شاید این جمله را بار‌ها و بار‌ها شنیده باشید که مهم‌ترین اصل در یک سایت محتواست و محتوا پادشاه است.

بازیابی و به روز رسانی محتوا

قطعاً این کار با توجه به تست که انجام دادیم تأثیر مستقیمی در سئو سایت داشت و به شما پیشنهاد میکنم مقاله را مطالعه بفرماییدما هم در مقالات قبلی شما را  با اصول محتوا‌گذاری و تأثیر‌های آن در بهبود رتبه وب سایت صحبت کردیم همچنین به طور مختصر در مورد استراتژی محتوا صحبت کردیم. همچنین گفتیم که شما با مشخص کردن جامعه هدف، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ با استفاده از افراد سرشناس میتوانید به تبلیغ محتوایی خود بپردازید. اما کار شما بعد از تولید محتوا و تبلیغ آن تمام نشده است  و همچنان باید بر روی محتوای خود کار کنید. شما با استفاده از هدف‌گذاری مجدد بر روی محتوا، بازنشر محتوای همیشه سبز و همچنین بررسی گفت و گو و نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی میتوانید بر روی محتوای خود کار کرده و محتوای قدیمی را به روز نگهدارید. در این مقاله سعی میکنیم به طور کامل در رابطه با سه روشی که در بالا برای زنده نگه داشتن محتوا بیان شد صحبت کنیم.
 حتما بخوانید

نرخ کلیک یا CTR چیست؟

هدف‌گذاری مجدد محتوا:

اولین مبحث هدف‌گذاری مجدد محتوا است. این کار اگر محتوای شما دارای مخاطبان متفاوت است میتواند بسیار ارزشمند باش. هدف‌گذاری مجدد محتوا به این معنانیست که محتوای خود را در جای دیگری کپی کنید و دوباره انتشار دهید. هدف‌گذاری محتوا به این معناست که محتوا را براساس مخاطبان مربوطه دوباره تنظیم کنید و بنویسید. اگر شما این کار را با برنامه انجام دهید برای شما بسیار سود‌مند خواهد بود.
شما به عنوان تولید‌کننده محتوا همان مرحله اول به این فکر کنید که آیا در آینده امکان هدف‌گذاری مجدد محتوا وجود دارد یا خیر؟ اگر شما توانستید برای محتوای خود دوباره هدفی را تشخیص دهید بدانید محتوای شما میتواند دوباره با فرم جدید انتشار یابد و مشتری جذب کند.
بازاریابی محتوا

محتوای سبز:

محتوای همیشه سبز یکی دیگر از راه‌ها برای زنده نگه داشتن محتوا نوشته شده است. محتوای همیشه سبز محتوایی است که همیشه به روز باشد و هیچ موقع متن و تاریخ آن منقضی نشود. برخی از محتوا‌ها مانند اخبار، مناسبت‌ها، اتفاقات محتوایی هستند که در یک بازه زمانی معین از آن‌ها استقبال میشود. اما محتوا‌هایی مانند مسائل آموزشی محتوای همیشه سبز است. محتوای همیشه سبز اصولاً به صورت تصادفی ایجاد میشود. این محتوا بعد از مدتی نیاز به  به روز‌رسانی دارند و شما میتوانید با ویرایش این محتوا، محتوای خود را همیشه زنده نگه دارید. مثلاً اگر شما در محتوای خود از دوکلمه کلید طراحی سایت در اصفهان و طراحی اپلیکیشن در اصفهان را با هم از لحاظ سرچ مقایسه کرده باشید به وسیله گوگل ترند که ابزاری است برای مقایسه حجم سرچ اطلاعات میزان حجم سرچ این دوکلمه را مقایسه کنید. ممکن است قبلا  سرچ کلمه طراحی سایت در اصفهان بیشتر باشد اما در حال حاضر طبق نمدار سرچ کلمه طراحی اپلیکیشن در اصفهان بالاتر رفته باشد. حالا شما باید مقاله خود را ویرایش کنید و جای این دوکلمه را عوض کنید و محتوای خود ر ا زنده نگه دارید. برای آشنایی بیشتر با بحث محتوای همیشه سبز مقاله محتوای همیشه سبز چیست را بخوانید.

بررسی بازخورد مخاطبان شبکه‌های اجتماعی:

سعی کنید در شرکت شما تیم تولید‌کننده محتو ا و تیم شبکه‌های اجتماعی باهم یکی باشد. اگر هم این طور نیست سعی کنبد این دو تیم درتعامل و همکاری با یکدیگر باشند. مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی برای شما‌ایده خلق میکنند و تبم شبکه‌های اجتماعی این‌ایده را در اختیار تیم تولید محتوا میگذارد و آن‌ها نیز از این‌ایده برای تولید محتوای مناسب استفاده میکنند و به این صورت محتوا را ترویج میدهند. این مراحل در نمودار زیر نمایش داده شده است. این تعامل و همکاری باعث بالا رفتن تعداد مخاطبان محتوا و همچنین بالا رفتن کامنت و لابک در شبکه‌های اجتماعی میشود.
بررسی بازخورد مخاطبان

افزایش حجم در بازاریابی محتوا:

در آخرین مرحله وقت آن رسیده است که در حجم محتوا تغییراتی ایجاد کنید. سعی کنید در تولید محتوا از منابع جدید استفاده کنید و همچنین علاوه بر موضوعات قبلی از موضوعات جدید نیز استفاده کنید. در کنار این موضوع که به فکر پیدا کردن عوامل مؤثر در افزایش ترافیک وب سایت هستید به فکر این هم باشید که نرخ تبدیل و اشتراک‌گذاری محتوای مورد نظر را بالا ببرید. سعی کنید برای نوشتن محتوا از افراد متخصص استفاده کنید و هر کدام از نویسنده‌های شما بر موضوع خاصی تخصص داشته باشد تا بتواند روی این کار وقت بیش‌تری بگذارد.
در این مقاله ما برای شما راه‌های بروز‌رسانی و زنده نگه داشتن محتوا را بررسی کردیم. ‌امیدواریم که این مقاله بتواند  کمک زیادی  به شما د ترویج محتوا و به روز‌رسانی آن داشته باشد.
 حتما بخوانید

روش های تبلیغ و ترویج محتوا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *