لوگو یک نشانهی گرافیکی میباشد که میتواند به صورت جداگانه یا ترکیبی از علامت، سمبل و نوشتار طراحی شود و هویت یک برند را نشان دهد و همچنین توسط شرکتهای مختلف و حتی کسب و کارهای کوچک استفاده میشود تا به وسیلهی آن، خدمات و محصولات خود را سریعتر به مخاطب معرفی کنند و به واسطهی طراحی گرافیکی منحصر به فردی که داراست، در ذهن مخاطب خود جاوادنه بمانند.
تمام کسب و کارهای فعال در اصفهان با توجه به فعالیت گستردهای که دارند باید طراحی لوگو در اصفهان را خود به طور حرفهای انجام دهند و ممکن است این سؤال به ذهن شما هم برسد که چگونه میتوان با یک نشانه، برای همیشه در ذهن مخاطب ماندگار ماند. لوگو در موارد مختلف استفاده میشود مثل استفاده لوگو در طراحی سایت اصفهان یا مدیریت پیج اینستاگرام یا امور اداری و برندسازی بیزینس.
انواع طراحی لوگو در اصفهان
با مشاهدهی کسب و کارهایی که لوگویی با طراحی جذاب دارند، به این نکته میتوان پی برد که شیوهی طراحی و پیادهسازیشان برای معرفی خود، همانند یکدیگر نیست. شیوههای گوناگونی برای طراحی لوگو وجود دارد که هر یک از آنها از ویژگیها و مزیتهای مختص خود برخوردار هستند. هنگامی که به عنوان کارفرما از سبکهای مختلف لوگو اطلاعات اولیهای داشته باشید، هنگام انتخاب شرکت طراحی لوگو در اصفهان، به مشکل بر نخواهید خورد و این کار به صرفهجویی زمانتان کمک خواهد کرد.
طراحی لوگو ترکیبی
همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، طراحی لوگوی ترکیبی از قدرت تصویر و نوشتار به صورت هم زمان استفاده میکند که این کار باعث میشود همهی افراد اعم از پیر و جوان بتوانند با برند و لوگوی کسب و کارتان ارتباط برقرار کنند و همیشه در ذهنشان داشته باشند. از آنجایی که لوگوی ترکیبی شامل نوشته و تصویر میشود، پس اگر این نوع لوگو را به صورت کامل داشته باشیم، میتوان هر یک از آنها را و به صورت مجزا استفاده کنیم.
طراحی لوگو تصویری
یکی دیگر از انواع لوگو، طراحی لوگوی تصویری است که برند کسب و کارتان با استفاده از یک تصویر یا نماد خاص معرفی میکند. از آنجایی که تصویر بیشتر از نوشتار ماندگار است، پس طراحی لوگو تصویری باعث میشود بیشتر مردم به راحتی با کسب و کار شما آشنا شوند.
طراحی لوگو نوشتاری
برای به نمایش گذاشتن نام برند کسب و کار میتوان از طراحی لوگو نوشتاری استفاده کرد که این نوشتار میتواند نام کامل برند یا حروف اختصاری که نشان دهندهی کسب و کار است، استفاد نمود. وقتی اسم برندتان یک فرم خاصی را دارا باشد، چند قدم شما را در معروف شدن جلو میاندازد.
طراحی لوگو مونوگرام
یکی دیگر از شیوههای معرفی و بیان برندِ کسب و کارتان، استفاده از لوگوی مونوگرام است که این نوع از طراحی مشتری را با فقط یک یا چند حرف به دنیای کسب و کارتان وارد میکنید. به یاد داشته باشید که گیرایی و ماندگاری لوگو مونوگرام و دیگر انواع لوگو نیازمند تخصص و مهارت بالایی است.
نکات مهم طراحی لوگو در اصفهان
برای داشتن یک لوگوی گیرا و ماندگار، بهتر است به عنوان یک کارفرما چند نکته را به یاد داشته باشید تا بتوانید از بین شرکتهای طراحی لوگو اصفهان بهترین مورد را انتخاب کنید. در ادامه چند نکتهی اساسی آورده شده است که با استفاده از آنها به راحتی میتوانید با طراح ارتباط برقرار کرده و انتظارات و نیازهای خود را بیان کنید:
- دربارهی مخاطبین هدف خود تحقیق و بررسی انجام دهید.
- رقبای خود را پیدا کرده و آنها را تحلیل کنید.
- لوگوهای مشابه را بررسی کنید.
- هویت برند خود را کامل کنید به این معنا که برندسازی را انجام دهید.
- از مونتاژ تصاویر استفاده کرده و کمک بگیرید.
- قوانین تفارن و تقارن نامتقارن را رعایت کنید.
- از همهی ابعاد به تناسب طرح توجه کنید.
- باید در طراحی انعطافپذیری و دقت وجود داشته باشد.
- سبک طراحی را با ماهیت کسب و کارتان هماهنگ کنید.
- لوگو دارای یک طراحی ساده اما مفهومی باشد.
- طراحی به گونهای باشد که برای مخاطب هدف قابل فهم باشد.
- پالت رنگی خاص و متناسب با موضوع کسب و کار انتخاب شود.
- در صورت داشتن طرح لوگوی قبلی، در راستای پیشرفتِ آن، لوگو را تغییر دهید.
درباره رایسان
شرکت رهپویان آینده ساز ارتباطات نوژان با نام تجاری رایسان در سال ۱۳۹۰ شروع به کار نمود و در مدت ۱۰ سال از فعالیت خود در زمینههای مختلف IT و فن آوری اطلاعات فعالیت نموده است، شرکت رایسان، در طول مدت فعالیت خود با سازمانها، شرکتها و اشخاص حقیقی و حقوقی بسیاری همکاری داشته است، مشتریان ما همواره به دنبال بهترینها هستند و تمام سعی ما بر این است تا خدماتی حرفهای، استاندارد و با کیفیتی مطلوب به آنها ارائه نماییم.
طراحی لوگو با کیفیت چه ویژگیهایی دارد؟
برای داشتن یک لوگوی خوب، اولین و مهمترین ویژگیای که باید داشته باشد این است که برند و کسب و کارتان را به خوبی معرفی کند تا در بین لوگو رقبا دیده و به چشم بیاید. علاوه بر این، لوگو باید دارای رنگی جذاب و به یاد داشته باشد که برای این کار بهتر است شما برای برندتان یک پالت رنگی انتخاب کرده و از این پالت در طراحی لوگو و بخشهای دیگر کسب و کارتان استفاده کنید که این کار باعث میشود هر زمان که مشتری آن رنگ را مشاهده کرد، به یاد کسب و کار شما بیفتد.
همچنین منحصر به فرد بودن لوگو سبب برقراری ارتباط شما با مخاطب میشود اما طراحی نباید به گونهای انجام شود که برای فهمیدن نام برند یا نوع فعالیت آن، مخاطب دچار مشکل شود. بنابراین از این مسأله اطمینان حاصل کنید که لوگو و پالت رنگیِ شرکت بیانگر کسب و کارتان بدون نیاز به هیچ گونه توضیح اضافهای است. در نتیجه یک شرکت طراحی لوگویی را انتخاب کنید که با کار و مشتریهایتان آشنایی داشته و به درستی متوجه باشد که مخاطبان هدفتان چه مدل لوگویی را میپسندند.
شرکت طراحی لوگو حرفهای در اصفهان
هر نوع کسب و کاری به دنبال این است که بتواند نام خود را در میان مردم بشناساند. از این رو همیشه به دنبال یک لوگوی خوب برای خودشان هستند؛ بنابراین باید طراحی لوگوی خود را به صورت حرفهای توسط شرکت طراحی لوگو حرفهای در اصفهان انجام دهند. بهترین اقدام برای این موضوع، واگذاری کار به شرکتها و اشخاصی است که در زمینهی طراحی لوگو به صورت حرفهای در حال کار هستند. در این زمینه، شرکتهای متعددی وجود دارند که بهترین راه تشخیص حرفهای بودن این شرکتها، مشاهدهی نمونه کارهایشان است. علاوه بر این، با توجه موجود بودن اطلاعات اکثر شرکتها در فضای اینترنت، به راحتی میتوانید در فضای مجازی یک جستجویی بین شرکتها زد و بهترین طراحان لوگو را شناسایی کرد. به خاطر داشته باشید که تخصص و مهارت طراح اهمیت زیادی دارد و سعی در کسب اطمینان به میزان موفقیت کارهای قبلی طراح کنید.
تعرفه و قیمت طراحی لوگو در اصفهان
در اکثر مواقع این سؤال در ذهن به وجود میآید که چه میزان هزینه باید برای طراحی لوگو پرداخته شود؟ میتوان در جواب به این سؤال گفت که هزینهها کاملاً به کاری که شما خواستارش هستید بستگی دارد. همچنین کیفیت و خلاقیت تیم طراحی لوگو در این هزینهها اثرگذار است. در نظر داشته باشید که هر یک از شرکتهای طراحی لوگو، تعرفههای منحصر به خودش را دارد که البته هر ساله صنف طراحان گرافیک کشور تعرفههایی را در نظر میگیرد اما در نهایت این خود شرکت طراحی لوگو میباشد که قیمت نهایی را مشخص میکند.
طراحی حرفهای لوگو در اصفهان
ممکن است به عنوان کارفرما دوست داشته باشید که بدانید بعد از آنکه سفارش خود را برای طراحی لوگو دادهاید، چه اتفاقاتی میافتد و چه روند طی میشود تا لوگوی نهایی و مورد پسندتان طراحی و ارائه میشود. بنابراین لازم دانستیم در این قسمت یک توضیح مختصری را در مورد مراحل انجام این کار ارائه دهیم:
1. تحقیق در زمینهی کسب و کار و حوزهی فعالیت مشتری
زمانی که اطلاعات دقیقی از چگونگی و چرایی یک موضوع ندارید، هیچ وقت توانایی خلق چیزی در آن زمینه و موضوع ندارید. بنابراین قبل از شروع طراحی لوگو، طراح باید درک صحیح و کاملی از نحوهی کار یک کسب و کار داشته باشد. به عنوان مثال در نظر بگیرید که میخواهید برای یک آرایشگاه و یک مغازهی قطعات ماشین سنگین، لوگو طراحی کنید. آیا فونت و تم رنگیای که برای لوگوی یک سالن آرایشی استفاده میشود را میتوان برای طراحی لوگوی فروشگاه قطعات ماشین هم استفاده کرد؟ قطعاً جواب منفی است.
2. شناخت کامل و صحیح مشتری
بعد از این که دربارهی کسب و کار مورد نظر اطلاعات کافی به دست آوردید، حال نوبت به شناختن درست و صحیح صاحب کسب و کار میرسد. این شناخت از طریق صحبتها و خواستههای مشتری به دست میآید و یکی از راههای این شناخت، نشان دادن نمونه کارهای طراحی لوگو میباشد که به حوزهی مشتری نزدیک بوده و از قبل طراحی شده است و در این زمان باید با دقت واکنش او را نسبت به دیدن هر کدام از نمونه کارها در نظر گرفت. یکی دیگر از راههای شناخت این است که از مشتری بخواهید که نمونه کارهای مورد پسندش را نشان دهد. اگر با مشاهدهی این نمونه کارها متوجه شدید که این کارها از استانداردهای طراحی لوگو فاصلهی زیادی دارد، با دلیل و منطق تلاش کنید مشتری را قانع کنید تا کار درست را انجام دهد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ گونه مشتری را مجبور به کاری نکنید که دوست ندارد.
3. ارائه اتودهای مختلف
گاهی اوقات ممکن است این مسأله پیش بیاید که به درستی سلیقهی مشتری را نشناختهاید و نگران هستید که طرح ارسالیتان را نپسندیده و با معیارهایی که در نظر داشته، سازگار نباشد. پس برای جلوگیری از این احتمالات، بهترین راهکار این است که اتودهای (طرحهای اولیه) مختلفی را بزنید و همهی آنها را برای مشتری ارسال کنید تا از بینشان یکی را انتخاب کند و اگر هیچ یک از آنها مورد پسند مشتری نبود، حداقل اطلاعاتی را دربارهی سلیقه و خواستههایش به دست میآورید و اینگونه متوجه میشوید که کدام طرح نزدیک به تصویر ذهنی مشتری است.
4. مرور و تجدید نظر
بعد از آن که مشتری یکی از اتودهای اولیه را پسندید و قبول کرد، زمان طراحی لوگو میرسد. زمانی که طراحی لوگو به یک مرحلهای رسید که قابل انتشار است، با مشتری جلسهای را برگزار کنید تا ایرادات موجود در کار را بیان کند که در اغلب مواقع، ایرادات بیان شده توسط مشتری با برخی اصلاحات کوچک برطرف میشود اما گاهی اوقات مشتری خواستار کنار گذاشتن لوگوی طراحی شده است تا از اول یک لوگوی جدیدی را پیادهسازی کنید. بهتر است برای جلوگیری از این نوع اتفاقات، در ابتدای شروع کار با مشتری راجع به این مسائل تصمیمگیری کرده باشید تا در ادامهی کار مجبور به امتحان هر راه حلی برای برطرف کردن مشکل نباشید.
5. ارسال طرح نهایی برای مشتری
هنگامی که شما و مشتری دربارهی لوگوی طراحی شده به توافق نهایی رسیدید و ایرادات موجود را برطرف کردید، آنگاه طرح نهایی را در سایزهای مختلف برای مشتری ارسال کرده تا بتواند در جاهای مختلف استفاده کند و در نهایت طبق تعرفهی قیمت، تسویه حساب را انجام دهید.
طراحی آرم در اصفهان
پیش از سفارش طراحی لوگو اصفهان چه کاری باید انجام دهیم
بدون داشتن هیچ گونه زمینه و اطلاعاتی نمیتوان وارد دنیای تبلیغات برندینگ شد. بنابراین قبل از ورود به این زمینه سعی در کسب اطلاعات اولیه و همچنین اطلاعات تکمیلی کنید تا به راحتی بتوانید تیم طراحی مورد نظرتان را انتخاب کنید. علاوه بر این، برای اینکه یک طرح لوگوی تخصصی برای کسب و کارتان داشته باشید، بهتر است به پنج اصل زیر توجه داشته باشید:
1. به یاد ماندنی: برای این که لوگوی برندتان تأثیرگذار باشد، باید و باید این لوگو به یاد ماندنی باشد و معمولاً مؤثرترین و بهترین لوگوها به صورت خاص و منحصر به فرد هستند.
2. سادگی: هرچه لوگو سادهتر باشد، بیشتر و راحتتر قابل یادآوری است و این سادگی و صد البته اثرگذاری باعث میشود که مخاطبان هدف بیشتر به برند وفادار باشند و آن را به رسمیت بشناسند.
3. تطبیقپذیری: منظور از تطبیقپذیری این است که لوگوی مورد نظر در هر سیستم عاملی و در هر اندازهای و یا در رسانههای مختلف قابل استفاده و قابل چاپ باشد که این اصل باعث میشود برند کسب و کارتان به مراتب بیشتر قابل مشاهده باشد.
4. متناسب بودن: لوگویی که طراحی میشود باید متناسب با نوع کسب و کار شما باشد. در واقع لوگو زمانی مؤثر است که با هدف کسب و کارتان تناسب داشته باشد.
5. انتخاب رنگ مناسب: یکی از مهمترین مراحل در طراحی لوگو، انتخاب کردن یک رنگ متناسب برای لوگوی شما است و زمانی که متوجهی این موضوع باشید، احتمالاً تأثیر زیادی را در کسب و کارتان مشاهده میکنید.
فعالیتهای شرکت رایسان
دوستان عزیز جهت داشتن درخواست هر گونه خدمات دیگر رایسان در زمینه پنل اسام اس، سئو در اصفهان، طراحی سایت، ارسال پیامک به لیست سیاه با ما تماس بگیرید تا همکاران اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار دهند.