جذب خود کند . پس این لوگوی شماست که می تواند به عنوان یک نوتیفیکیشن در نیوز فید و قسمت های مختلف اینستاگرام ، مورد توجه قرار گیرد و به صورت دائمی در ذهن مخاطبان جای گیرد .
دو مرحله ی کلی که شما باید برای لوگوی خود داشته باشید را توضیح می دهیم :
برجسته باشید:
لوگوی شما باید به چشم بیاید چرا که گوشه سمت چپ هر مطلبی که شما می گذارید لوگوی شما نمایش داده خواهد شد . یکی از راه های برجسته بودن ، استفاده از زمینه سفید رنگ یا تیره و قرار دادن لوگو با رنگ مخالف در آن است .
به عنوان مثال شما می بینید که مردم چگونه برند اپل را در ذهن خود شناسایی می کنند . آن ها با دیدن لوگوی اپل حتی نیازی به خواندن بیشتر در باره برند آن ندارند . این همان شناخت آنی و لحظه ای است که می خواهید با لوگوی خود به دست آورید .
ساده باشید :
به بزرگ ترین و تاثیر گذارترین صفحات اینستاگرام نگاه کنید . چیزی که خواهید دید این است که لوگوی آن ها ساده ولی مرتبط است . هیچ نیازی نیست به جزییات و ریزه کاری های لوگوی خود توجه کنید ، چرا که کاربران توجهی به جزییات لوگوی شما ندارند . کسب و کارهای مختلفی را در اینستاگرام می بینید که خیلی ساده لوگوی خود را طراحی کرده اند که شاید به نظر شما پیش پا افتاده بیاید اما اصلا اینجور نیست و همیشه جواب می دهد .
کسب و کار :
در این مورد شما لوگویی را می خواهید که به سادگی کسب و کار شما را معرفی کند و هیچ قسمت پیچیده دیگری نداشته باشد . روی لوگی فعلی خود تمرکز کنید و اگر پیچیدگی دارد آن را تا حد ممکن ساده کنید .
شخصی سازی شده :
به دنبال یک تصویر سرگرم کننده و حرفه ای باشید که واقعا شخصیت واقعی تان را نمایش می دهد . احتمالا باید چند تا عکس بگیرید تا به عکس مطلوب برسید . پس برایش وقت بگذارید .
تا این جا سعی کردیم توضیحاتی در مورد لوگو به عنوان پل اول ارتباط شما با مخاطبان ، داشته باشینم . در ادامه به توضیح ساخت بیو یا پروفایل می پردازیم .
ساخت بیو یا پروفایل جذاب :
افراد بعد از دیدن لوگوی شما ، نگاهی به بیو یا پروفایل شما می اندازند . پروفایل متنی است که درست زیر لوگوی شما در صفحه تان قرار گرفته است . نوشته های طولانی برای فروش ، جایی در پروفایل ندارند و اغلب باعث دوری مخاطبان از شما خواهند شد .
برای داشتن یک پروفایل مناسب باید نکات زیر را رعایت کنید :
نکات تیک خورده :
نکات تیک خورده ی مشخص باید در پروفایل شما دیده شوند و عبارت های آن بیشتر از یک خط را اشغال نکنند . بیو باید ساده و موجز باشد.
مختصر :
چون هر بار فقط روی یک خط تمرکز دارید انتخابی ندارید مگر اینکه همه چیز را تا حد ممکن ساده نگه دارید . با این روش هیچ سردرگمی ای در مورد پروفایل شما به وجود نخواهد آمد . بیو باید شفاف و محتوایی آسان داشته باشد . بیوی شما قسمت های مختلفی دارد که آن را تقسیم بندی می کنیم .
درست زیر لوگوی شما اسم پروفایل قرار می گیرد که از اسم واقعی مجزا است . می توانید خیلی ساده اسم صفحه را مجدد تکرار کنید .
در خط پایین می توانید یک پیام بازاریابی پرکاربرد داشته باشید . حال هسته ی اصلی پروفایل شما شروع می شود که هر خط در اینجا بسیار نقش مهمی دارد .
اولین خط باید در مورد چرایی شما باشد . چرا این برند را خلق کرده اید . باید حس کنجکاوی و علاقه ی فالوئر های احتمالی را که از صفحه تان دیدن می کنند را بر انگیزید .
در مرحله بعدی روی چیستی خودتان تمرکز کنید . یعنی چه ؟ دو مرحله دارد : کاری که انجام می دهید چیست ؟ و کاری را که می خواهید مردم انجام بدهند چیست ؟ مثلا اگر کالا یا خدماتی را معرفی می کنید باید خیلی صریح و رک آن را بیان کنید . پروفایل شما یک جای عالی برای جذب مردم به لینک کالای شماست ( البته اگر وب سایتی برای این کار راه اندازی کرده باشید ) . از این راه خیلی راحت می توانید محصول یا خدماتتان را به پول تبدیل کنید . اگر می خواهید ترافیک فروش به سمت سایت خود را جذب کنید باید خیلی خوب در مورد ساختار بیو و پروفایل خود توجه داشته باشید .
روش پست کردن لینک در بیو بسیار مهم است . مردم باید بدانند دقیقا به جایی لینک داده می شوند که در مورد آن توضیح داده اید. می توانید از لینکتان برای به دست آوردن سرنخ های فروش و یا ساخت فهرست های ایمیل استفاده کنید .
حداکثر تعداد خطوط در بیو :
بیو را در چهار خط یا کمتر حفظ کنید مگر اینکه مجبور باشید . اگر لینکی در بیو دارید باید با لینک وب سایت کالا یا خدماتی که تبلیغ می کنید هماهنگ باشد .
اطلاعات تماس را پایین پروفایل قرار دهید . یک راه تماس مستقسم با فالوئرهایتان در اختیار آن ها بگذارید . این یک روش عالی برای برقراری روابط و فروش بلند مدت است . اگر می خواهید از طریق ایمیل با شما تماس گرفته شود ، ایمیل تان را در فهرست قرار دهید .
تا اینجا سعی بر آن بود که نکات مهمی را که باید در تهیه پروفایل رعایت کنید ، اشاره کرده باشیم .
اینستاگرام یکی از قدرتمند ترین شکبه های اجتماعی می باشد . این شبکه اجتماعی در حال حاضر مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است ما در سه مقاله قبلی مربوط به بازاریابی در ایسنتاگرام به طور مفصل در مورد شبکه اجتماعی ایستاگرام ، عوامل موثر در انتخاب نام و عوامل موثر در ساخت اکانت صحبت کردیم و در این مقاله به طور کامل به بررسی بحث الگوبرداری که یکی از مهم ترین مفاهیم در تمام صنعت ها می باشد خواهیم پرداخت . شما بعد از خواندن این مقاله می توانید الگوی مناسب را برای پیج اینستاگرام خود انختاب نمایید و به درشد محسوسی برسید . در این قسمت از توضیحات بازاریابی در اینستاگرام قصد داریم به مفهوم الگو برداری در اینستاگرام بپردازیم .

الگو برداری در اینستاگرام :
یکی از مفاهیمی که در تمام صنعت های مختلف می تواند برای شما مثبت و مفید باشد بحث الگو برداری است . همانطور که آنتونی رابینز یکی از مربیان مشهور مهارت های فردی می گوید برای رسیدن به سطوح مناسبی از موفقی می بایستی از نمونه های موفق الگو برداری کنید تا هر گونه فعالیت های اضافی و بی هدف را جلوگیری کنید . در بازاریابی اینستاگرم نیز شما می توانید با این فرمول به نقاط خوبی از درآمد زایی برسید .
وقتی می خواهید شروع به ساختن صفحه ی اینستاگرام خود کنید به صفحات موفقی که در جایگاه شما و در صنعت شما وجود دارند دقت کنید . تمام اجزای صفحه ی آن ها را کاملا زیر نظر بگیرید . برخی اجزایی را که شما باید آن ها مورد بررسی قرار دهید را توضیح می دهیم .
محتوا :
صفحات خوب و موفق همیشه و به صورت مرتب محتوای حیرت انگیز ارائه می دهند . محتوا برای آن ها به عنوان عامل اصلی ساختن برند قدرتمند و ماندن در ذهن مردم می باشد .
نام :
اسم آن ها ، مزیت آن ها را نشان می دهد . وقتی اسم آن ها را می خوانید روشن است که یک نوع مزیت یا نتیجه ، از فالو کردن آن ها به دست می آورید . اسامی آن ها قابل شناسایی می باشد و در جایگاهی که صفحه ها دائم و هر روز ایجاد می شوند ، برجسته هستند .
لوگو :
اگر دقت کنید خواهید دید که صفحات موفق ، لوگوهای بسیار واضحی دارند . لوگوهای تایپ شدنی بسیار واضح هستند و در اولین نگاه بلافاصله به چشم می آیند . هر کدام از آن ها از زمینه ای ساده و تضاد های رنگی خوبی استفاده کرده اند . زمانی که افراد نیوز فید خود را بالا و پایین می کنند این تضاد رنگی باعث می شود واقعا به چشم بیاید .
پروفایل/بیو :
هر کدام از این صفحات موفق پیام کوتاه ولی قدرتمند با نکات تیک خورده ای کاملا روشن دارند که از طریق فراخوان به انجام دادن یک کار از سوی فالوئر ها ، شما را به لینک شان در بیو هدایت می کنند . اغلب از واژه ی “رایگان ” در بیو و پروفایل خودشان استفاده می کنند . این واژه برای بیشتر کردن ترافیک وب سایت و قیف فروش شما به شدت می تواند تاثیر گذار باشد .
عوامل بالا ، عواملی بودند که شما باید در تکنیک الگو برداری حتما آن ها را مد نظر قرار دهید . حال می خواهیم به مواردی بپردازیم که می توان آن ها را به عنوان تکنیک های روان شناختی جهت جذب هر چه بیشتر فالوئرهایتان به کار ببرید .
همه چیز در صفحه شما باید جوری متناسب و بهینه شود که مردم خیلی راحت و سریع ، آن ها را روی تلفن خود متوجه شوند . هیچ چیز بیشتر از محتوایی که پست می کنید ، در رشد طبیعی شما در اینستاگرام نقش نخواهد داشت .
در وب سایت قبل از اینکه کاربر تصمیم بگیرد که در صفحه سایت شما بماند یا ضربدر بزند ، 3 تا 5 ثانیه فرصت دارید تا تاثیر اولیه خود را بر روی ذهن او بگذارید . تاثیر اولیه از هر چیزی مهم تر است . با عکس اینستاگرام در بهترین حالت یک ثانیه وقت دارید تا این تاثیر را روی کاربر بگذارید .
به میانگین کاربران که نیوزفیدشان را چک می کنند فکر کنید . کاربران زیادی هستند که صدها نفر را فالو می کنند . وقا پردازش یک به یک صدها نفر را ندارند . با سرعت بالا عکس ها را پایین و بالا می کنند تا وقتی که یک عکس چشمگیر یا مرتبط با خودشان پیدا کنند . بازاریابی شما در اینستاگرام باید کاملا ساده و واضح باشد . مردم همیشه کسانی را دنبال می کنند که چیزی جز ارزش ارائه نداده اند و استراتژی کلی شما در اینستاگرام باید بر اساس این حقیقت حیاتی باشد .
همان طور که جامعه ی فالوئر های وفادارتان را می سازید ، یاد خواهید گرفت که دقیقا چه میخواهند و چگونه و چه وقت ، آن چه را که می خواهند ، به آن ها بدهید . لازم نیست بنشینید و سخت فکر کنید چون اعداد خودشان حرف خواهند زد .
باید مشخص باشید :
به خاطر اندازه ی پلتفرم اینستاگرام ، نمی توانید همه چیز برای همه کس باشید . چه کسب و کار داشته باشید چه برند ، لازم است تصمیم بگیرید قرار است چه چیزی باشید و چه کسانی را می خواهید هدف بگیرید . این کلید ارائه ی دائمی محتوای با کیفیت به فالوئرهایی ست که شما با این محتوا به ارزش زندگیشان اضافه می کنید . حتما برای تحقیق در مورد جامعه ی هدفتان وقت بگذارید . با این حال جزییات را فدای کلیات نکنید . باید بدانید که عموم مخاطبان شما دنبال چه چیزی هستند . محتوایی را پست کنید که مردم با آن تعامل کنند . این یعنی محتوایی که آن ها در موردش نظر می دهند ، لایک می کنند و با دوستان و فالوئرهایشان به اشتراک می گذارند . باید محتوایی ارائه دهید که به بازار جایگاهی که انتخاب کرده اید ، جواب بدهد و طیف گسترده تری از مردم به همان جایگاه علاقه مند باشند .
شما نه تنها باید بدانید چه چیزی پست کنید ، که باید بدانید چه چیزی را پست نکنید . فالوئرهایتان را در آگهی غرق نکنید . بزرگترین اشتباه این است که شما صفحه ی خود را به یک بیلبورد تبلیغاتی تبدیل کنید . فالوئرهای شما افراد واقعی هستند . آن ها قبل از اینکه سعی کنید چیزی به آن ها بفروشید ، محتوا و ارزش مجانی می خواهند . برای همین توجه به این نکته مهم است که آن صفحه ای را که روزی بسیار برای نفرات مفید و با ارزش بوده ، به بیلبورد تبلیغاتی تبدیل نکنید .
ثابت قدم باشید :
فالوئرهایتان هر روز در اینستاگرام خواهند بود و انتظار دارند شما هم مرتب محتوا ارائه دهید . اگر کم کاری کنید و چند روزی پست نگذارید ، نرخ تعامل تان به شکل تصاعدی افت خواهد کرد . مردم خیلی زود فراموش تان خواهند کرد و برندتان ارزش زیادی نخواهد داشت . بعد از چنین اتفاقی ، ده برابر کار بیشتر احتیاج است تا از آن شیب بالا بروید و به جای قبلی تان برگردید . بنابراین مطمئن شوید که ثابت قدم می مانید . تعامل فعال و پست گذاری مرتب ، کلید ساختن فالوئرهای فعال و رو به رشد است .
تصاویر – تصاویر – تصاویر :
یادتان باشد که اینستاگرام ، پلتفرمی کاملا بصری ست . از این جهت باید در هر پستی که می گذارید ، از عکس های با کیفیت استفاده می کنید . تصاویر باید شفاف ، با وضوح بالا و تفکیک پذیری رنگی بالا باشند .
از تنوع برای جذب فالوئرهای جدید استفاده کنید :
یکی از اشتباهات رایج کاربران جدید ، پست گذاری یک نوع محتوا در هر روز است . فالوئرهایتان خیلی زود خسته می شوند و حتی شاید آنفالوتان کنند. سعی کنید همیشه حداقل سه تا چهار سبک مختلف برای پست گذاری داشته باشید. استراتژی شما باید بدین شکل باشد که تم خاصی برای صفحه خود داشته باشید .
حالا بعد از انتخاب نام و الگوی مناسب برای پیج زمان آن رسیده تا محتوا مناسب برای پیج خود ایجاد کنید . در این قسمت از مقاله بازاریابی اینترنتی شما را با اصول مهم درانختاب و ایجاد محتوا و پست مناسبآشنا می کنیم تا بتوانید با ایجاد خلق تصاویر و پست های مناسب فاولور های خود را افزایش دهید و باعث ماندگاری مخاطب در پیج خود شوید .

خلق پست های مناسب اینستاگرام :
در صحبت های قبل به این موضوع اشاره کردیم که پست گذاری مداوم و منظم از مهمترین عوامل زیربنایی برای استراتژی خلق محتوای شما می باشد .
واقعیت این است که خلق یک پست عالی که بتواند نرخ تعامل شما با مشتریانتان را بالا ببرد و ارتباط مداومی را برای شما ایجاد کند ، نباید بیشتر از چند دقیقه زمان ببرد .
این فرآیند را ، خلق محتوای کارآمد می نامیم . نیازی نیست بیشتر از حد لازم برای محتوای خود وقت بگذارید کافیست محتوای خود را تا حد امکان کارآمد و مفید تولید کنید . وقتی صفحه شما گسترده شود و مجبور شوید پست های بیشتری را بگذارید ، باید بتوانید در حداقل زمان این فرآیند را انجام دهید .
سه نرم افزار وجود دارد که برای این کار می تواند به شما کمک کند تا بتوانید در طول چند دقیقه پست های مناسبی را ایجاد کنید .
برنامه اول وردسواگ Wordswag است . یکی از برنامه های رایگان موبایل که می توانید آن را روی گوشی موبایل خود دانلود کنید . می توانید تصویر زمینه ای با شفافیت بالا داشته باشید و متن دلخواه خود را روی آن نمایش دهید . اگر لوگوی مناسبی برای خود دارید نیز می توانیددر آن اضافه کنید.
برنامه بعدی ادوب پست Adobe post است . این برنامه طراحی سنگین تری دارد و با قالب های از قبل بارگذاری شده ای همراه است که می توانید به متن تان اضافه کنید . این برنامه منعطف تر است ولی اگر می خواهید تمام امکانات آن را یاد بگیرید ، یادگیری اش کمی سخت تر است .
آخرین برنامه فونتو Phonto است . می توانید عکس بگیرید و قبل از پست گذاشتن ، ویژگی های متعددش را اصلاح کنید . وضوح ، نو ، اشباع رنگ و … می توانید با این تنظیمات بازی کنید تا به تصویر مورد نظر خود برسید .
اگر برند شخصی دارید عکس هایتان را کاملا شخصی نگه دارید . زندگی شخصی ، زندگی شخصی کاری ، همه چیز باید روی فعالیت های روزانه تان متمرکز باشد .
برخی منابع دیگری هم وجود دارد که می توانید عکس های مجانی از آن ها دریافت کنید . از سایت هایی مانند :
unsplash.com و pexels.com و freeimages.com و می توانید عکس های با کیفیت و رایگان دانلود کنید.
دقت کنید اگر می خواهید روی برند سازی شخصی کار کنید ، لوگو یا موارد مرتبط با آن را بیش از اندازه به کار نبرید چرا که امکان دارد افرارد بخواهند مطلب شما را به اشتراک بگذارند و در صورتیکه بیش از حد استاندارد علائم و تصاویر شخصی شما به کار برده شود ، اشتراک گذاری مطالب شما کم شود . همچنین سعی کنید فونت های یکپارچه ای در کل مطالب خود داشته باشید . استفاده از فونت های متنوع بیش از حد باعث سردرگمی کاربران خواهد شد .
بازبینی کاربری محتوا :
بسته به نوع مطالب و صفحه ای که شما راه اندازی می کنید باید تعدادی پست در روز ارائه کنید . حال این تعداد می تواند از یک تا چندین پست باشد . بعد از گذشت چند ماه از راه اندازی صفحه شما ، متوجه خواهید شد که بعضی از پست های شما مورد علاقه کاربران قرار گرفته و از برخی دیگر آنها ، استقبال زیادی نشده است . وقتی متوجه شوید که کاربران شما چه چیزهایی را بیشتر می پسندند ، وقت تغییر محتوا و بازبینی آن ها می باشد . بعد از گذشت دوره شش تا هشت هفته ای ، می توانید گشتی در صفحه خود زده و پست هایی را که بیشترین تعامل از کاربران گرفته اند را رصد کنید .اگر بخواهید اهداف خود از صفحه را نیز تغییر دهید ، مطمئنا باید محتوای پست هایی که بیشترین تعامل را داشته اند را تغییر دهید تا بتوانید به اهداف جدید خود برسید . سعی کنید علت این که برخی پست های شما تعامل بیشتری با کاربران گرفته است را متوجه شوید . در صورتی که بتوانید دلیل استقبال آن ها را متوجه شوید ، می توانید مجددا برخی پست های صفحه خود را در راستای همان صفحات پر تعامل ، بار گذاری مجدد کنید . فرق این بارگذاری با دفعات قبل ، در این است که این دفعه شما می دانید که پست باید با چه هدفی بارگذاری شود و دقیقا چه مطالبی را ارائه دهید تا تعامل بالایی از کاربران خود بگیرید .
پس سعی کنید روی محتوای با ارزش تمرکز کنید تا بالا رفتن دائمی نرخ تعامل با فالوئرهایتان را تضمین کنید. به این صورت محتوای تازه ای برای فالوئرهای جدید خواهید داشت که می دانید از آن پست به خصوص لذت خواهند برد و با آن تعامل خواهند کرد . این باعث می شود فالوئرهایتان همیشه روی پست های اینستاگرامی تان تمرکز و با آن ها تعامل کنند . خواهید دید که این استراتژی ، تعامل تان با فالوئرهایتان را به شکل با ثباتی بالا می برد .
حالا وقتش رسیده است که در مسیر با ثبات یادگیری شیوده ی کسب در آمد از صفحه ی اینستاگرام ، بدون سه تا پنج بار پست گذاری در روز و بدون صرف ساعت ها وقت برای طراحی تصاویر پیش بروید .
زمان گذاشتن پست ها در صفحه اینستاگرام یکی از مهم ترین نکلتی است که باید هنگام پست گذاری رعایت کنید در این قمست از مقاله بازاریابی در اینستاگرام به شما آموزش می دهیم که چگونه تبلیغ ها و پست های اینستاگرام تان را برای به دست آوردن حداکثر تعامل و کسب فالوئر و خریدار زمان بندی کنید .با ما همراه باشید.

زمان بندی پست های اینستاگرام :
شاید هنوز متوجه نشده باشید ولی ساعت هایی از روز که در صفحه ی اینستاگرام تان پست می گذارید و در ضمن ساعت هایی که تبلیغ های خودتان را در صفحه ی تاثیرگذاران در اینستاگرام منتشر می کنید ، فرق زیادی در تعامل و تبدیل های نتیجه بخش شما به وجود می آورد . حتی شاهد هستیم که در صفحات بزرگ که شهرت جهانی دارند ، و از سراسر جهان فالوئر دارند ، مجبورند که اختلاف زمانی نقاط مختلف را در نظر بگیرند .
وقتی زمان بندی پست گذاری تبلیغ هایتان را تنظیم می کنید ، هدفتان باید روی دو تا سه صفحه در روز ، هر کدام در ساعتی متفاوت باشد . مطمئن شوید هر تبلیغ را به صورت جداگانه پیگیری می کنید . آن وقت نه تنها به اغلب افراد در صفحه های دیگر امکان دیدن پست هایتان را می دهید ، که وقتی آن ها به دفعات کافی آن پست را در صفحه های دیگر می بینند ، برای دیدن وب سایت و پست های اینستاگرام شما بیشتر وسوسه می شوند .
اگر متن فروشتان به اندازه کافی جذاب باشد و محصول قابل اعتمادی نیز داشته باشید ، حتما خریدار هم خواهید داشت . اگر تبلیغات را در صفحه ی خودتان پست می گذارید ، می توانید آن ها را بین محتوای همیشگی قرار دهید ولی بعد از شش ساعت آن ها را بردارید .
در مورد پست گذاری محتوای شخصی در صفحه ، در نهایت ، زمان بندی محتوای تان طوری باشد که بهترین تناسب را با شما و صفحه تان داشته باشد . افراد خواهند فهمید باید چه انتظاری داشته باشند و چه وقت این انتظار جواب داده خواهد شد . هر چه بیشتر این انتظار را برآورده کنید ، فالوورهایتان وفادارتر خواهند شد و فالوورهای جدید بیشتری را جذب خواهید کرد . هیچ وقت فالوئرهایتان را معلق نگه ندارید .
در ضمن نه تنها در دفعات پست گذاری ، که همچنین در فاصله زمانی که پست می گذارید ، باید مداومت داشته باشید . اگر تصاویر متعدد را در یک نوبت پست کنید ، از چند راه به برند اینستاگرام تان آسیب می زنید .
اول تعامل کمتری را برای هر پست فردی دریافت خواهید کرد . چون این حجم برای فالوئرها بیش از حد است . دوم باعث این می شوید که صفحه تان جعلی است و از طریق شخص واقعی اداره نمی شود . سوم اینکه شاید صفحه تان به عنوان صفحه سنگین تبلیغاتی شناخته شود که این امر فالوئرهایتان را کم می کند . افراد در دنیای آن لاین ساده لوح نیستند و خیلی زود به این مسائل پی می برند و شما را آنفالو می کنند .
بهترین راه برای این کار سه یا چهار پست گذاری در روز است و پست ها باید فاصله مناسبی داشته باشند . پست ها باید دست کم چهار ساعت از هم فاصله داشته باشند .
متوجه شده ایم که انتشار دو عکس ، تبلیغات یا محتوای اصلی در یک زمان ، به تعامل پایین تر و تعداد فالوئر کم تر منتهی می شود . مجبور خواهید بود که زمان دیده شدن پست هایتان در روز را آزمایش کنید تا متوجه بهترین زمان ها برای گرفتن فالوئرهای جدیدتان شوید و بهترین تعامل را از طرف فالوئرهایتان روی تصاویر بگیرید .
توازن درست ، افراد را برای دریافت محتوای با کیفیت از شما هیجان زده خواهد کرد و آن ها هیچ وقت فکر نمی کنند فریبشان می دهید یا در پست های زیاد غرقشان می کنید .
اگر بیش از حد پست بگذارید مانع دیده شدن پست هایی می شوید که آن ها می خواهند از طرف دوستانشان یا صفحات دیگری در نیوز فید خود مشاهده کنند . پست گذاری های افراطی یکی از راه های عالی برای ترغیب فالوئر ها یه کلیک کردن روی دکمه آنفالو می باشد . همه ی اینها کاملا به جایگاه و نوع فالوئر هایی که جذب می کنید ربط دارد . وقتی صفحه تان بزرگ تر شد می توانید به آرامی تعداد پست های صفحه را بالا ببرید .
آیکونوسکوئر ( iconosquare )
ابزاری است مخصوص تعیین بهترین زمان روز برای پست گذاری . شما می توانید میزان تعامل مخاطبان خود را ببینید و بفهمید آن تعامل ، چه موقع اتفاق افتاده است . این برنامه زمان بندی پست های شما را ضبط می کند و در دوره بیست و چهارساعته ، تعامل مخاطبان را به شما نشان می دهد . می توانید بفهمید کدام روزهای مهم هستند و چه اوقاتی از روز برای پست گذاری مناسب تر است . لازم است از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید چون صرفا با نگاه کردن به محتوای فردی در صفحه اینستاگرام تان نمی توانید به این نتیجه برسید . بعد از اعمال این تنظیمات می توانید کانال مستقیمی به وجود آورید که پست هایتان را در زمان بندی از پیش تعیین شده ای ارائه دهد .
اینفوگرافیک:
وقت خودتان را با اینفوگرافیک های کلی برای همه که بهترین زمان روز و روزهای پست گذاری را به شما و همه می گویند ، تلف نکنید . متغیرهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود . پس گزینه ها و راهکارهای عملی که برای یک صفحه توصیه می شود لزوما برای صفحه دیگر نیز نمی تواند کاربرد داشته باشد .
بنابراین پست گذاری ، امتحان کردن و پیگیری نتایج را شروع کنید و خیلی زود به زمان های ایده آل برای پست گذاشتن در صفحه تان برای بیشتر شدن تعامل با فالوئرهایتان پی خواهید برد .به اضافه ی فهمیدن اوقات مناسب پست گذاشتن تبلیغ ها برای بالا بردن ترافیک به قیف فروش و در نهایت به وجود آوردن سود پیش بینی شده از صفحه اینستاگرام تان .
حالا بعد از این که شما نام پست خود را انتخاب کردید و همچنین الگو و زمانبندی پست خود را انختاب کردید زمان تبلیغات است ما دراین قسمت از مقاله بازاریابی در اینترنت توضیخاتی را در رابطه با چگونگی تبلیغات و ارتباط با افراد تاثیر گذار برای تبلیغ محصولات و خدمات ارائه خواهیم داد .

هدف تبلیغات در اینستاگرام :
هدف اولیه برای اغلب مردم و کسب و کارها و برندهایی که فعالیت خود را در اینستاگرام شروع می کنند ، به دست آوردن فالوئرهایی است که جذب محصولات و خدمات آن ها شوند . برای ساختن این جامعه هواداران اول باید باوادار کردن افراد بیشتر به بازدید صفحه ی اینستاگرام تان ، شیوه ی بیشتر شدن مواجهه با برند را یاد بگیرید . هر چه افراد بیشتری صفحه شما را ببینند ، احتمال جذب فالوئر شما بیشتر خواهد شد و تاثیر گذاری شما و برند شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
قدرتمند ترین استراتژی بازاریابی در اینستاگرام برای بیشتر کردن مواجهه با صفحه ی اینستاگرام تان ، استفاده از اهرم قدرت افراد تاثیرگذار در اینستاگرام است . اگر این کار به درستی انجام شود ، رشد عجیبی در تعداد فالوئر و افرادی که به سمت سایت و قیف فروش شما می آیند ، اتفاق خواهد افتاد .
فرآیند کاربردی برای اهرم استفاده از فالوئر های تاثیرگذاران اینستاگرام در جهت تبلیغ صفحه ، محصول و خدمات تان ، کلا با شات اوت شروع می شود . شات اوت شامل اشتراک گذاری پست برای نشان داده شدن در صفحه ی شخص دیگری می باشد . این روش از همان ابتدای وجود آمدن اینستاگرام یکی از روش های تبلیغات و بالا بردن تعداد فالوئرها بود .
بازاریابی فرد تاثیرگذار در اینستاگرام :
منشا مفهوم بازاریابی فرد تاثیر گذار ، از اینستاگرام شروع نشده است . این اصطلاح تقریبا در هر نوع رسانه ای که بازاریابان در آن وقت می گذرانند ، کاربرد وسیعی دارد . با این حال تا به امروز هنوز استفاده از از تاثیرگذاران اینستاگرام برا ساختن جامعه هواداران و کشاندن ترافیک ، به شکل قابل توجهی مورد استفاده قرار نگرفته است .
اهرم سازی از افراد تاثیرگذار در اینستاگرام ماهیتا خیلی ساده است ولی باید همه مراحل آن را درک و تست کنید . چه دنبال رشد سطح فالوئرهایتان باشید ، چه در پی کشاندن ترافیک به وب سایت یا قیف فروش یا رسیدن همزمان به هر دو اینها ، چند استراتژی رایگان و پولی وجود دارد که می توانید از امروز از آن ها استفاده کنید.
شات اوت برای شات اوت (s4s) :
یکی از روش های مرسوم در تبلیغات در اینستاگرام که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند ، روش اشتراک گذاری برای اشتراک گذاری می باشد . روش کار به این صورت است که شما صفحه ای را پیدا می کنید با سطح فالوئری مشابه با خودتان و صفحه اینستاگرام همدیگر را شات اوت می کنید . مطمئن شوید نام کاربری اینستاگرام تان در اولین خط کپشن قرار داشته باشد تا کاربر مجبور نشود برای دیدن اسم اینستاگرام شما ، کپشن را باز کند و راحت آن را ببیند . باید مطمئن شوید وقتی تبلیغات شات اوتی را شروع می کنید ، هم شما و هم شخصی که قرار است شات اوت کند به یک اندازه سود می برید . اگر تعداد فالوئرهای کسی نصف تعداد فالوئرهای شما باشد ، باید برای هر پستی که شما برای آن ها می گذارید ، دو تا شات اوت برای شما انجام دهد .
گروه های شات اوت :
گروه های شات اوت یا آن چه با عنوان قطارهای شات اوت شناخته می شود ، قدرت گروهی از صفحه های اینستاگرام برای چند برابر کردن مواجهه ی فالوئرها با صفحه هاست که برای همه ی افراد دخیل ، این اهرم سازی را انجام می دهد . بدین ترتیب که گروهی از کاربران فعال گرد هم خواهند آمد و قطاری را راه اندازی می کنند که در ان یک نفر شات اوتی را به یکی از اعضای گروه می دهد و بعد از آن شخص دوم به شخص سوم شات اوت می دهد و الی آخر . بدین ترتیب شما از سطح بزرگتری از کاربران استفاده خواهید نمود که این به معنای فالوئرهای بیشتر برای شماست . حال وقتی صفحه ی شما بزرگتر می شود ، چشم انداز جذاب تری از نظر بقیه افراد دارید و افراد بیشتری برای پیوستن به گروه های شات اوت از شما دعوت خواهند کرد .
مشارکت های شات اوت و گروه های شات اوت ، می توانند یک روش عالی برای رشد صفحه اینستاگرام تان باشد ولی اگر با بی توجهی استفاده شوند یا دفعات استفاده از آن ها بیش از حد باشد ، شاید برای رشد بلند مدت تان زیان بار باشد. یادتان باشد فالوئرهای شما به خاطر محتوای خود شما ، انتخاب تان کرده اند نه به خاطر محتوای سایرین .
شاید وسوسه شوید که که شات اوت برای شات اوت را با کسی انجام دهید که سطح فالوئرهای بزرگ تری از سطح شما داشته باشد ، ولی محتوایش ارزشی به فالوئرهای شما اضافه نمی کند . اگر این مشارکت را انتخاب کنید ، به برندتان آسیب خواهد زد و احتمالا فالوئر هایی را که به زحمت جذب کرده اید از دست خواهید داد .
برند سازی در اینستاگرام همه چیز است ، پس حتما قبل از مشارکت با هر کسی در اینستاگرام با هدف مبادله ی شات اوت ، همه ی جوانب را با دقت در نظر بگیرید . همیشه یادتان باشد از شهرت برندتان به بهترین شکل ممکن محافظت کنید .
هر چند اگر این استراتژی ها درست به کار بروند ، اثر بخش هستند و استفاده ی از آن ها هزینه چندانی ندارد و سریع ترین راه برای رشد تعداد فالوئرهایتان هستند ، استراتژی اصلی برای رشد فوق العاده سریع سطح فالوئرها ساده است : به افراد تاثیر گذار در اینستاگرام پول می دهید تا صفحه ی اینستاگرام تان را تبلیغ کنند .
در این قسمت شما قصد داریم که شما را با روش های مهم تر در افزایش ترافیک از جمله خرید شات اوت آشنا نماییم .

خرید شات اوت برای ایجاد ترافیک بیشتر :
هر چند رشد تعداد فالوئر اهمیت حیاتی برای موفقیت بلند مدت شما در اینستاگرام دارد ، راهی وجود دارد که بتوانید به رشد دائمی برسید و در همان حال ، ترافیک را به وب سایت یا قیف فروش تان بکشانید .
شبیه شات اوت هایی که به رشد صفحه تان کمک می کنند ، به سادگی یکی از افراد تاثیر گذار در اینستاگرام در جایگاه خودتان را پیدا می کنید و از او می خواهید که محصول یا خدمات تان را مستقیم تبلیغ کند . البته روی فالوئرها متمرکز نمی شوید ، برند خودتان را تبلیغ نمی کنید ، بلکه از او به عنوان شریک تبلیغاتی استفاده می کنید تا بتوانید محصول ، خدمات یا کسب و کارتان را برای فروش ، جذب مشتری ، پیدا کردن مخاطبان هدف ، ایمیل و سود بیشتر ، پیش چشم افراد درست قرار دهید .
خیلی از افراد تاثیر گذار در اینستاگرام بعد از سال ها کار سخت و ارائه ی مداوم ارزش رایگان ، جامعه های خیلی بزرگی ساخته اند . این تاثیرگذاران ، اعتماد ، وفاداری و اعتبار را بین فالوئرهایشان به وجود آورده اند .
فالوئرهای فرد تاثیر گذار به صورت فعال دنبال راهکارهایی برای مشکلات شان هستند و اگر شما صفحه های درستی را برای تبلیغ انتخاب کنید ، خیلی راحت می توانید محصولات یا خدمات تان را مستقیم به جامعه ی فالوئرهای آن ها عرضه کنید .
مزیت بزرگی که موقع انتخاب عرضه ی مستقیم محصول یا خدمات تان از طریق تبلیغات فرد تاثیر گذار دارید ،
به دو بخش تقسیم می شود :
1- افزایش ترافیک آنی به سمت وب سایت یا قیف فروش تان خواهید داشت که به جمع آوری ایمیل ، مخاطبان هدف یا فروش منتهی می شود . دست کم این که می توانید وب سایت یا قیف فروش تان را فقط در چند ساعت آزمایش کنید و داده های آن را برای بهبود نرخ تبدیل کلی تان به فروش ، به کار ببرید .
2- هنوز دارید برند اینستاگرام را تبلیغ می کنید ، به همین خاطر اگر ترجیح داده باشید فقط صفحه تان را به جای محصول یا خدمات تبلیغ کنید ، سطح فالوئرهایتان با همان نرخ ، اگر نه سریع تر رشد خواهند کرد .
به بیان ساده اگر تبلیغ صفحه تان با یکی از تاثیرگذاران را انتخاب کنید ، و شات اوتی را بخرید ، به فالوئر دست پیدا می کنید . ولی اگر تبلیغ محصول یا خدمات را انتخاب کنید ، به همان تعداد فالوئر می رسید و فهرست ایمیل تان رشد خواهد کرد ، سرنخی از مخاطبان هدف و علاقمند به وجود می آورید و فروش تان بیشتر می شود .
سعی کنید فرد تاثیر گذاری را انتخاب کنید که حداقل صد هزار فالوئر یا بیشتر داشته باشد . بعضی مواقع می توانید از صفحات کوچک تر و با تعداد فالوئر کمتر کمک بگیرید تا ابتدا بازخورد تبلیغ خود در آن صفحه را بررسی کنید و نواقص وب سایت یا قیف فروش تان را رفع کرده و سپس در صفحاتی به مراتب بزرگ تر ، تبلیغ کنید .
برخی مواقع شما مجبور هستید مبلغ بیشتری به فرد تاثیر گذار بدهید تا لینک وب سایت یا قیف فروش شما را مستقیم در بیوی خودشان بگذارند . هر چند این کار برای شما هزینه اضافی خواهد داشت اما به عنوان یکی از بهترین روش های افزایش ترافیک به شمار می رود ، چون میزان ترافیک را به سایت و قیف فروش شما به شدت افزایش می دهد . وقتی فرآیند فروش شما ،فالوئرهای صفحه های صد تا سیصد هزار فالوئری را به خریدار تبدیل می کند ، از صفحه هایی کمک بگیرید که پانصد تا هشتصد هزار فالوئر دارند . صفحه هایی به این بزرگی در اینستاگرام باید حدود پانصد تا هفتصد بازدید کننده را به وب سایت یا قیف فروش شما بفرستند .
خرید شات اوت از افراد تاثیر گذاری که میلیون ها فالوئر دارند ، گران تمام می شود . با این حال وقتی وب سایت یا قیف فروش تان کاملا بهینه شود و بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل کند ، این صفحه های بزرگ اینستاگرامی بهترین بازگشت سرمایه را برای شما خواهند داشت ، بیش ترین ترافیک را خواهید گرفت و چندین برابر پرداختی شما برای تبلیغ /شات اوت را برخواهد گرداند .
این صفحات بزرگ تر اعتبار بیشتری دارند و خیلی از فالوئرهای صفحه های کوچک تر ، صفحه های بزرگ اینستاگرام را هم دنبال خواهند کرد .بنابراین وقتی با این صفحه های بزرگ تبلیغ می کنید ، شانس بیشتری برای دو ،سه یا چهار برابر کردن سرمایه گذاری تان خواهید داشت .
تحقیقات در بازار اینستاگرام :
قبل از دسترسی به صفحه ی افراد تاثیرگذار ، برای فهمیدن تمایل شان به تبلیغ برند ، محصول یا خدمات ، باید آن دسته از جوامع اینستاگرامی که شما و برندتان را منعکس می کنند و همسو با محتوای شما هستند ، شناسایی کنید .
کدام بازار بهترین تناسب را با برند ، محصول یا خدمات شما دارد ؟ حتما جامعه های بزرگ در بازارتان را پیدا خواهید کرد . مثلا صفحه های انگیزشی ، بازاریابان شبکه ای و کار آفرینان و صاحبان کسب و کار و گروه های متنوع زیادی را جذب خود خواهند کرد . روی جمع آوری دامنه وسیعی از صفحه های کوچک و بزرگ تمرکز کنید . صفحه های کوچک برای مشارکت های S4S ایده آل خواهد بود چون احتمالا سایز صفحه شان تقریبا اندازه صفحه خود شماست .
اگر به پیدا کردن شرکای S4S علاقمند هستید ، خیلی ساده می توانید پیام شخصی برایشان بفرستید تا بفهمید به کارکردن با شما علاقه دارند یا نه . اگر دنبال ایجاد مشارکت ایجاد مشارکت با استفاده از گروه های شات اوت هستید نیز همان منطق در اینجا کاربرد دارد .
بدون دیدگاه