محتوا یک اصل بسیار مهم است و تولید محتوا و مسولیت آن نیز بسیار سنگین و مهم می‌باشد. طبق صحبت‌هایی که در مقالات قبلی داشتیم باید جهت تهیه و تولید محتا لصول محتوا‌نویسی را رعایت کنید و همچنین عوامل و شرایط مهم برای ترویج و توزیع محتوا و همچنین نگه داری و به روز‌رسانی محتوا را بلد باشیم. تمام این فعالیت‌ها باید طبق اصول مشخصی پیش برود و دارای استراتژی مدونی باشد. طبق سنجش بازاریابی وب سایت content markting institute برای موفقیت بازاریابی محتوا داشتن استراتژی مدون ضروری است و کمپین‌ها و بازاریاب‌هایی که از استراتژی مشخصی پیروی میکنند موفق‌تر از کسانی هستند مه استراتژی مشخص و مدونی ندارند. هرم بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند که طبق یک چارچوب و استراتژی مشخص اجرای کمپین محتوایی، اطمینان از عملکرد بهینه محتوا و بازیافت دامنه تأثیر‌گذار آن را ممکن کنید. در این مقاله ما سعی دربم که به طور کامل برای شما توضیح دهیم که هرم بازاریابی چیست و شما چگونه میتوانید از این هرم در بازاریابی محتوا برای شرکت یا سازمان خود استفاده کنید.

هرم بازاریابی محتوا

هرم بازاریابی محتوا چیست؟

هرم بازاریابی محتوا تمام فعالیت‌های مربوط به تهیه و تولید محتوا و عوامل مؤثر بر آن از قبیل روش‌های تبلیغ و ترویج محتوا، بازیابی و نگهداری محتوا و تمام عوامل مربوط به آن میباشد.

هر هرم به طور کلی به سه قسمت محتوای مرکزی، محتوای جانبی و خرده محتوا‌های ترویجی تقسیم میشود.

در این قسمت به طور خلاصه این سه قسمت را برای شما شرح میدهیم.

محتوای مرکزی:

محتوای مرکزی محتوای اصلی است. محتوایی است که نیاز به تحقیق و بینش عمیق دارد. محتوای مرکزی به عنوان ماده اصلی برای تولید محتوای جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید محتوای جانبی و استفاده از آن‌ها به این دلبل است که مخاطب شما به سمت محتوای مرکزی اصلی شما هدایت می‌شود. محتوادر این سطح رمز عبور ندارد و مخاطب برای دسترسی به آن‌ها باید رمز داشته باشد.

 حتما بخوانید

بازریابی محتوا چیست ؟

محتوای جانبی:

محتوای جانبی، محتوا‌هایی هستند که سعی دارند مخاطب را به سمت محتوای اصلی شما بکشاند. همانطور که در بالا گفته شد این محتوا‌ها بخشی از محتوای اصلی هستند که حول مطالبی دقیق‌تر و متمرکز‌تر تولید میشود. این بخش از محتوا به سه سطح تقسیم میشود.

محتوای جانبی

پاورپوینت‌ها و محتوا slidershare:

این محتوا‌ها برای جذب مخاطب و مشتری هستند و رمز عبور ندارند. هدف از این محتوا‌ها این است که مشتری را به سمت محتوای مرکزی و اصلی شما هدایت کند.

پست وبلاگ و پست مهمان:

پست وبلاگ و پست مهمان در این سطح قرار دارند. پست وبلاگ محتوا و مطالبی هستند که شما به طور روزانه و یا به طور هفتگی در سایت قرار می‌دهید و پست مهمان که در مقاله قبلی به طور کامل در مورد آن‌ها صحبت کردیم پست‌هایی هستند که از وبلاگ‌های دیگر داخل سایت شما قرا داده میشود.

محتوای ترویجی:

این محتوا در قاعده هرم وجود دارد. محتوایی هستند که  از محتوای اصلی و محتوای جانبی تولید می‌شوند و بسیار ساده و کوتاه می‌باشند. این محتوا‌ها به طور روزانه و یا حی چند بار در روز اشتراک داده می‌شوند. محتوای شبکه هتی اجتماعی و محتوای ویرایشی نمونه‌ای از این محتوا‌ها هستند.

محتوای ترویجی

مزایای استفاده از هرم بازاریابی محتوا:

استفاده از هرم بازاریابی محتوا میتواند برای شما مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. در زیر به برخی از این مزایا اشاره میکنیم.

یکپارچه‌سازی اهداف:

یکی از مهم‌ترین اهداف هرم محتوا این است که تمام محتوای شرکت را حول هدف شرکت یکپارچه نماید. این یکپارچه‌سازی به شما کمک می‌کند تا در یک چارچوب مشخص و اصولی پیش برود.

تکرار پیام:

یک پیام هنگاهی اثر بخش است که از طریق مختلف در دسترس مشتری قراربگیرد. هرم بازاریابی به شما در تکرار و توزیع پیام‌ها کمک میکند.

تولید محتوا در فرمت‌های گوناگون:

ممکن است برخی مشتریان شما به خواندن مقاله علاقه داشته باشند و برخی دیگر گوش دادن به یک متن را ترجیح دهند. استفاده از بازاریابی محتوا به شما این فرصت را می‌هد تا محتوا را در قالب‌های متنوع تولید کنید.

تولید محتوا از بالا به پایین یا از پایین به  بالا:

چگونگی تولید محتوا به خود شما بستگی دارد. ممکن است شما هرم خود را از بالا و محتوای مرکزی شروع کنید و بعد با استفاده از آن محتوای جانبی را ایجاد کنید. ممکن هم هست شما از پست‌ها و وبلاگ‌ها ابهام گرفته و محتوای مرکزی خود را ایجاد کنید.

افزایش کارایی:

این هرم به شیوه‌های زیر می‌تواند باعث افزایش کارایی و عمکلرد شما بشود:

  1. هم راستا کردن فعالیت‌ها با اهداف شرکت
  2. الزامی کردن تعیین هدف
  3. یکپارچه کردن تمام اقدامات و فعالیت‌های افراد شرکت برای تولید محتوا

افزلیش فروش:

در هرم محتوا کاربریکی یکی از سطوح پایین بالا می‌آید و در آخر به محتوای مرکزی می‌رسد. محتوای مرکزی رمز دارد و برای دسترسی به آن‌ها باید در سایت ثبت نام کنند و اطلاعات خود را با شما در میان بگذارند. این موجب تولید سرنخ‌های فروش و فرصت جدید برای تقسیم فروش می‌شود.

این مهم به طور کلی باعث افزایش تمرکز و همچنین افزایش تولید محتوا می‌شود.

چگونگی کار با هرم بازاریابی محتوا:

برای کار با هرم بازاریابی محتوا باید سه گام اساسی زیر را تعیین نمایید.

اوین گام تعیین رهبر:

یک نفر را به عنوان رهبر و مدیر اجرایی بازاریابی محتوایی شرکت خود انتخاب نمایید.

دومین گام درخواست حمایت از تمام نقش‌های شرکت:

پس از مشخص شدن لید فروش از تمام واحد‌های دیگر سازمان نظیر تیم فروش و تیم بازاریابی شبکه‌های اجتماعب درخواست حمایت کنید.

مشخص کردن چارچوب هرم:

چارچوب هرم خود که شامل استراتژی، تولید و توزیع محتوا و تحلیل می‌باشد را مشخص نمایید. برای تهیه این چارچوب میتوانید از پلتفرم curate cmp استفاده کنید.

مشخص کردن چارچوب هرم

در آخر این را بدانید که بازاریابی محتوا این پتانسیل را دارد که برای آن سرمایه‌گذاری کنید. هدف خود را در بازاریابی محتوا مشخص کنید و طبق هرم با چارچوب مشخص پیش بروید. این هرم روال کار شما را به استاندارد مشخص و بالاتری میرساند.

 حتما بخوانید

پست مهمان چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *