انواع تبلیغات کلیکی

 

ما در این صفحه به معرفی تبلیغات کلیکی و توصیف آن خواهیم پرداخت و راه های کسب درآمد و پولسازی از این طریق را بررسی خواهیم کرد. بنابراین دقایقی را با ما همراه باشید.

تبلیغات کلیکی در اصل به روش های جدید و کاربردی در زمینۀ پیشرفت و گسترش تجارت ها و کسب و کارهای آنلاین گفته می شود. دیجیتال مارکتینگ اصفهان یا بازاریابی های آنلاین بخش ها و شاخه های های مختلفی دارد که بیشتر صاحبان کسب و کارها اطلاع و شناخت دقیقی از آن ندارند. بازاریابی به روش تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) که با نام PPC در دنیای صنعت بازاریابی های دیجیتال مطرح شده است، یکی از این روش هاست.  یکی دیگر از انواع بازاریابی آنلاین ، روش هزینه برای هر کلیک (CPC)  می باشد که در این مقاله سعی شده است به توضیحات بیشتر درباره ی روش اول یعنی روش PPC پرداخته شود .

تبلیغات کلیکی

 

بازاریابی از طریق تبلیغات کلیکی (PPC) 

 

بازاریابی به ازای کلیک ها یا همان تبلیغات کلیکی روشی بسیار هوشمند برای تبلیغات است که امروزه بر اساس کلمه های کلیدی برنامه ریزی می شود. در این روش از قابلیت های موتورهای جستجو برای دریافت کلیک روی تبلیغات از سوی کاربران استفاده شده است و هوشمندی آن به دلیل دقت و سرعت بسیار بالا و مطابقت آن با کلمات کلیدیِ انتخاب شده است.

درواقع کسب و کار ها از این روش استفاده می کنند تا ترافیک را به سمت وب سایت خودشان هدایت کنند و این کار در هدف گذاری عمیق روی کسب و کارتان کمک زیادی خواهد کرد. به این دلیل که شما می توانید با استفاده از تبلیغات کلیکی ، مشتریان واقعی خود را پیدا کرده و سرویس یا محصول خود را معرفی کنند .

یکی از ملموس ترین مثال ها برای این نوع از تبلیغات، تبلیغ های اسپانسری شرکت گوگل در صفحه های نتایج جستجوهای آن است.  یکی دیگر از مثال هایی که وجود دارد این است که وقتی کاربر از وب سایتی بازدید می کند ، یک سری تبلیغات گرافیکی را مشاهده می کند که بسته به زیبایی و گیرایی این تبلیغات، کاربر با آن ارتباط برقرار کرده و نهایتا با کلیک بر روی آن ، به سایت تبلیغ شده هدایت می شود . قطعا هدفی که پشت این تبلیغ وجود دارد این است که کاربر را به کلیک کردن تشویق کند .

 

اهداف تبلیغات کلیکی یا PPC

 

  1.معرفی محصول یا سرویس: این نوع تبلیغات، در ارائه و معرفی محصولات و یا سرویس های شما کمک بسزایی خواهد کرد. به خصوص زمانی که تبلیغات شما در سایت هایی قرار گیرد که ارتباطی با محتوای آن سایت ها داشته باشد و از این طریق، احتمال کلیک کردن توسط مشتریان بالقوه روی تبلیغ شما بیشتر خواهد بود.

2.افزایش فروش: اگر اطلاعات مربوط به فروش خود را در این نوع تبلیغات استفاده کنید، امکان تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل وجود خواهد داشت . علاوه بر این، این نوع تبلیغات به مشتریان شما یادآوری می کند تا دوباره به سایت شما مراجعه کرده و محصولات و سرویس هایتان خریداری و استفاده کنند .

 3.آگاهی از برند: این موضوع غیر قابل انکار است که تمام کاربرانی که تبلیغ شما را دیده اند ، روی آن کلیک نکنند اما در معرض دید بودن تبلیغ شما باعث می شود که کاربران بیشتری با برند و کسب و کار شما آشنا شوند . بنابراین می تواند کارایی بسیاری در برند سازی کسب و کارتان داشته باشد .

 

نحوۀ سفارش تبلیغات کلیکی چگونه است؟

فرد در این روش، به میزان تعداد کلیک مورد نظر خود، مبلغی را به شرکت تبلیغ کننده پرداخت و سفارش خود را ثبت می کند. گوگل می تواند تبلیغ مورد نظر را با کلمات کلیدی در حوزۀ کسب و کار شما مطابقت داده، آن را در نتایج صفحه هایی که کلمات کلیدی مشابهی را جستجو می کنند نمایش دهد. به عنوان مثال اگر شما تعداد 1000 کلیک را برای تبلیغ خود سفارش داده باشید، تا سقف 1000 کلیک از آی پی های جداگانه بازدید و کلیک دریافت می کنید و تبلیغ شما بعد از رسیدن به تعداد تبلیغ خریداری شده، از صفحۀ وب سایت حذف خواهد شد.

انواع تبلیغات کلیکی

 

انواع تبلیغات کلیکی چیست؟

 

مبنای تبلیغات کلیکی در اغلب مواقع کلمات کلیدی هستند و در منابع مختلفی استفاده می شوند. با این که معتبرترین و مشهورترین نوع تبلیغات کلیکی تبلیغ در گوگل است، ولی منابع دیگری نیز وجود دارد که می توان از آن ها بهره مند شد. در ادامه به انواع تبلیغات کلیکی اشاره خواهیم کرد:

تبلیغات در موتورهای جستجو (Search Ads)

این نوع از تبلیغات کلیکی رایج ترین و معتبرترین نوع تبلیغ است که اغلب ما با آن مواجه شده ایم. این تبلیغ ها همان لینک هایی هستند که در بخش بالایی صفحۀ نتایج جستجو به نمایش درمی آید. لازم به ذکر است که اگر وب مسترها بنا به دلیلی، مثلاً تعرفۀ کمتر، بخش پایینی لیست جستجو را انتخاب کنند، تبلیغشان درست در قسمت میانی نشان دهندۀ صفحات قبلی و بعدی نتایج جستجو به نمایش در خواهد آمد.

تبلیغات نمایشی (Display Network)

این شبکه بستری یکپارچه، حرفه ای و مناسب برای تبلیغات بصری است. شرکت گوگل در کنار فراهم کردن امکان تبلیغات کلیکی متنی در موتور جستجوی خود، امکان این نوع از تبلیغ را نیز فراهم و با آن دنیای تبلیغات و تجارت های آنلاین را متحول کرد.

تبلیغات مخصوص هوشمند و بازیابی مجدد (Remarketing Ads)

شرکت گوگل با ابداع روش هوشمند تبلیغات موسوم به Remarketing Ads که به Retargeting Ads نیز معروف است، افرادی را برای تبلیغ انتخاب می کند که قبلاَ به اپلیکیشن یا وب سایت شما سر زده باشند. این نوع جالب از تبلیغات بسیار کاربردی است و برای صاحبان تجارت و کسب و کارها این امکان را فراهم می کنند تا با یافتن افرادی که پیش از این مخاطبشان بوده اند، فرصتی دوباره برای تعامل و جذب آن ها داشته باشند. تبلیغات کلیکی یکی از قابل کنترل ترین نوع تبلیغات  می باشد

تبلیغات محلی (Local Search Ads)

این نوع از تبلیغ درواقع عملکردی مشابه تبلیغات کلیکی متنی دارد و وجه تمایز آن در این است که برای محل های نزدیک و انتخاب شدۀ شما شخصی سازی خواهد شد. به عنوان مثال اگر زبان اصلی آگهی شما فارسی باشد، تبلیغ فقط برای آی پی های متعلق به مناطق فارسی زبان و افراد و مناطقی که زبانشان فارسی باشد نشان داده می شود.

تبلیغات کلیکی Pre-Roll

تبلیغات Pre-Roll همان تبلیغاتی هستند که شما در سایت های اشتراک ویدیو مثل یوتیوب یا آپارات و پیش از مشاهدۀ ویدیوی مورد نظر خود در پلیر با آن مواجه می شوید. تبلیغ های کلیکی موسوم به Pre-Roll Ads در اغلب موارد ویدیوهای اسپانسری محصولات و سرویس های دیگران است. در یوتیوب و آپارات قابلیت رد کردن (Skip) این آگهی ها بعد از گذشت 5 ثانیه وجود دارد.


 بیشتر بدانید …  مدیریت پیج اینستاگرام 


مزایای تبلیغات کلیکی چیست؟

 تبلیغات کلیکی جزو مفیدترین و پربازده ترین تبلیغات برای اکثر کسب و کارها هستند. سودمند بودن این تبلیغ ها را می توان از سه جنبه مورد بررسی و توجه قرار داد:

1.اهمیت تبلیغات کلیکی برای موتورهای جست و جو

مهم ترین مزیت تبلیغ های کلیکی برای این موتورها، هماهنگ سازی هم زمان اطلاعات مورد نیاز تبلیغ کننده ها و کاربران جستجو کننده است. این مسئله علاوه بر این که به سود طرفین است، موجب ایجاد کانال جداگانه و پرمخاطبی برای تبلیغات نیز خواهد شد. موتورهای جستجو از این امکان برای دریافت هرچه بیشتر سفارش تبلیغات کلیکی استفاده می کنند و درآمد خود را از این طریق افزایش می دهند.

2.اهمیت تبلیغات کلیکی برای کاربران جستجو کننده

کاربران همان کسانی هستند که کلمات کلیدی را در موتورها جستجو می کنند. براساس نتایج جدیدترین تحقیقات انجام شده، استقبال کاربران از تبلیغ های کلیکی گوگل بیش از دیگر انواع تبلیغات دیجیتالی بوده است. این روزها اغلب افراد برای پیدا کردن تمام چیزهای مورد نظر خود ابتدا به سراغ موتورهای جستجو می روند و همۀ آن چیزهایی که در نتایج جستجو نمایش داده می شود (که تبلیغات هم جزئی از آن است) برایشان بسیار مهم و قابل توجه است.

3. اهمیت تبلیغات کلیکی برای تبلیغ کننده ها

یکی از مهم ترین مزایای تبلیغات کلیکی برای تبلیغ کننده، فراهم کردن امکان دیده شدن آگهی او برای هزاران نفر از مخاطبانی است که دقیقاً به دنبال آن خدمت یا محصول می گردند. صاحبان تبلیغ می توانند مقدار ترافیک کلیک های انجام شده بر روی آگهی را در موتورهای جستجو ببینند و با تحلیل کردن اطلاعات آماری، میزان بازدهی تبلیغشان را ارزیابی کنند.

 

تبلیغات کلیکی رایسان

 

 دلایل مفید بودن تبلیغات کلیکی برای همۀ تجارت ها و کسب و کارها

 

 1.ارتقای وضعیت برند با کمترین هزینه

تبلیغ های کلیکی در مقایسه با روش های دیگر تبلیغات بصری و نمایشی، هزینۀ به مراتب پایین تری دارد. در این روش کاربر به میزان هزینه ای که کرده باشد، کلیک دریافت خواهد کرد و با هر کلیک، احتمال تبدیل شدن بازدید کننده های بالقوه به مشتری های دائمی کسب و کار شما وجود دارد؛ زیرا در این روش افرادی روی تبلیغ شما کلیک می کنند که تبلیغ برایشان جذاب و جالب بوده است.

2. افزایش تعداد مشتری ها

همان طور که اشاره شد، این تبلیغ یکی از بهترین راه ها برای معرفی خدمت یا محصول شما به افرادی است که دقیقاً به دنبال آن می گردند. در نتیجه اگر شما مشتریان خود را از میان افرادی پیدا کنید که خودشان به دنبال شما می گردند و جستجویتان کرده اند، شانس بیشتری برای جذب مشتری ها و فروش محصول یا ارائۀ خدمات خود خواهید داشت.

معایب تبلیغات کلیکی

هر اتفاق و رویدادی دارای مزایا و معایبی است که تبلیغات کلیکی از این قائله مستثنی نیست. تا به اینجای مقاله، سعی شد تعدادی از مزایای این نوع تبلیغات بیان شود اما در این بخش، به تعدادی ازمعایب آن می پردازیم:

1.   نیاز به دانش و تجربه: اگر در این زمینه اطلاعات و تجربه کافی را نداشته باشید، علاوه بر نداشتن بازدید، سرمایه و هزینه های خود را نیز به هدر خواهید داد.

2.  بهینه سازی و نظارت پیوسته: برای افزایش بازدید از طریق تبلیغات کلیکی، باید به صورت دائم زمانی را برای مدیریت و بررسی بگذارید که در غیر این صورت، هزینه های صرف شده، هدر خواهند رفت.

3.  عدم فروش صد درصد با این نوع تبلیغات: قطعا شما هزینه ای که برای هر کلیک کاربر پرداخت می کنید، برای افزایش بازدید و در نهایت خرید از سایت شما است اما باید در نظر بگیرید که همه کلیک های انجام شده باعث خرید نخواهد شد که این مورد نیز باعث به هدر رفتن هزینه ها و زمان های صرف شده ی شماست.

 

در تبلیغات کلیکی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

 

اگر بعد از خواندن این متن شما هم تصمیم به استفاده از بازاریابی به کمک تبلیغ های کلیکی گرفته اید، بهتر است به این نکته ها و آمار و ارقام توجه داشته باشید:

1.حدود 98 درصد جستجو کننده ها، بر روی لینک های تبلیغی نمایش داده شده در موتورهای جستجو کلیک خواهند کرد.

2.بیش از 64 درصد کاربرها زمانی که به دنبال سرویس یا محصول ویژه ای می گردند به گوگل اعتماد کرده، بر روی تبلیغات موجود در صفحۀ اول آن کلیک می کنند.

3.حدود 72 درصد از کسانی که تبلیغات کلیکی شان را در موتورهای جستجو ثبت می کنند، بودجۀ خود را برای تبلیغ های بعدی افزایش خواهند داد.

تاثیر استفاده از کلمات کلیدی روی بازاریابی PPC

اگر به عنوان یک کسب و کار در بستر اینترنت فعالیت می کنید، باید تحقیق و استفاده از کلمات کلیدی را نیز مدنظر قرار دهید . ممکن است تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی صحیح و مناسب چند روز طول بکشد اما قطعا در رسیدن به موفقیت در بازاریابی PPC کمک بسزایی دارد . این نکته را در نظر بگیرید که هنگام انتخاب کلمات کلیدی ، به وابستگی آنها با ترند های روز نیز توجه داشته باشید. در واقع در هر زمینه ای که فعالیت می کنید، باید آپدیت باشید و همگام با اخرین تغییرات موجود باشید تا تبلیغات موفقی را داشته باشید. اما کلمات کلیدی باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

کلمات کلیدی مرتبط: در وهله ی اول باید کلمات کلیدی انتخاب شده توسط شما دقیقا با تبلیغاتی که می خواهید انجام دهید ، ارتباط داشته باشد. در غیر این صورت، به یک ادعای غیر قابل اثبات تبدیل می شود که نه تنها کاربران را به خود جلب نمی کند بلکه اعتماد آنها را به خود سلب می کند. بنابراین استفاده از کلمات غیر مرتبط باعث می شود کاربران، آن چیزی را که خواهانش بوده اند را پیدا نکرده و سریعا سایت شما را ترک خواهند کرد .

کلمات کلیدی جامع: علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی که مرتبط به محصول یا سرویس شما هستند، باید از کلمات کلیدی دیگری نیز استفاده کنید که بیشترین جستجو را داشته و امروزه بیشتر ترند شده اند ؛ این نوع کلمات باید جامع و به نسبت طولانی باشند. در خیلی از موارد گفته می شود که بهتر است کلمات کلیدی کوتاه تری انتخاب شوند اما این نکته را درنظر بگیرید که کلمات طولانی این فرصت را به محتوای شما می دهد تا منحصر به فردتر شوند و شما را نسبت به دیگران برتر می کند و قطعا افرادی بسیار اندکی با شما رقابت خواهند کرد .

 

کلام آخر

ممنون که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید . لازم به ذکر است در صورتی که خواستید در مسیر تبلیغات کلیکی قدمی بردارید ،  شرکت رایسان علاوه بر خدمات طراحی سایت در اصفهان   ، سئو سایت در اصفهان ،  طراحی لوگو در اصفهان ، به شما ارائه کند .