سئو به طور کلی به سه دسته سئو کلاه سفید، کلاه خاکستری و کلاه سیاه تقسیم میشود. سئوکار کلاه سفید کسی است که تمام فعالیت ها‌ی سئو سایت خود را به طورکامل طبق قوانین گوگل انجام میدهد. به همین دلیل از طرف گوگل هیچ جریمه‌ای نخواهد شد اما سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید قرار دارد و سئو کار کلاه سیاه از روش‌های غیر قانونی برای ارتقاء رتبه وب سایت خود استفاده میکند. و اما سئو کار کلاه خاکستری بین سئو کار کلاه سفید و کلاه سیاه قرار دارد یعنی رتبه وب سایت خود را نه کاملاً قانونی و نه کاملاً غیر قانونی افزایش میدهد.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید به مجموعه‌ای از تکنیک‌هایی گفته میشود که مدیران وب سایت‌ها برای افزایش رتبه وب سایت خود در موتور‌های جستجو طبق قوانین گوگل از آن‌ها استفاده میکنند. سئو کلاه سفید ممکن است زمان بر باشد اما اگر شما برای وب سایت خود از سئو سفید استفاده نمایید هیچ گاه به مشکل نمیخورید و رتبه وب سایت خود را از دست نخواهید داد.

در زیر به معرفی برخی از تکنیک‌های سئو کلاه سفید میپردازیم.

تولید محتوا:

محتوا در سئو کلاه سفید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سعی کنید محتوای تولید شده توسط شما غیر کپی و جامع باشد. همانطور که در مقاله بازاریابی محتوا چیست گفتیم محتوا پادشاه است. و رعایت اصولی مانند تگ‌های h، تعداد کلمات در محتوا، گذاشتن عنوان برای عکس‌ها به شما کمک بسیار زیادی خواهدکرد.
اگر شما در نوشتن محتوا اصول را رعایت نمایید گوگل متوجه خواهد شد و رتبه وب سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

استفاده از بک لینک‌های طبیعی:

بک لینک یعنی سایت‌های دیگر لینک وب سایت و صفحات سایت شما را در وب سایت خود قراردهند و کاربران سایت خود را وارد سایت شما کنند. سعی کنید لینک سایت شما در سایت‌هایی که اعتبار بیشتری برای گوگل دارد قرار بگیرد.

اگر لینک سایت در سایت‌های مرجع قرار بگیرد به دلیل اینکه لینک سایت شما توسط چنین سایت‌هایی تبلیغ شده است نزد گوگل ارزش و اعتبار بیشتری میگیرد.

به روز‌رسانی مقاله‌های قبلی:

باتوجه به آنچه که بار‌ها گفته‌ایم و میدانید محتوا اهمیت بالایی دارد. ممکن است شما در نوشته‌های قبلی خود اصول محتوا را رعایت نکرده باشید محتوای مقاله‌های قبلی خود را آپدیت کنید و دوباره بنویسید.

 حتما بخوانید

خرید بک لینک خوب و تاثیر آن در سئو

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی:

لینک مقالات خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید. شبکه‌هایی مانند گوگل پلاس، لینکدین، توییتر برای گوگل اهمیت ویژه‌ای دارند و قرار دادن لینک صفحات در این شبکه‌ها باعث افزایش رتبه سئو میشود.

شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام نزد گوگل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار نیستند اما با توجه به اینکه در کشور ما تعداد افرادی که از این شبکه‌ها استفاده میکند بسیار زیاد است. فعالیت در این شبکه‌ها باعث افزایش تعداد بازدید‌کننده و کاربر سایت شما میشود .

افزایش تعداد بازدید کننده

طراحی سایت به صورت ریسپانسیو:

همانطورکه در مقاله طراحی سایت به صورت ریسپانسیو گفتیم از آنجایی که امروزه بیشتر کاربران برای بازدید از وب سایت‌ها از موبایل و تبلت استفاده میکنند باید سایت‌های خود را به صورت ریسپانسیو طراحی نمایید تا بتوانند با ابعاد مختلف دستگاه‌ها سازگار باشند. این سازگاری باعث افزایش تعداد کاربران و بازدید وب سایت میشود که در افزایش رتبه سایت مؤثر است.

فعالیت در سایت ویکی پدیا:

ویکی پدیا یکی از بزرگترین وب سایت‌های جهان میباشد. اگر شما بتوانید لینک مقالات خود را در ویکی پدیا قرار دهید گوگل ارزش بسیار زیادی برای وب سایت شما قائل میشود.

برای اینکه بتوانید لینک خود را در ویکی پدیا قراردهید باید در آن فعال باشید. برای مثال زمانی که مقاله‌ای را برای وب سایت خود مینویسید موضوع آن را در ویکی پدیا جستجو کنید و اگر در مورد آن موضوع مطلبی موجود بود آن را کامل کنید. پس از مدتی فعالیت در ویکی پدیا میتوانید لینک مقالات خود را به عنوان لینک منبع مقاله در آن قرار دهید.

سرعت سایت:

در افزایش سرعت سایت خود کوشا باشید. کاربران برای بازشدن صفحات سایت شما چند ثانیه بیشتر منتظر نمیمانند و اگر سرعت سایت شما کم باشد به سمت سایت‌هایی رقیب شما کشیده میشوند.

درسئو کلاه سفید محتوا اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد و تأثیر زیادی روی آن میگذارد به همین دلیل سئو کلاه سفید بیشتر در سایت‌هایی که بر روی محتوا تمرکز بیشتری دارد استفاده میشود.

ما در این مقاله سئو کلاه سفید را معرفی و برخی از تکنیک‌های آن رابررسی کردیم در مقالات بعدی به معرفی و بررسی تکنیک‌های کلاه سیاه و خاکستری خواهیم پرداخت .

 حتما بخوانید

تبلیغات گوگل یا ادورز چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *