طراحی اپلیکیشن موبایل | طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی اپلیکیشن ios

طراحی اپلیکیشن موبایل که امروزه شرکت‌ها و مشاغل یا استارتاپ‌های مختلف بعد از طراحی سایت بصورت شهری مثل طراحی سایت در اصفهان یا سراسری نیاز شدیدی به طراحی اپلیکیشین موبایل دارند و در حال حاضر به دلیل که استفاده از موبایل‌های هوشمند زیاد شده، از اپلیکیشن‌ها هم استفاده بیشتری میکنند و اون کسب و کار مطمئنا در صورت مفید بودن بازخورد بهتری از اپ دریافت خواهد کرد. امروزه تکنولوژی موبایل، نحوه‌ی ارتباط با کاربران نهایی و مصرف‌کنندگان یا همان مشتریان را به چالش کشیده است، تفاوتی ندارد که کاربر نهایی، مشتری، کارمند، همکار و یا حتی یک خدمت باشد. انسان‌ها، برای دسترسی آسان و سریع به اطلاعات، اپلیکیشن‌های موبایل را به سایت ها‌ی اینترنتی ترجیح میدهند. شرکت رایسان طراحی اپ موبایل در اصفهان و همچنین طراحی اپلیکیشن اندروید و ios را در دیگر استان‌ها از ۵ سال پیش آغاز کرد و در این مدت غیر از پرورش کارآموزان جهت یادگیری طراحی برنامه اندروید تولید اپ‌های مختلفی را انجام داده است. پروژه‌های نرم‌افزار‌های موبایل بصورت گروهی و تیمی انجام میشود و در سه بخش تحلیل، کد‌نویسی، گرافیک انجام میشود. نمونه کار‌های موجود طراحی اپ موبایل رایسان در زمینه‌های طراحی برنامه اندروید‌های اطلاع‌رسانی، طراحی اپلیکیشن موبایل آموزشی مثل آموزش زبان، طراحی نرم‌افزار‌های پنل اس‌ام اس و پیامک، طراحی اپ رزرو آنلاین و غیره میباشد. 

دیزاین اپ موبایل

شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل 

شرکت‌های محدودی در زمینه طراحی اپلیکیشن در کشور وجود دارند که بیشتر این شرکت‌ها رتبه‌های بالایی در کشور دارند و از همکاران خوب ما محسوب میشوند و هر شرکت به صورت خاص روال طراحی را انجام میدهد ولی روند طراحی اپلیکیشن در رایسان به این شکل است که بعد از مطرح شدن‌ ایده یا پروژه توسط کارفرما به صورت کلی مستنداتی تولید میشود در صورت توافق حدودی مالی طرفین با توجه به اطلاعات ارسالی کارفرما و بررسی پروژه توسط شرکت مستندات کامل و جامعی از پروژه ایجاد میشود و بعد از تأیید کارفرما پروژه شروع به کار میشود. تیم گرافیک طراحی برنامه اندروید رایسان ابتدا طرح‌های اپ را طراحی نموده و بعد از تأیید کارفرما مراحل اجرا و کدنویسی اپلیکیشین آغاز میشود. طراحی اپلیکیشن موبایل پیچیدگی‌های مختلفی دارد و در اصل بدلیل ورژن‌های مختلف اندروید و همچنین وجود گوشی‌ها با برند‌ها و مدل‌های مختلف شبیه طراحی وب سایت نیست و چالش مختلفی را برای تیم طراحی برنامه اندروید بوجود میآورد.

مزیت‌های طراحی اپلیکیشن موبایل

امروزه اپلیکیشن‌های موبایل به عنوان یکی از اهداف اصلی برای بیزینس تبدیل شده‌اند و داشتن یک نرم‌افزار موبایل برای هر کسب و کار ضروری به حساب میآید. با استفاده از اپلیکیشن میتوانید محصولات و خدمات خود را برای کاربران به اشترک بگذارید و همیشه در دسترس باشید. داشتن وب سایت‌ها برای دارندگان کسب و کار‌ها امری ضروری است ولی هیچ وقت نمی‌تواند نیاز به موبایل اپلیکیشن را پر کنند. از مزایای داشتن یک موبایل اپلیکیشن خوب نسبت به سایت میتوان به عملکرد آفلاین اپلیکیشن‌ها، دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر و همچنین سرعت بالا آن اشاره کرد. همچنین باید به این نکته اشاره داشته باشیم مطابق تحقیقات فناوری، زمانی که مردم روی موبایل صرف میکنند از تلویزیون به عنوان اصلی‌ترین رسانه تبلیغات پیشی گرفته است. 

تیم دیجیتال مارکتینگ اصفهان رایسان
اطلاعات شخصی در اپلیکیشن گاتو
گزینه ی لیست پروژه ها
صفحه فرود اپلیکیشن آسمان تجارت جم
برنامه های تغذیه

کاربرد‌های طراحی اپلیکیشن موبایل 

  • تعامل بسیار زیاد با مشتریان 

با رشد روز افزون تکنولوژی در موبایل و گوشی‌های هوشمند، حجم مبادلات شرکت‌ها، اعم از به روز‌رسانی وضعیت شرکت بر اساس نیاز بازار و مشتریان و مخاطبان اصلی شرکت، تا دانلود محتوا‌های سایت‌ها و همکاری و ارتباطات متقابل، به صورت بسیار چشمگیری افزایش یافته است. حتی زمانی که مشتریان و مخاطبان شما در تعطیلات و یا در دفتر کار خود باشند، میتوانند از طریق اپلیکیشن‌ها، با کسب و کار شما ارتباط و تعامل بگیرند. جدای از این موارد، توسط موبایل و گوشی‌های هوشمند با استفاده از سامانه‌هایی مثل موقعیت‌یاب جهانی (GPS)، مدیران مشاغل مختلف میتوانند به اطلاعات کاربران هدف خود دسترسی پیدا کرده و خدمات خود را بر اساس نیاز کاربران و مشتریان و مخاطبان نهایی خود، شخصی‌سازی کنند، تا آن‌ها را به روش‌های مؤثر و مفیدتری به سمت خود جذب هدایت کنند. نمونه این برنامه‌ها میتوانند اپلیکیشن‌های سفر، اپلیکیشن‌های فروشگاهی، اپلیکیشن‌های بانک داری و غیره باشند. 

  • ذخیره‌سازی اطلاعات مشتریان و مخاطبان

یکی از مزیت‌های دیگری که شما توسط ساخت اپلیکیشن‌های موبایل بدست میآورید این است که اپلیکیشن‌های موبایل میتوانند اطلاعات، خواسته‌ها و نیاز‌های مشتریان را به صورت اتوماتیک و هوشمندانه دریافت و ذخیره نمایند. در نهایت این حرکت میتواند به ارائه محتوا و اطلاعات شخصی شده مربوط به کاربران کمک کند. اپلیکیشن‌های موبایل میتوانند به سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهت جمع‌آوری اطلاعات کاربران و تجزیه تحلیل آن‌ها، کمک کنند و این روند فرسایی را برای آن‌ها آسان‌سازی کنند. 

  • پیشرفت خمات و فروش بهتر برای کسب و کارها 

یکی از بهترین مثال‌هایی که برای این موضوع میتوان زد سایت آمازون میباشد که آن‌ها مخاطبان مورد نظر خود را تجزیه و تحلیل کرده و خدماتی را ارائه میدهند که کاربران به دنبال آن هستند. این قضیه بسیار مهم و ضروری است که یک اپلیکیشن اختصاصی و حرفه‌ای برای کسب و کار خود طراحی نمایید، و با درک بهتر خواسته‌ها و نیاز‌های مشتریان، اطلاعات مفید و کاربردی در اپلیکیشن‌ها قرار دهید. در این صورت، شما به عنوان مدیر یک کسب و کار میتوانید با ارائه دادن خدمات مؤثر و مورد نیاز مشتریان، پیشنهاداتی که میدانید به احتمال زیاد مورد قبول مشتریان واقع میشود، میزان فروش و درآمد کسب و کار خود را به صورت قابل توجهی افزایش دهید. 

سفارش طراحی اپ موبایل

سفارش اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و رستوران‌ها کمک به سزایی در به روز بودن و گسترش کسب و کار و در نتیجه باعث افزایش درآمد میشود. با سفارش اپلیکیشن موبایل میتوانید آخرین محصولات، اطلاعات و اخبار خود را به سرعت در اختیار مشتریان خود قرار دهید و آن‌ها را از آخرین تغییرات مطلع نمایید. برای سفارش اپلیکیشن موبایل خود ابتدا نیاز‌های خود و مشتریان خود را بررسی و طبقه نمایید. قطعاً شما به عنوان مدیر کسب و کار خود، باید تمام خدمات یا فروش محصولاتی که قرار است در اپلیکیشن شما اتفاق بیفتد را در ذهن خود تجسم کنید. زمانی که کاربر برای اولین بار به اپلیکیشن شما وارد میشود چه مواردی را شما دوست دارید به کاربر نمایش دهید یا از زاویه دیگر، چه مواردی را کاربر انتظار دارد مشاهده کند و به هدف خود برسد. 

برای مثال مشخص کنید که آیا اپلیکیشن مورد نظر شما تنها قرار است ارسال و دریافت پیام انجام دهد یا علاوه بر این امکان انتقال تصویر و ویدئو نیز مد نظر میباشد. یا مثلاً زمانی که شما قصد دارید سفارش طراحی اپلیکیشن موبایل برای نرم‌افزار حسابداری دارید باید بدانید که شما از طریق این اپلیکیشن موبایل قرار است به کاربر اجازه دهید چه کار‌هایی را انجام دهد و یا چه گزارش‌هایی را بتواند از طریق اپلیکیشن خروجی بگیرد. قطعاً در تمام کسب و کار‌ها روال به این صورت است که برخی ارتباطات و خدمات به مشتریان باید به صورت حضوری انجام گیرد ولی خب برخی موارد دیگر قابل پیاده‌سازی به صورت آنلاین هست و میتوانید این موارد را در اپلیکیشن خود جای دهید. حتی در برخی کسب وکارها اجرای خدمات باید در محل مشتری انجام گیرد تا سرویس به صورت کامل به مشتری ارائه شود. در چنین مواردی شما میتوانید ثبت درخواست مشتریان را به صورت آنلاین انجام دهید بدین صورت که کاربران و مشتریان شما بتوانند درخواست گرفتن سرویس خود را به صورت آنلاین در اپلیکیشن شما ثبت نمایند، حال در سازمان یا شرکت شما لیست درخواست‌ها مشاهده و یکی یکی به تمام درخواست‌ها رسیدگی شود. 

ساخت اپلیکیشن موبایل

شرکت طراحی اپ و سایت 

اولین موردی که باید به صورت جدی به آن توجه و دقت نمایید این است که شرکت مورد نظر ساخت اپلیکیشن اندروید سابقه و تجربه کافی برای انجام پروژه شما را دارا باشد. همچنین دارا بودن کادر طراحان، اپلیکیشن‌نویسان و برنامه‌نویسان موبایل قدرتمند نیز میتواند به شما در داشتن اپلیکیشن اندروید بهتری یاری رساند. در صورتی که میخواهید سفارش طراحی فروشگاه اندروید به یک شرکت طراحی اپلیکیشن اندروید ارائه دهید باید طراحی نرم‌افزار اندروید به نحوی باشد که بتواند با وب سایت فروشگاهی شما ارتباط موفقی برقرار کند. به این صورت که تفاوتی در این که کاربر و مشتری شما کالا و خدمات خود را از سایت شما بگیرد یا اینکه از اپلیکیشن شما بگیرد وجود نداشته باشد. البته این ارتباط موفق بستگی به طراحی سایت فروشگاهی در اصفهان شما نیز دارد که طراحی آن به چه ترتیبی انجام شده و آیا پس از طراحی نرم‌افزار فروشگاه اندروید قابلیت‌های لازم را برای اتصال به نرم‌افزار اندروید فروشگاه خواهد داشت یا خیر. 

در اینجا قصد داریم برخی از ویژگی‌هایی که یک شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل باید داشته باشد را برای شما توضیح دهیم تا شما بتوانید به صورت آگاهانه شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

ویژگی‌های شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل

  • ارائه مشاوره: یک شرکت طراحی نرم‌افزار موبایل باید قبل از آغاز پروسه طراحی، به مشتریان خود مشاوره، رویکرد کاری و روش پیاده‌سازی اپلیکیشن و در نهایت خروجی کار را نشان دهد تا مدیران  کسب و کار از آغاز مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید و ios، در جریان روند کار قرار گیرند. 
  • طراحی رابط کاربری مناسب: رابط کاربری بخش مهمی در طراحی اپلیکیشن است. طراح اپلیکیشن باید با توجه به نیاز کاربران طراحی اصولی انجام دهد. قبل از پیاده‌سازی و برنامه‌نویسی اپلیکیشن، بهتر است شرکت طراحی اپ رابط کاربری متناسب با آن کسب و کار مشتری را به وی پیشنهاد دهد. 
  • طراحی تجربه کاربری: طراحی مناسب برای تجربه کاربری عامل مهمی در جذب کاربران موبایلی کسب و کارتان است به همین منظور میتوانید با بررسی نمونه کار‌های طراحی شده شرکت مورد نظرتان، نحوه طراحی تجربه کاربری را بررسی نمایید. 
  • پیاده‌سازی‌ ایده‌های جدید: یک طراح و برنامه‌نویس نرم‌افزار موبایل باید علاوه بر توانایی‌های فنی و کد‌نویسی، فردی خلاق و‌ ایده پرداز نیز باشد. با توجه به تعداد زیاد اپلیکیشن‌های اندروید و ios، باید برنامه موبایلی شما با‌ ایده‌ها و خلاقیت‌های نوین و جدید طراحی شود تا مورد استقبال کاربران و مشتریان و در نهایت مخاطبان شما قرار گیرد. به همین دلیل شرکتی را برای طراحی اپ انتخاب کنید که بتواند‌ ایده‌های جدید و تازه‌ای را به شما ارائه دهد. 
  • به روز بودن شرکت طراح اپلیکیشن: برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان با استعداد و ماهر برنامه‌های تلفن همراه، بخش اصلی در روند طراحی نرم‌افزار موبایل میباشند. تا زمانی که این افراد با فناوری‌های روز و آپدیت‌های مربوط به روند در حال اجرا برای اپلیکیشن‌های موبایل اندروید و iOS آشنا باشند، قادر خواهند بود به طور مستمر این پروژه را مدیریت کنند و نتیجه مطلوبی را ارائه دهند. پس قبل از عقد قرارداد باید از به روز بودن دانش فنی طراحان شرکت مورد نظرتان اطمینان حاصل فرمایید.  
  • اعمال فرایند توسعه اپلیکیشن: یکی از مواردی که باید بشدت بعنوان یک کارفرما به آن توجه نمایید این است که برنامه شما در جنبه‌های طراحی و کدگذاری به اندازه کافی مقیاس‌پذیر و قابل انعطاف باشد. فرایند توسعه برنامه باید بتواند تغییرات، پیشنهادات و بازخورد‌های مد نظر شما و تیمتان را پیاده‌سازی و اعمال کنند. 

درباره رایسان

شرکت رهپویان آینده ساز ارتباطات نوژان با نام تجاری رایسان در سال ۱۳۹۰ شروع به کار نمود و در مدت ۱۰ سال از فعالیت خود در زمینه‌های مختلف IT و فن آوری اطلاعات فعالیت نموده است، شرکت رایسان، در طول مدت فعالیت خود با سازمان‎ها، شرکت‎ها و اشخاص حقیقی و حقوقی بسیاری همکاری داشته است، مشتریان ما همواره به دنبال بهترین‎ها هستند و تمام سعی ما بر این است تا خدماتی حرفه‎‌ای، استاندارد و با کیفیتی مطلوب به آنها ارائه نماییم. 

مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل 

با توجه به بالا رفتن سطح دانش کاربران حتی اگر شما بهترین برنامه‌ریزی و طراحی را برای تبلیغات انجام داده باشید، تبلیغات به تنهایی باعث نمیشود که کاربران از خدمات و سرویس‌های شما استقبال کنند. با توجه به این که تعداد اپلیکیشن‌های مربوط به هریک از خدمات و سرویس‌ها بالا است و کاربران به دنبال بهترین‌ها در هر زمینه‌ای هستند پس برای به دست آوردن موفقیت باید از اصولی‌ترین روش‌ها برای ساخت اپلیکیشن موبایل استفاده شود. روش‌ها اصولی ساخت اپلیکیشن موبایل توسط علم مهندسی ارائه شده است و بسیار کارآمد میباشد. در زیر مراحل طراحی اپلیکیشن در اصفهان را به صورت خلاصه ارائه میدهیم:

  • بررسی و تجزیه و تحلیل نیاز‌های مشتری
  • طراحی طرح اولیه بر اساس کلیات و جزییات به دست آمده
  • طراحی گرافیک اپلیکیشن بر اساس طرح اولیه
  • شروع به طراحی لایوت‌ها و برنامه‌نویسی اپلیکیشن
  • شروع کد‌نویسی پنل مدیریت تحت وب برنامه اتمام طراحی و کدنویسی اپلیکیشن
  • خطایابی و رفع مشکلات کلی و جزئی اپلیکیشن
  • تحویل اپلیکیشن به صورت کامل
  • پشتیبانی نرم افزار
دیزاین اپ موبایل

مزایای
داشتن
اپلیکیشن موبایل

سبقت از رقبا
با قرار دادن کسب و کارتان بر روی گوشی همراه مشتری، از رقبایتان متمایز می‌شوید.
ارتباط مداوم با مشتری
اپلیکیشن کسب و کار شما همیشه نام شما را به مشتری یادآوری میکند. 
کاهش شدید هزینه تبلیغات

هزینه تبلیغات و چاپ کاتالوگ حذف شده و کاتالوگ دیجیتال شما بر روی موبایل مشتری قرار میگیرد. 

ارتقا تصویر برند شما
یک اپلیکیشن اختصاصی برای کسب و کار شما نشانگر به روز بودن و جذب مشتری‌های امروزی است. 
به روز‌رسانی سریع

مشتریان هر لحظه لیست به روز محصولات و خدمات شما را میبینند و از جدیدترین اخبار شما مطلع میشوند. 

افزایش فروش

اپلیکیشن کسب و کار، مشتریان شما را به مبلغین کسب و کار شما تبدیل میکند. 

چرا اپلیکیشین موبایل

اپلیکیشن‌های موبایل نرم‌افزار‌هایی هستند که ارتباط مستقیم با پردازنده‌های سیستم عامل گوشی همراه را دارند و مستقیم درخواست کاربر را انجام میدهند. به طور کلی کلیه نرم‌افزار‌های گوشی که کاربر توسط آن به اجرای نرم‌افزار میپردازد اپلیکیشن نام دارد. استفاده از گوشی‌های هوشمند هر روز در حال افزایش است و شرکت‌های مختلف برای دسترسی به مشتریان هدف خود نیاز دارند که خود را با تغییرات روز وفق دهند و سعی کنند خدمات و محصولات خود را به آن‌ها معرفی نمایند. 

طراحی اپلیکیشن موبایل باعث می‌شود کاربران به سادگی به مطالب شما دسترسی پیدا کرده و شما را به افراد بیشتری معرفی کنند و کاربران بیشتری با برند شما آشنا شوند، همچنین میتواند یک ارتباط دو طرفه بین شما و مخاطبینی که دارید ایجاد کند (از طریق ارسال نوتیفیکیشن) و از طرف دیگر جامعه مخاطبین قابل توجه اپ‌های موبایلی که روز به روز رو به افزایش است و در حال حاضر جمعیت قابل توجهی را شامل می‌شود را نیز می‌توان جز مزایای طراحی اپ موبایل برشمرد، همه این موارد باعث خواهند شد که برند شما رشد قابل توجهی را تجربه کند. 

یک اپلیکیشن موبایل ممکن است بر پایه سیستم عامل اندروید باشد که به در این حالت به این نرم‌افزار اصطلاحاً اپلیکیشن اندروید میگویند. یا ممکن است سیستم عالی که این نرم‌افزار را مدیریت میکند برپایه IOS باشد که در این حالت به آن اپلیکیشن IOS یا اپلیکیشن اپل میگویند. برای دیگر سیستم عامل‌ها همانند ویندوز فون، بلک بری، جاوا، سیمبین و غیره نیز اپلیکیشن‌هایی بسته به نوع بستر سیستم عامل طراحی شده است. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موبایل، همانطور که سعی کرده‌اند براساس دستگاه‌های مختلف ورژن‌های متفاوتی از نرم‌افزار را ارائه دهند، برای سیستم عامل‌های مختلفی که ممکن است بر روی موبایل به کار رود نیز سعی می‌کنند به ساخت و طراحی ورژن‌های مختلفی از یک اپلیکیشن موبایل بپردازند. برای دانلود اپلیکیشن موبایل شما میتوانید از طریق فروشگاه اپلیکیشن اندروید گوگل یا اصطلاحا  PLAY STORE  اقدام به دانلود نرم‌افزار نمایید. این اپلیکیشن‌ها بسته به نظر سازنده به طورت رایگان یا به صورت پولی ارائه میشوند. در این بخش سعی کردیم شما را با فرآیند طراحی اپلیکیشن موبایل آشنا کنیم. تلاش ما بر آن بود که شما با ویژگی‌های داشتن اپلیکیشن موبایل آشنا و به آن آگاه شوید تا بتوانید بهترین استفاده را در جهت پیشرفت کسب و کار خود داشته باشید.