با توجه به مقالات قبل که درباره با ارزش‌ترین پارامتر‌ها در سئو سایت مثل محتوای با ارزش و جذاب صحبت کردیم، متا تگ‌ها هم جز مهترین‌ها به حساب میآید با این تفاوت که خود تگ‌ها برای کاربر قابل نمایش نمیباشد. در اصل این تگ‌ها اطلاعات محتوایی سایت را بصورت محتوای پنهان در اختیار ربات‌های گوگل قرار میدهد تا گوگل بتواند صفحات سایت را سریعتر ایندکس کند، ضمن اینکه شما با قرار دادن محتوای مربوط به فعالیت خود و با توجه به سئو سایت میتوانید با تگ‌ها، سئو سایت خود را بهبود دهید.

متا تگ‌های مهم سئو

تگ عنوان:

اولین جمله‌ای که کاربران از سایت شما میبینند متن تگ عنوان شما میباشد. در لحظه‌ای که کاربران مورد خاصی را جستجو میکنند محتوای تگ عنوان اولین جمله ای  است که در صفحه گوگل و موتور‌های جستجوی دیگر قابل نمایش میباشد و این مورد میتواند درجه اهمیت این تگ را برای شما مشخص کند. تگ عنوان جز مهمترین پارامتر‌ها در سئو سایت شما میباشد که با تمرکز بر این موضوع شما سئو خود را بهبود داده‌اید در نتیجه شما باید از کلماتی کلیدی استفاده کنید که موضوع اصلی سایت شما را برای کابران مشخص کند البته قبل از این کار شما باید انتخاب کلمه کلیدی مناسبی داشته باشید تا بتوانید به هدف مورد نظر خود دست پیدا کنید. تگ عنوان معمولاً بین ۵۵ تا ۶۰ کارکتر میباشد و باید متن در این بازه قرار بگیرد.

تگ عنوان

تگ توضیحات:

شاید اولین فکری که به نظر برسد این باشد که چون متن تگ توضیحات قابل نمایش نیست، این تگ ارزش زیادی ندارد ولی کاملاً این تگ از نظر ارزش سئو کاملاً برابر با تگ عنوان اعتبار دارد. محتوای این متن مثل تگ عنوان باید موضوع سایت را ارائه کند با این تفاوت که توضیح کاملتری را ارائه میکند و از کلمات کلیدی بیشتر استفاده میکنید، ضمنا تعداد کارکتر‌های محتوای این تگ قبلاً بین ۱۵۵ تا ۱۶۰ کارکتر بود ولی در حال حاضر گوگل تغییراتی را اعمال کرده که این تعداد را به ۳۲۰ کارکتر افزایش داده است. محتوای این تگ هم با توجه به جمله‌ای که در جستجو‌ها بصورت کم رنگ‌تر و پایین‌تر از عنوان سایت در موتور‌های جستجو نمایش میدهد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به این مورد سعی کنید از جملات جذاب و کلیدی در تگ توضیحات استفاده کنید.

تگ توضیحات

 حتما بخوانید

تاثیر نام سایت در سئو

Alt تصاویر:

سئو تصاویر از پارامتر‌های مهم در بهینه‌سازی سایت به حساب میآید، در صورتی که همه خصوصیات عکس را کامل کنید نتایج خیلی خوبی از این تگ خواهید گرفت. اولین تأثیر مثبت این خاصیت، در جستجو‌های گوگل استفاده میشود، هر متنی که کاربر در موتور‌های جستجو تایپ میکند در صورتی که متن این صفت مربوط به عکس شما باشد در نتایج گوگل به نمایش در میآید. دومین تأثیر موقعی میباشد که به دلایل مختلفی مثل در دسترس نبودن فایل عکس، مشکل سرعت و… عکس قابل نمایش نباشد، در این صورت متن این صفت بجای عکس نمایش داده میشود و سومین مورد، تأثیر مثبت بر سئو سایت شما میباشد که موتور‌های جستجو موضوع عکس و متن مربوط به عکس شما را درک میکند و در نتایج سئو به نمایش میگذارد.

Alt تصاویر

تگ‌های هدر (Header):

تگ‌های هدر از  h۱  تا h۶  نام‌گذاری شده است که به ترتیب شماره‌ها از اعتبار آن‌ها کم میشود.

اچ یک  اعتباری ویژه‌ای در بین تگ‌های مختلف را دارا میباشد و تنها یکبار در سایت مورد استفاده قرار مگیرد و محتوای درون این تگ، کلمه‌ی کلیدی یا عنوان کلیدی اصلی صفحه سایت در آن قرار میگیرد. اچ دو  را برای سر تیتر‌های دیگر سایت استفاده میکنند و معمولا  نهایتاً بین ۳ تا ۴ بار بیشتر استفاده نمیکنند و به همین ترتیب استفاده از عنوان‌های دیگر را با توجه به اعتبار کلمات کلیدی در آن صفحه قرار میدهند.

ضمنا تگ‌های هدر برای خوانایی بهتر محتوا و زیبایی متن هم مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین با توجه به قرار گرفتن در سر تیتر‌ها درک موضوع و محتوا را برای موتور‌های جستجو فراهم میکند.

تگ های هدر

متا تگ Robots:

این فایل به موتور‌های جستجو کمک میکند تا ربات‌ها متوجه شوند که به چه صفحاتی دسترسی داشته باشند و به چه صفحاتی دسترسی نداشته باشند و ایندکس انجام نشود. در نتیجه شما با این فایل به کرولر‌ها آدرس صفحاتی که میخواهید ایندکس شوند و تأکید دارید و یا صفحاتی که قصد ندارید ایندکس شوند را اطلاع میدهید.

متا تگ  Robots

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *