امروزه بحث تجارت آنلاین از داغ‌ترین مباحثی است که در بین افراد متخصص در این حوزه از آن‌ها صحبت میشود. زمانی که صحبت از فروش آنلاین میگردد مشخصاً باید ساختاری مهیا شود تا شما بتوانید محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید. زمانی که شما این ساختار را مهیا میکنید مثلاً طراحی سایت انجام میدهید، تازه در ابتدای مسیر بازاریابی و فروش به صورت آنلاین قرار میگیرید. جهت اینکه بتوانید میزان فروش خود در سایت را بالا ببرید بایستی کاری کنید که سایت شما هر چه بیشتر در معرض دید قرار بگیرد تا کاربران بیشتری بتوانند سایت شما را بازدید کنند.

فروش آنلاین

در این مقاله سعی داریم به مباحث کلی در مورد افزایش فروش آنلاین در راستای بازاریابی دیجیتال بپردازیم. فرض ما بر این است که شما مباحث عامیانه بازاریابی و فروش را مطالعه کرده و بازدید‌کنندگانی را به سمت سایت خود فراخوانده‌اید.
پس از اینکه بازدید‌کننده‌ها وارد سایت شما شوند بایستی راهکار‌هایی برای آن‌ها در نظر بگیرید تا آن‌ها به مشتری تبدیل شوند که در اصل نرخ تبدیل در سایت شما به ازای کل بازدید‌کنندگان بالا رود.

 حتما بخوانید

اصول طراحی پرسونای مشتری در اینترنت

روش‌های افزایش فروش آنلاین در سایت:

1.تصاویر کالا‌ها را جذاب‌تر کنید

زمانی که شما عکس‌های جذابی از محصولات خود را در سایت بگذارید، حس واقعی بودن و ملموس بودن در بازدید‌کنندگان بیشتر خواهد شد. قرار گرفتن عکس محصول در نقاط مختلفی از صفحه سایت شما امکان‌پذیر است که بسته به اینکه صفحه سایت شما چه ساختاری دارد، میتواند در بالای صفحه یا در پایین صفحه  و برخی مواقع در محدوده‌ی دکمه‌های فراخوانی به اقدام، تعبیه شود.

2. متقاعد‌سازی بازدید‌کنندگان برای خرید در همین لحظه:

سعی کنید در متنهای تبلیغاتی خود در صفحات سایت این حس را به خوانندگان القا کنید که محصولات شما در همین لحظه فعلی خرید کنند. باید امتیازی برای آن‌ها در نظر بگیرید تا متوجه شوند که خرید در لحظه فعلی برای آن‌ها میتواند سودمند‌تر از آینده باشد.

3. طرح مشکل و ارائه راه حل:

جهت آن که مشتری حس درک بیشتری را از سمت شما دریافت کند باید ابتدا نشان دهید که شما نیاز آن‌ها و یا مشکل آن‌ها را درک کرده‌اید و سپس بتوانید برای مشکل آن‌ها راه حلی را ارائه کنید که آن‌ها متوجه شوند با این راه حل شما میتوانند مشکل خود را از طریق محصول یا خدمات شما حل کنند.

استراتژی فروش آنلاین

4. استفاده از بنر تبلیغات متحرک در سایت:

احتمالاً شما نیز با این مدل تبلیغات در سایت‌ها برخورد کرده‌اید. برای اینکه نظر کاربر به پیشنهاد خاصی یا محصول خاصی جلب شود از این مدل تبلیغات که شباهتی کم و بیش به مدل تبلیغات پاپ آپ هم دارد، استفاده میشود. برخی مواقع به این مدل تبلیغ، تبلیغات شناور یا متحرک نیز گفته میشود که شما با اسکرول کردن سایت از بالا تا پایین صفحه باز هم این مدل تبلیغ را مشاهده میکنید.

5. در هر صفحه از سایت، تمرکز بر روی تنها یک محصول باشد

سعی کنید در هر صفحه از سایت خود، بیشتر بر روی یک محصول تمرکز اصلی را داشته باشید. این حرف بدان معنی نیست که فروش بقیه محصولات را پیشنهاد ندهید بلکه باید برای پیشنهاد دادن بقیه محصولات، بازدید‌کنندگان را به مشاهده صفحات دیگری از سایت دعوت کنید.

6. آیکن‌های اشاره به خرید کمتری را مصرف کنید.

در برخی سایت‌ها شاهد آن هستیم که در نقاط زیادی از صفحه به دکمه خرید محصول اشاره میشود و یا بدتر از آن، در بالای صفحه دکمه‌ی خرید محصول گذاشته میشود که باعث میشود بازدید‌کننده قبل از آن که مشخصات کاملی از محصول را بتواند مشاهده کند، بار‌ها دکمه خرید محصول را ببیند. این مورد از نظر روانشناسی برای افزایش فروش مناسب نیست. همانطور که در بازاریابی سنتی نیز شما باید برای خریدار، بیشتر نقش مشاور داشته باشید تا فروشنده، اینجا نیز باید ابتدا اطلاعاتی که برای بازدیدکنندگان مفید است به آن‌ها نمایش داده شود و سپس، از آن‌ها خواسته شود تا به خرید محصول اقدام کنند.

آیکن های اشاره به خرید

7. هنر تبلیغ‌نویسی برای شرح مزایای محصول:

عنوان صفحه و یا مطلب شما تأثیر بسیار مهمی در فروش شما دارد. همانطور که در روش 3 نیز اشاره کردیم، باید بتوانید ابتدا با واقعیت نشان دهید مشکل و نیاز کاربران خود را درک کرده‌اید و حال با توجه به اصول تکنیکی تبلیغ‌نویسی، مزایای اصلی محصول و خدمات خود را برای آن‌ها توضیح دهید. باید بتوانید کاربر خود را برای خواندن توضیحات بیشتر در مورد محصول تشویق کنید و حس خرید و انگیزه خرید را برای آن‌ها بالا ببرید.

8. طراحی مناسب و جایگذاری معقولانه برای فرم خبرنامه:

از فرم‌های خبرنامه در سایت‌ها اصولاً برای جمع‌آوری‌ایمیل بازدید‌کنندگان استفاده میشود. نوع فرم و همینطور مکانی که این فرم در سایت قرار میگیرد، به شدت در فروش سایت شما و حس خرید بازدید‌کنندگان سایت شما تأثیر دارد. میتوانید این فرم را به گونه‌ای طراحی کنید که در تمام صفحات سایت شما چند ثانیه پس از مراجعه کاربر به صفحه جدید، نمایش یابد. یا حتی میتوانید این فرم را در تبلیغات متحرک و شناور خود استفاده کنید.

9. استفاده از رضایت نامه‌های مشتریان فعلی:

یکی از کار‌هایی که باعث بالا رفتن اطمینان بازدید‌کنندگان سایت میشود، ارائه نظرات مشتریان قبلی درباره محصولات و خدمات شماست. این ارائه نطرات میتواند در قالب نامه‌های کتبی یا در قالب ویدئو‌هایی باشد که مشتریان بتوانند به صورت واضح نظر خود را در مورد محصولات و خدمات شما ارائه کنند. حال زمانی که بازدید‌کننده جدید، این موارد را مشاهده یا مطالعه کند میتواند اطمینان بیشتری به سایت شما کند. در حقیقت شما با این کار توانسته‌اید اعتبار سایت خود را بالا ببرید.

10. تمرکز بر بازدید‌کنندگان:

و در نهایت در آخرین توصیه‌ای که برای شما داریم این نکته را متذکر میشویم که سعی کنید تمام مطالب و محصولات خود را برای بازدید‌کنندگان بنویسید و تولید کنید نه برای خودتان. همیشه دغدغه شما باید بازدید کنندگانتان باشد تا بتوانید ذهنیت آن‌ها را تشخیص دهید و مطالبی که برای آن‌ها مفید است را در سایت خود قرار دهید.
در مقالات بعدی به نکات ریزتری از اصولی که برای افزایش فروش آنلاین بایستی رعایت کنید، اشاره خواهیم کرد.

 حتما بخوانید

تبلیغات آنلاین در مقابل تبلیغات آفلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *