نرخ کلیکی یک وب سایت اهمیت زیادی بر روی محتوا و سئو یک وب سایت دارد. هر چه قدر میزان نرخ کلیک یک صفحه بالا‌تر باشد بهتر است ما در این مقاله شما را با نرخ کلیک و عومال مؤثر با آن آشنا میکنیم.

نرخ کلیک چیست

نرخ کلیک یا CTR چیست؟

CRT یا نرخ کلیک مخفف کلمه (Click Through Rate) میباشد به معنای نسبت تعداد کلیک روی لینک وب سایت شما به تعداد بازدید‌هایی است که از آن لینک شده است. CRT یک معیار مهم در بازاریابی دیجیتال است که میزان موفقیت یک تبلیغ آنلاین را برای یک وب سایت نشان میدهد. هرچه قدر این نرخ لینک بالاتر باشد میزان موفقیت بالاتر است.

CTR را چگونه محاسبه کنیم؟

فرمول  محاسبه CTR  به صورت زیر است:

CTR= NUMBER OF CLICK / IMPREESION * ۱۰۰ 

که در این فرمول   IMPREESION میزان کلیک بر روی آگهی و  NUMBER OF CLICK تعداد دفعاتی است که یک آگهی نمایش داده میشود.

برای مثال  اگر عبارت طراحی سایت در اصفهان یکی از صفحات وب سایت شما باشد و این کلمه در روز ۱۰۰ بار جستجو و ۶۰ بار بازدید داشته باشد نرخ کلیک به صورت زیر محاسبه میشود:

CTR= ۶۰/۱۰۰*۱۰۰=۶۰%

نرخ کلیک یک وب سایت

در بالا بودن نرخ کلیک یک وب سایت گام‌های اساسی و مهمی وجود دارد که در زیر به برخی از این گام‌ها اشاره میکنیم.

نرخ کلیک به عوامل متفاوتی بستگی دارد:

نرخ کلیک کمپین تبلیغاتی شما به عوامل متفاوتی مانند نوع کسب و کار، مکان فعالیت و عوامل متعد دیگری بستگی دارد.

ممکن است نرخ کلیک عادی گوگل عدد ۲ باشد اگر شما نزخ کلیک بالاتر از ان عدد را برای صفحات یا وب سایت خود پیدا کنید به این معنا میباشد که نرخ کلیک خوب بوده است. اما اگر در فیس بوک نرخ کلیک را بررسی نمایید از آن جایی که نرخ کلیک عادی در این محیط عدد یک است اگر نرخ کلیک شما بالاتر از عدد ۱ بود نرخ کلیک شما خوب بوده است.

 حتما بخوانید

بازاریابی محتوا چیست؟

نرخ کلیک بر روی سئو سایت شما تأثیر میگذارد:

گوگل صفحات و وب سایت‌هایی که بازدید و محبوبیت بالاتری دارند در بالاترین رتبه نتایج جستجو قرار میدهد. نرخ کلیک تعداد بازدید و محبوبیت سایت شما را نشان میدهد هرچه این میزان بالاتر باشد رتبه وب سایت شما در صفحات گوگل بالاتر میرود.

بک لینک‌های تبلیغاتی میتوانند به بالابردن CTR کمک کنند:

یک تبلیغ خوب میتواند در بهینه‌سازی و بالابردن نرخ کلیک سایت به شما کمک کند. تبلیغ شما باید به گونه باشد تا مخاطب را تشویق به جذ نماید. از  آن جایی که تبلیغ ممکن است تأثیر مفی برای شما داشته باشد در تبلیغات خود صراحت لهجه و خلاقیت را راعایت نمایید.

استفاده ازآزمون A/B برای بالابردن نرخ کلیک:

تست A/B که به آن تست spite هم گفته میشود. مقایسه دو نسخه با ویژگی‌های A و B از یک سایت است. هر کدام در ایت تست نرخ تبدیل بالاتری داشته باشد موفق میشوند.

هنگامی که شما از تست A/B انجام میشود جستجو و کلیک روی یک صفحه یا وب سایت بالا میرود و به این صورت تست A/B میتواند به شما در بالابردن نرخ کلیک کمک نماید.

استفاده ازآزمون A/B 

شناخت مخاطب:

یکی دیگر از عواملی که در بالابردن نرخ کلیک اهمیت دارد شناخت مخاطب است. شما باید بدانید مخاطب شما چه کسی است؟ چه هدفی دارد و به دنبا چه میگردد.

نتیجه‌گیری:

نرخ کلیک فاکتوری است که گوگل به روش‌های گوناگون در نتایج خود از آن بهره میگیرد و آن را مورد استفاده قرار میدهد. بررسی‌هایی که تا کنون برروی CTR صورت گرفته است نشان داده است که این فاکتور به صروت مستقیم و موقت و هم به صورت غیر مستقیم برروی نتایج جستجو تأثیر گذاشته است.

 حتما بخوانید

استراتژی محتوا چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *