بسیاری از ما با کار کردن نرم‌افزار محبوب اینستاگرام آشنایی مطلوبی را داریم. اما نکات‌ریزی درون این اپلیکیشن ناگفته مانده است. که برای بازاریابی موفق درون اینستاگرام به آن احتیاج خواهید داشت. برای دانستن ترفند‌های اینستاگرام در این بخش با ما همراه باشید.

ترفند های اینستاگرام

1. از زمان پست گذاشتن فالوور‌های محبوبتان آگاه شوید

اولین ترفند از ترفند‌های اینستاگرام، خبر داشتن از دیگران است. شما باید تک تک فالوور‌های خود را چک کنید و به آن‌ها پاسخ بدهید. همه‌ی ما با افرادی صمیمی هستیم و آن‌ها برای ما عزیز هستند و طبیعتاً آن‌ها را هم به خوبی در فضای مجازی دنبال میکنیم. بعلاوه ممکن است شما بخواهید از اخبار یک پیج هم خبر‌های داغ را بگیرید، یا از نتایج یک مسابقه باخبر باشید و یا اصلاً منتظر فروش بلیت کنسرت یا تئاتر خاصی باشید تا قبل از تکمیل شدن ظرفیت بتوانید فرصت خرید بلیت را پیدا کنید، که این کار فقط با آگاهی به موقع امکان‌پذیر است. اما چگونه باید از حرکات آن‌ها در اینستاگرام آگاه شد؟ چگونه در اولین فرصت از این اخبار آگاه شد؟

خب، برای شما یک خبر خوب داریم. یکی از ترفند‌های اینستاگرام که بسیار پرکاربرد است اطلاع از نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام است.

شما با این قابلیت به راحتی میتوانید از بروزرسانی‌های این پیج‌ها خبردار شوید. تنها کاری که لازم است انجام دهید فعال کردن یک گزینه درون تنظیمات این نرم‌افزار است. برای فعال کردن این گزینه پس از باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام، پیجی که تمایل دارید از آن مطلع باشید را در فالووینگ‌های خود پیدا کنید. پس از آن از گوشه‌ی سمت راست را لمس کنید. سپس گزینه‌ای با عنوان Turn on Post Notifications را در پایین‌تر میبینید. با لمس آن گزینه و فعال نمودن آن شما از پست گذاشتن فالوور مورد نظرتون مطلع میشوید. جهت غیر فعال نمودن این گزینه هم کافیست یک مرتبه‌ی دیگر مراحل ذکر شده را تکرار کنید. اما ممکن است باز هم این ترفند از ترفند‌های اینستاگرام عملی نشود وباز هم نوتیفیکیشن اینستاگرام برایتان اعلان نشود. که برای حل این مشکل باید داخل تنظیمات تلفن همراهتان هم گزینه‌ای را در خصوص نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام فعال نمایید.

زمان پست گذاشتن

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام (قسمت هفتم: تبلیغات در اینستاگرام)

برای تلفن‌های اندروید:

ابتدا به Settings بروید، سپس Apps را انتخاب کنید. در نهایت اینستاگرام را انتخاب کرده و گزینه‌ی ارسال نوتیفیکیشن یا (send notification) را فعال نمایید.

برای تلفن‌های با سیستم عامل ios:

ابتدا به Settings بروید و سپس روی Notifications کلیک کنید. حال اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کنید و سپس روی Allow Notifications کلیک کنید.
شما با این ترفند از ترفند‌های اینستاگرام دیگر نگران از دست دادن نوتیفیکیشنی نخواهید بود.

2. تمام عکس‌هایی که لایک کرده‌اید را یک جا ببینید

حتما  برای هر کسی این اتفاق رخ داده که از لایک کردن پستی پشیمان شده باشد و بعداً آن پست را گم کرده باشد. یکی دیگر از ترفند‌های اینستاگرام این است که پست‌هایی که لایک کرده‌اید را یکجا ببینید.
کافیست این مراحل را انجام بدهید.

وارد صفحه‌ی شخصی خود بشوید. به تنظیمات (options) اینستاگرام بروید. در سیستم عامل‌های ios به صورت چرخ دنده میباشد و در سیستم عامل‌های اندروید با سه خط افقی روی هم و یا در ورژن‌های قدیمی‌تر با سه نقطه‌ی عمودی نمایش داده میشود. پس از وارد شدن گزینه‌ی Post You’ve Liked را فعال نمایید. با کلیک کردن روی پست مورد نظر میتوانید یک بار دیگر از پست بازدید کنید و یا لایک خود را از آن بردارید. و لازم به ذکر است که کاربر از آنلایک کردن شما با خبر نخواهد شد.

شما برای آنکه بتوانید در فضای اینستاگرام کسب و کار موفقی ایجاد کنید باید با ترفند‌های اینستاگرام آشنایی داشته باشید.

دیدن تمام عکسهای لایک شده

3. آلبومی از پست‌های دلخواهتان بسازید

یکی دیگر از ترفند‌های اینستاگرام که محبوبیت زیادی هم دارد ذخیره نمودن پست‌ها آن هم در بخش‌های که شما شخصی‌سازی میکند است. برای اجرای این ترفند اینستاگرام وارد صفحه‌ی شخصی خود شوید. سه خط افقی گوشه‌ی بالا (بوک مارک) را لمس کنید. وارد بخش saved شوید. سپس نشان بعلاوه را در سمت راست، بالا کلیک کنید و کالکشن جدید خود را بسازید. از این پس میتوانید هر پستی  را درون کالکشن مورد نظر سیو کنید.

آلبوم پست های دلخواه

4. کامنتها و لایک کردن‌های دوستانتان را مشاهده کنید

یکی دیگر از ترفند‌های اینستاگرام، این است که شما میتوانید لایک کردن و یا کامنت گذاشتن فالووینگ‌های خود را تحت نظر داشته باشید.

برای انجام این ترفند، وارد اینستاگرام خود شوید، سپس وارد صفحه‌ی لایک (و یا قلب) شوید. بالای صفحه دو تب میبینید، یکی با عنوان you و دیگری با عنوان Following میباشد. شما با لمس تب Following وارد تب مورد نظر میشوید. و از لایک‌ها و کامنتهای دوستانتان مطلع میشوید.

کامنت ها و لایک ها

5. جستجو درون پست‌ها، بدون هیچ لایک اشتباهی

شاید خواسته باشید پست‌های شخصی را مشاهده کنید، اما از روی عادت و یا هواس پرتی به صورت اشتباهی، پستی را لایک کرده باشید. که این بعضا مشکل ایجاد میکند.

برای جلوگیری از این اشتباهات، کافیست بعد از باز کردن اینستاگرام و صفحه‌ی مورد نظر، تلفن خود را روی حالت پرواز و یا Airplane قرار دهید. این یکی از ترفند‌های اینستاگرام است.

فعال نمودن حالت پرواز و یا Airplane در سیستم عامل‌های اندروید:

در برخی تم‌ها با پایین کشیدن نوار اعلانات حالت پرواز را با لوگوی یک هواپیما مشاهده میکنید. اما اگر در نوار اعلانات نبود، با وارد شدن به تنظیمات تلفن همراه، گزینه‌ی حالت پرواز را مشاهده خواهید نمود.

فعال نمودن حالت پرواز و یا Airplane mode در سیستم عامل‌های ios (آیپد و آیفون):

برای فعال نمودن حالت پرواز در آیفون و آیپد ابتدا باید منوی پایین صفحه را به سمت بالا بکشید و آیکونی که عکس هواپیما دارد را لمس کنید. یا به Settings بروید و پس از آن روی گزینه‌ی Wi-Fi کلیک کنید و در نهایت  گزینه Airplane Mode را با لمس کردن فعال کنید.

6. تاریخچه‌ی سرچ (جستجوی) خود را پاک کنید

یکی دیگر از ترفند‌های اینستاگرام که باید با آن آشنا باشیم پاک کردن تاریخچه‌ی جستجو‌های ما درون اینستاگرام است. منظور از جستجو، جستجوی افراد درون خود اینستاگرام (تب ذره بین) است.

برای پاک کردن تاریخچه اینستاگرام، وارد صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام بشوید. ابتدا با لمس سه خط (بوک مارک) و پس از آن وارد بخش تنظیمات، که با چرخ دنده نشان داده شده است، بشوید، گزینه‌ای را در پایین مشاهده میکنید به نام: search history با لمس آن و سپس کلیک بر روی گزینه‌ی clear search history تاریخچه‌ی جستجوی خود را تا به امروز پاک کنید.

تاریخچه ی سرچ

7. افکت‌های عکس‌ها را هر طور میخواهید ترتیب دهید

یکی از ترفند‌های اینستاگرام که ناگفته مانده چیدمان افکت‌ها در ویرایش تصاویر است.
برای این کار ابتدا وارد بخش آپلود عکس و یا پست کردن شوید. سپس عکسی را انتخاب کنید. حال میخواهید به آن افکت دهید، در بخش افکت و ویرایش عکس، افکت‌ها را به سمت چپ رد کنید تا در آخر Manage را مشاهده کنید. با لمس کردن آن میتوانید افکت هارا جابجا و یا مخفی کنید.

افکت های عکس ها

در مقاله بعدی به ترفندهای بیشتری اشاره میکنیم.

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام (قسمت هشتم: خرید شات اوت برای ایجاد ترافیک بیشتر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *