ترافیک وب سایت یکی از مهم‌ترین ارکان یک سایت به حساب میآید که افزایش ترافیک سایت دقیقاً کاری بسیار حیاتی میباشد. اما دلیل اهمیت بالای ترافیک وب سایت این است که ۹۹. ۹۹ درصد صاحبان وب سایت‌ها خواهان افزایش بازدید‌کنندگان و در نتیجه‌ی آن، خواهان افزایش کسب درآمدشان هستند.

به طور کلی معنای ترافیک با دو مفهوم متفاوت به کار برده میشود. معنای وال میزان حجمی است که از طرف شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت ارائه میشود. اما معنای دوم ترافیک به این معنا میباشد که چه حجم از اطلاعات سایت شما توسط بازدید‌کنندگان دیده شده است و چه تعداد بازدید‌کننده به سایت شما سر زده‌اند. این بازدید از سایت ممکن است بازدید از کل صفحات سایت شما باشد یا بازدید از یک صفحه مشخص.

 

انواع ترافیک سایت:

گفتیم که ترافیک وب سایت بسیار مهم میباشد و عاملی اساسی در موفقیت یک سایت است اما در نظر داشته باشید کیفیت ترافیک وب سایت از کمیت ترافیک اهمیت بالاتری دارد؛ چرا که کلید موفقیت وبسایت شما وابسته به درک و فهم رابطه‌ی بین هر دو نوع ترافیک وب سایت و چگونگی تأثیر آن بر سود فروش محصولات و خدماتتان میباشد. بنابراین برای داشتن نتیجه‌ای بهتر، درک این مسأله بسیار مهم و حیاتی است.

ترافیک وب سایت به دو دسته ترافیک هدفمند و بی‌هدف تقسیم میشود. بین این دو نوع ترافیک تفاوت بسیار زیادی وجود دارد که درک این موضوع عامل بسیار مهمی در موفقیت سایت شما میباشد. ترافیک بی‌هدف بازدیدکنندگانی هستند که از سایت شما بازدید میکنند اما اطلاعات و محصولات شما برای آن‌ها ارزشمند نیست و آن‌ها از طریق تبلیغات سایت شما در سایت‌های دیگر و یا تبیغات کلیکی وارد سایت شما شده‌اند و این افراد فقط برای کم‌تر از چند ثانیه در سایت شما باقی میمانند و تأثیر چندانی در میزان فروش و کسب سود ندارد.

 

افزایش ترافیک وب سایت

 

 حتما بررسی کنید طراحی سایت اصفهان  –  دیجیتال مارکتینگ در اصفهان

 

ترافیک هدفمند بازدیدکنندگانی هستند که از راه‌هایی مانند سرچ در موتور‌های جستجو و بنر‌ها تبلیغات برای اطلاعات و محصولاتی که برایشان ارزشمند بوده است وارد وب سایت شما میشوند.

برای درک بهتر این دو نوع ترافیک فرض کنید شما دارای سایتی هستید که خدمات لوازم جانبی موبایل را ارائه میدهد. اگر سایت شما دارای ۲۰۰ بازدید‌کننده باشد که در موتور جستجو به دنبال فروشگاه خدمات لوازم جانبی موبایل بودند بهتر از 1000 بازدید‌کننده است که از طریق تبلیغات کلیکی و دیگر تبلیغات وارد سایت شما شده‌اند و بیشتر از چند دقیقه در سایت شما دوام نمیآورند.

هرچه قدر که ترافیک هدفمند سایت بالاتر و با کیفیت‌تر باشد فروش خدمات و محصولات شما بالاتر میرود. همچنین اگر اطلاعات و خدمات شما اطلاعات و خدمات مورد نیاز کاربر باشد بازدیدکنندگان سایت این اطلاعات و خدمات را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک میگذارند. این روش یک روش بسیار با ارزش برای بالا بردن و افزایش ترافیک وب سایت و در نهایت افزایش رتبه وب سایت شما خواهد بود. علاوه بر این حتماً و حتماً باید به نحوه‌ی ارائه و محل قرار‌گیری مطالب در وب سایت توجه کرد به این دلیل که اگر بازدید‌کنندگان سرنخی از اطلاعات مورد نیازشان را کمتر در از چند ثانیه در وب سایت پیدا نکنند آن را ترک خواهند کرد.

تمام افرادی که در حوزه وب کار میکنند به دنبال افزایش ترافیک وب سایت و بالابردن تعداد بازدید‌کننده و فروش خدمات و محصولات خود هستند. بدون شک برای افزایش ترافیک وب سایت روش‌های زیادی وجود دارد که حتی بعضی از آن‌ها را میتوان در دنیای آفلاین پیاده‌سازی کرد اما در این مقاله ما به اختصار برای شما روش‌هایی را برای افزایش ترافیک سایت شرح خواهیم داد.

 

افزایش ترافیک سایت

 

ترافیک سایت با تبلیغات پولی:

تبلیغات پولی یک روش برای افزایش ترافیک وب سایت خواهد بود. شما میتوانید بابت تبلیغات در گوگل، یوتویوب و… هزینه‌ای پرداخت کنید تا آن‌ها تبلیغات شما را انجام دهند. از انواع دیگر تبلیغات میتوان تبلیغات بنری را نام برد که به عنوان مثال میتوان به بیلبورد‌های کنار جاده اشاره کرد اما هزینه‌ی آن در برابر تبلیغات در گوگل بسیار زیاد و تأثیرگذاری بسیار کمتری دارد. باید دقت کنید که این تبلیغات اصولی باشند و نرخ خرید شما را افزایش دهند.

 

ترافیک سایت با نرم‌افزار‌های پیام‌رسان:

با توجه به محبوبیت شبکه‌های اجتماعی در بین کاربران، تبلیغات، فعالیت مداوم و وجود تعامل خوب در شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین و موفق‌ترین راه‌ها برای افزایش ترافیک وب سایت میباشند. در واقع با تولید محتوا و انتشار بخشی از محتوای وب سایت در شبکه‌های اجتماعی وهدایت کاربران به سایت می‌توان بازدید سایت را ارتقا داد.

 

ترافیک سایت با بهینه‌سازی وب سایت:

سئو یک وب سایت که روشی ارگانیک است، تأثیر بالایی در افزایش ترافیک یک سایت خواهد داشت. به این معنا که اگر محتوا‌های سئو شده بتوانند رنگینک بالایی را از گوگل بگیرند، ترافیک زیادی را از طریق سرچ گوگل جذب خواهند کرد. پس هرچقدر سئوی سایت و سئوی محتوا بهتر باشد، رتبه‌ی بهتری در سرچ به سایت داده و در نتیجه بازدید بالاتری بدست میآید. توجه داشته باشید که سئو سایت تأثیر بسیار بالاتری بر ترافیک سایت دارد تا تبلیغات پولی. اطلاعات بیشتر در این صفحه سئو در اصفهان

 

 

ترافیک سایت

ترافیک سایت با ایمیل مارکتینگ:

با اینکه تأثیرگذاری آن همانند گذشته نیست اما استفاده از‌ایمیل به عنوان یک ابزار ارتباطی یکی دیگر از راه‌های جذب کاربر و افزایش ترافیک وب سایت است. بازاریابی‌ایمیلی به شما در کسب در آمد انلاین کمک بسیار زیادی میتواند بکند. روش‌های گوناگونی برای بدست آوردن‌ایمیل کاربران در سایت‌های مختلف ارائه شده است. دقت کنید که این نوع بازاریابی در صورتی مفید خواهد بود که مخاطب به صورت درست انتخاب شود. تبلیغ برای کاربرانی که مخاطب شما نیستند وجه کاری شما را تخریب میکند. همچنین سعی کنید خودتان یک‌ایمیل که محتوای جذب‌کننده‌ای را داراست آماده کنید و به هیچ وجه از بانک های‌ایمیل آماده‌ای که به فروش میرسند، استفاده نکنید به این دلیل که میزان تعامل آن‌ها بسیار پایین بوده و هدفمند نیستند.

 

ترافیک سایت با بهینه‌سازی برای گوشی موبایل:

باتوجه به افزایش استفاده کاربران از موبایل تعداد افرادی که با استفاده از گوشی همراه از وب سایت‌ها بازدید مینمایند افزایش یافته است. اگر شما وب سایت خود را متناسب با سایز‌های مختلف گوشی همراه و به صورت ریسپانیسو طراحی نمایید باعث افزایش ترافیک وب سایت شما خواهد بود. وب سایت ورنک نیز اعلام کرده که یکی از موارد امتیازدهی و سئوی وب سایت، طراحی صفحات سایت به صورت واکنش گرا میباشد.

 

 

ترافیک سایت با بروز‌رسانی محتوا و مقالات سایت:

همانطور که در مقاله  بازاریابی محتوا چیست گفتیم محتوا در یک متن اهمیت فراوانی دارد  و محتوا پادشاه است. شما را برای افزایش ترافیک وب سایت خود میتوانید  از انواع فرمت‌های محتوایی در سایت استفاده نمایید. بعضی از  این مطالب پس از مدتی کاربرد خود را از دست خواهند داد. بروز‌رسانی این محتوا‌ها باعث میشود که صفحات قدیمی در گوگل دوباره بالا بیایند و ترافیک سایت شما افزایش یابد.

ترافیک سایت با افزایش سرعت سایت:

هرچقدر هم که محتوای سایت خوب و سئو شده باشد اما وقتی بازدید‌کننده‌ها نتوانند تجربه کاربری خوبی در برخورد با وب سایت داشته باشند، ترافیک وب سایت ارتقا پیدا نمیکند. یکی از موارد خیلی مهم در ایجاد بهترین تجربه‌ی کاربری، سرعت سایت میباشد که با افزایش آن، بازدید‌کننده زیادتر و در نتیجه کم کم ترافیک وب سایت نیز بالا میرود.

 

 

ترافیک سایت با اینفلوئنسر مارکتینگ:

اینفلوئنسر به کسی گفته میشود که در شبکه‌های اجتماعی دنبال‌کننده‌ی زیادی دارند و در واقع تأثیر زیادی را میتوانند روی مردم بگذارند. بنابراین همکاری با این افراد و اینفلوئنسر مارکتینگ میتواند در زمان مشخصی حجم بالایی از کاربران را به سایت شما هدایت کند.

فعالیت‌های دیگری همچون انتشار مقاله در لینکدین، بازاریابی به کمک ویدئو در یوتویوب، افزایش سرعت سایت این‌ها نمونه‌ای از فعالیت‌هایی هستند که به بالابردن ترافیک وب سایت شما کمک بسیار زیادی خواهند کرد و این فعالیت‌ها نشان میدهد برای ایجاد ترافیک وب سایت فقط نباید به موتور‌های جستجو تکیه کرد بلکه تکنیک‌های مختلفی برای جذب بازدید‌کننده وجود دارد و صد البته به ابتکار و اجرای خودتان بستگی دارد.

 

 حتما بخوانید

محتوای همیشه سبز چیست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *