بار‌ها در ذهن شما این سؤال پیش آمده که به چه صورت کاربران سایت را افزایش دهیم. سپس بتوانیم آن‌ها را به خریدار برای سایت خود تبدیل نماییم.

قیف فروش

بار‌ها در ذهن شما این سؤال پیش آمده که به چه صورت کاربران سایت را افزایش دهیم. سپس بتوانیم آن‌ها را به خریدار برای سایت خود تبدیل نماییم. متأسفانه برای همه تجارت‌ها یک تکنیک واحد برای این کار وجود ندارد و هرکدام از تجارت‌ها باید از شیوه و روش خود برای به دست آوردن کاربرو تبدیل آن به مشتری و نگهداری آن مشتری تلاش نمایند. در این مقاله ما قصد داریم شما را با مبحث قیف فروش یا(conversion funnel) که به شما کمک بسیار زیادی میکند آشنا نماییم.

قیف فروش چیست؟

قیف فروش پروسه و مسیری است ک شما انتظار دارید کاربر به خرید هدایت شود و مشتری شما باقی بماند.
توجه کنید که تعداد کاربرانی که وارد سایت شما میشوند که ورودی قیف هستند نسبت به خریداران و مشتریان واقعی بسیار بیش‌تر است. یعنی نسبت خریداران  به کاربران یک عدد بسیار کوچک است. درست است که تعداد ورود هرچه بیشتر باشد تعداد مشتریان و خریداران هم بیشتر میشود اما شما باید به تمام مراحل و فعالیت‌های بازاریابی درون سایت هم توجه ویژه نمایید.

پروسه قیف فروش

یک قیف فروش در کل به چهار قسمت تبدیل میشود:

  1. جذب
  2. تبدیل
  3. خرید
  4. لذت

جذب: انجام تمام فعالیت‌هایی نظیر بهینه‌سازی وب سایت، استفاده از کلمات کلیدی، بازاریابی و تبلیغات که بازدید‌کننده را به سمت وب سایت شما هدایت نماید.

تبدیل: گذاشتن پیشنهاد‌های ویژه مانند عضویت، امکانات ویژه برای کاربران وب سایت کارران را ترغیب میکند تا در وب سایت شما عضو شوند و اطلاعات تماسشان را در اختیار شما قرار دهند.

خریدکردن: گذاشتن پیشنهاد‌های ویژه و شگفت‌انگیز در صفحه اول وب سایت و امکانات دیگری مانند نمایش بزرگ دکمه خرید، یا مثلاً نوشتن جمله همین الان خریداری نمایید کاربر را به سمت خرید میکشد .

لذت: سعی نمایید برای خریدار لذتی را فراهم نمایید تا در سایت شما باقی بماند. همین مشتری میتواند مشتری دیگری برای سایت شما جذب نماید. مثلاً به همراه یک کالا که خریداری میکند هدیه‌ای ارائه دهید. مثلاً شرکت رایسان برای مشتریان خدمات پشتیبانی و پس از فروش را در نظر گرفته است.

برای ایجاد قیف فروش اقدام کنید:

برای ایجاد قیف فروش چهار مرحله اصلی را درنظر بگیرید و امکانات خود را یادداشت کنید و تمام حفره‌ها را برطرف نمایید.
آژانس دیجیتال مارکتینگ رایسان با داشتن تیمی حرفه شما در تمامی این مراحل همراهی خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و تماس باما به صفحه تماس با مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *