سئو تصاویر سایت به طور معمول یکی از راز‌های سر به مهر در بحث سئو و بهینه‌سازی سایت است و شاید به جرأت بتوان گفت خیلی از کاربران که آماری در حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد را به خودشان اختصاص میدهند با جستجوی یک تصویر به یک سایت وارد میشوند و اگر تصویر مورد نظرشان در یک سایت باشد باعث افزایش بازدید و ترافیک سایت میشود. حالا که متوجه شدید که این تصاویر و سئو تصاویر سایت تا چه اندازه مهم هستند و چه تأثیری روی بهینه‌سازی مطالب و همچنین افزایش بازدید سایت دارند، پس از این به بعد سعی کنید بیشترین تمرکز را روی این تصاویر قرار دهید تا تصاویری خلق کنید که مشتری را به سمت خودش جذب کند.

مزیت سئو تصاویر سایت تا چه اندازه اهمیت دارد؟

به طور حتم در مسیر سئو سایت در اصفهان سئو تصاویر سایت از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. از جمله:

  • سئو تصاویر سایت باعث بهینه‌سازی مطالب میشود
  • افزایش ترافیک و افزایش بازدید سایت را به همراه خواهید داشت
  • به زیبا شدن مطالب و محتوای تولید شده کمک میکند
  • کاربر با مطالعه مطالب ممکن است خسته شود اما با دیدن یک تصویر خستگی از چشمانش بیرون میرود
  • اگر کاربر با مطالعه یک مطلب درک مشخصی از مطلب پیدا نکرد به طور حتم با دیدن تصاویر میتواند به کل مطلب پی ببرد
  • و خیلی از مزیت‌های دیگر که با یک تصویر با کیفیت و خوب میتوانید تمام مطلب را به کاربر انتقال دهید.
 حتما بخوانید

سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟

مواردی که در سئو تصاویر سایت باید مد نظر داشته باشید

به طور حتم در بهینه‌سازی تصاویر موارد خیلی زیادی باید مد نظر داشته باشید اما در اینجا سعی کردیم به صورت تیتروار این موارد را ارائه دهیم:

  • انتخاب بهترین نام و بهترین اسم برای تصاویر
  • شرح تصاویر که در برخی موارد در پایین آن ذکر میشود
  • انتخاب تگ عنوان برای تصاویر
  • انتخاب کردن تصاویر با کیفیت
  • اضافه کردن لوگو سایت برای برند‌سازی
  • و موارد دیگری که روی سئو تصاویر سایت و در نهایت سئو سایت تأثیر خیلی زیادی دارند.

اما حالا برسیم بر سر مفاهیم ابتدایی که برای سئو تصاویر سایت بایستی رعایت کنید. با رعایت این موارد به راحتی میتوانید شاهد افزایش بازدید سایت‌تان باشید.

رعایت سئو تصاویر سایت

انتخاب کردن بهترین نام برای تصاویر

یکی از مواردی که روی سئو سایت خیلی تأثیر دارد و متأسفانه خیلی از افراد از آن غافل هستند و شخصاً خود گوگل هم به این موضوع اذعان کرده، انتخاب بهترین نام برای تصاویر است چرا که گوگل به موتور‌های جستجویش دستور داده که اسامی تصاویر را مورد بررسی قرار دهد به خاطر اینکه گوگل با خواندن اسم یک تصویر متوجه میشود که این تصویر در چه زمینه‌ای قرار است یک مفهوم را به کاربر منتقل کند.

اگر از این موضوع غافل بوده‌اید و یا اهمیت زیادی برای شما نداشته سعی کنید بهترین نام را برای تصاویر انتخاب کنید. این به این معنی است که از انتخاب کردن تصاویر بی‌کیفیت و انتخاب هر اسمی برای آن باید اجتناب کنیم چرا که روی سئو سایت شما تأثیر خیلی زیادی خواهد داشت.

در نامگذاری تصاویر از چه علائمی باید استفاده کنیم؟

  • از کلمات کلیدی که در عنوان محتوای تولید شده یا مقاله وجود دارد استفاده کنید
  • از کلمات زائد و یا کوتاه‌کننده مانند به، و، از در هنگام فارسی‌نویسی استفاده نکنید
  • در هنگام فینگلیش نوشتن از کلماتی مانند and، a، the و غیره استفاده نکنید
  • بین هر کلمه در هنگام نوشتن سعی کنید از خط فاصله یا دش (-) استفاده کنید
  • از آندرلاین (_) استفاده نکنید چرا که این مورد توسط گوگل اسپم تلقی میشود

بدون شک یکی از قسمت‌های مورد بحث که در سئو تصاویر سایت خیلی اهمیت دارد این است که از نام‌های انگلیسی برای تصاویر سایت استفاده کنید تا بهترین نتیجه‌ها را به دست بیاورید.

اهمیت سئو تصاویر سایت

استفاده از بهترین تگ عنوان برای سئو تصاویر سایت

با انتخاب تگ عنوان گوگل این را متوجه میشود که این تصویر در مورد چه چیزی صحبت میکند و اگر تصویر انتخابی بازدید خوبی داشته باشد به طور حتم ممکن است سایت‌تان بهترین رتبه را در نتایج جستجوی گوگل به دست بیاورد و حتماً سعی کنید در تگ عنوان از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت‌تان استفاده کنید.

با سئو تصاویر سایت شاهد سئو کل سایت هستیم

این نکته‌ای است که خیلی از کاربران و مدیران سایت به آن توجهی ندارند و به راحتی از کنار آن رد میشوند. زمانی که تصاویر سایت را سئو میکنید در اصل کل سایت را برای کاربر بهینه‌سازی کرده‌اید. در اینجا دو نکته کاملاً مشهود است:

نکته اول: سئو تصاویر باعث افزایش مدت زمانی میشود که کاربر در یک صفحه خاص قرار میگیرد که به اصطلاح به آن On Time Page هم گفته میشود.

نکته دوم: با سئو کردن تصاویر سایت شاهد افزایش مدت زمان ماندگاری یک کاربر در صفحات مختلف سایت خواهیم بود که به این مورد On Time Site گفته میشود

به طور حتم هر چه میزان زمانی که کاربر در سایت به گشت و‌گذار میپردازد بیشتر باشد شاهد کاهش بانس ریت یا همان کاهش نرخ فرار کاربر از سایت خواهیم بود و هر چه این نرخ فرار به مرور زمان کاهش پیدا کند از نظر گوگل سایت شما یک سایت محبوب قلمداد میشود و بعد از مدتی شاهد افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل خواهیم بود.

اگر میخواهید این میزان ماندگاری کاربران در سایت را افزایش دهید سعی کنید از تصاویر با کیفیت که منقش به لوگو سایت و همچنین نوشته‌های جذاب است، استفاده کنید. چرا که در اکثر مواقع دیده میشود کاربر حوصله مطالعه کردن یک مطلب را ندارد اما با دیدن یک عکس به تمامی مطلب پی میبرد و کنجکاو میشود که کل متن را مطالعه کند. تا جای ممکن حجم تصاویر را کاهش دهید.

یکی دیگر از مواردی که خیلی روی سئو تأثیرگذار است این است که شما ۲ الی ۷ ثانیه بیشتر فرصت ندارید تا کاربر را متقاعد کنید که در سایت ماندگار شود. اگر این مدت زمان طولانی شود ممکن است سایت‌تان را ببندد و از سایت دیگر رقبا استفاده کند و یکی از این عوامل تأثیرگذار به تصاویری است که در سایت قرار میدهید.

اگر حجم این تصاویر زیاد باشد مدت زمان بارگذاری هم به طبع بیشتر میشود و بعد از مدتی شاهد تنزل رتبه در نتایج جستجوی گوگل میشوید. اگر میخواهید این موارد به وجود نیاید سعی کنید حدالمقدور حجم تصاویر را با نرم‌افزار فتوشاپ پایین بیاورید. برای این منظور در نرم‌افزار فتوشاپ در هنگام ذخیره کردن تصویر قسمتی وجود دارد به عنوان save for web که به وسیله این قسمت میتوانید تصاویر را برای وب سایت بهینه کنید.

حجم تصاویر

انتخاب بهترین فرمت تصاویر به جهت سئو تصاویر سایت

شناخت بهترین تصاویر برای سایت میتواند روی سئو سایت تأثیر خیلی چشمگیری داشته باشد به خاطر اینکه میتوانید تصاویری را انتخاب کنید که بیشترین کیفیت و کمترین حجم را داشته باشند. در اینجا قصد داریم به چند مورد از این فرمت‌ها اشاره کنیم:

تصاویر با فرمت Jpeg:

یکی از متداولترین و رایج‌ترین تصاویری که در دنیای اینترنت وجود دارد و خیلی از کاربران از آن استفاده میکنند و از همه مهمتر اینکه تصویر خیلی از دوربین‌های عکاسی بر مبنای همین فرمت Jpeg است. موردی که خیلی مهم است و روی سئو تصاویر سایت هم بی‌تأثیر نیست این است که استفاده از فرمت Jpeg بعد از فشرده‌سازی و کم کردن حجم میتواند کیفیت تصاویر را پایین بیاورد و به خاطر همین استفاده از آن برای کار‌های گرافیکی و لوگو به هیچ عنوان جالب نیست.

تصاویر با فرمت Gif:

از این نوع فرمت برای نمایش آیکون‌ها استفاده میشود و به خاطر سایز کوچکشان به طبع کیفیت پایین‌تری هم نسبت به تصاویر Jpeg دارند و بیشتر برای کار‌های انیمشین استفاده میشود.

تصاویر با فرمت PNG:

تصاویری که با فرمت PNG به وجود میآید رنگ‌های بیشتری به نسبت Jpeg و Gif از خودشان نشان میدهند اما نکته مهمی که وجود دارد این است که در این نوع فرمت‌ها زمانی که آن را فشرده میکنید کیفیت خودشان را به نسبت فایل Jpeg از دست نمیدهند و به همین دلیل برای لوگو‌ها و کار‌های گرافیک استفاده میشوند و از همه مهمتر اینکه بک گراند هم ندارند و به راحتی روی هر تصویری قرار میگیرند.

در پایان باید به این نکته اذعان کرد که سئو تصاویر سایت تأثیر خیلی زیادی رو سئو و بهینه‌سازی سایت دارد و هر چه از تصاویر با کیفیت‌تر و با حجم کمتری استفاده کنید به طور حتم سرعت بارگذاری سایت افزایش مییابد و این روی به دست آوردن بهترین جایگاه در نتایج جستجوی گوگل هم تأثیر خیلی زیادی خواهد داشت.

 حتما بخوانید

بهترین ابزارهای گوگل برای مدیریت سایت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *