رقابت بین کسب و کار‌ها و اصناف در این روز‌ها به گونه‌ای شده است که تمام کسب و کار‌ها در تلاش هستند که بهترین راه‌های تبلیغاتی را برای خود انتخاب کنند تا عرصه دیجیتال مارکتینگ بتواند هر چه بیشتر مشتریان را برای خودشان جمع‌آوری کنند. یکی از راه‌هایی که قطعاً به گوش شما نیز رسیده است و میتواند جزء چندین راه برتر تبلیغاتی برای تمام کسب و کار‌ها باشد استفاده از پنل ارسال اس‌ام اس میباشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به تشریح این مطلب بپردازیم که پنل ارسال اس‌ام اس چیست و چه مزیت‌هایی دارد. پس برای اطلاع و آگاهی از این قضیه لازم هست شما به مدت 6 دقیقه با ما همراه باشید و این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

 

پنل ارسال اس‌ام اس چیست؟

تعاریف مختلف و عناوین مختلفی در جا‌های مختلف و سایت‌های مختلف برای پنل اس‌ام اس به کار برده شده است. اما اگر بخواهیم در یک جمله آن را تعریف کنیم باید بگوییم پنل ارسال اس‌ام اس یا همان نرم‌افزار پیام کوتاه در حقیقت نرم‌افزاری است که تحت اینترنت کار میکند و میتواند توسط اتصال به اینترنت شما را به عنوان مصرف‌کننده به درگاه‌های و زیر ساخت اپراتور‌های پیام کوتاه متصل کند. منظور از اپراتور‌های پیام کوتاه همان اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل هستند که بدین وسیله شما میتوانید متن تبلیغاتی خود را در قالب اس‌ام اس به مشترکین همراه اول و ایرانسل ارسال نمایید.

میزان رشد افرادی که در سال‌های اخیر تلفن همراه دارا میباشند بشدت افزایش یافته است. اکثر افراد زمان زیادی از روز خود را برای گوشی همراه خود صرف میکنند و اغلب تمرکز آن‌ها بر روی گوشی همراه است. احتمالاً تا الان متوجه شده‌اید که چرا استفاده از پنل ارسال اس‌ام اس اینقدر روز به روز بین کسب و کار‌ها محبوب‌تر شده و بیشتر اصناف مجاب شده‌اند که از پنل ارسال اس‌ام اس استفاده کنند. بله دقیقاً علت آن همین افزایش تعداد افرادی است که از گوشی همراه خود استفاده میکنند. زمانی که شما بدایند پیام تبلیغاتی شما به دستگاهی میرسد که آن فرد اغلب روی آن دستگاه تمرکز دارد پس شما اطمینان دارید که اولاً پیام شما به سرعت به وی خواهد رسید ثانیاً این پیام تبلیغاتی به شکلی به فرد میرسد که به احتمال زیاد فرد در همان لحظه آن پیام را مطالعه میکند. همه‌ی این دلایل باعث شده است در سال‌های اخیر استفاده از پنل ارسال اس‌ام اس یا در اصل استفاده از روش اس‌ام اس برای تبلیغات هر چه بیشتر بین کسب و کار‌ها رایج و جزء چند روش برتر تبلیغاتی قرار بگیرد.

شاید به ذهن شما این مسأله رسیده باشد که با گوشی خود به افراد و مخاطبان خود پیامک ارسال کنید. چیزی که بسیار مشخص است این است که این قضیه از حوصله اغلب افراد خارج است و زمان زیادی را باید صرف این داستان کنند. حتی اگر یک فرد این زمان را نیز بگذارد، باز هم نمیتواند به درستی آن را اجرا کند چرا که از نظر فنی این مورد شدنی نیست و تمام سیم کارت‌های اپراتور‌ها محدودیت تعداد روزانه ارسال اس‌ام اس دارند. این مشکل به راحتی در نرم‌افزار‌های ارسال اس‌ام اس حل شده است و شما در این نرم‌افزار‌ها هیچ محدودیتی در تعداد ارسال روزانه خود ندارید و میتواند به تعداد نامحدود پیام کوتاه برای افراد ارسال کنید.

حال در اینجای مقاله قصد داریم شما را با مزیت‌های یک پنل ارسال اس‌ام اس آشنا کنیم تا شما بتوانید برای خرید و تهیه پنل ارسال اس‌ام اس آگاهی و اطلاعات خود را بالا برده و بهترین پنل ارسال اس‌ام اس که میتواند تمام انتظارات و نیاز‌های شما را پاسخگو باشد را انتخاب کنید.

 

مزایای پنل اس ام اس

بیشتر بدانید: دستگاه ثبت شماره موبایل

 

کاربرد‌ها و امکانات پنل ارسال اس‌ام اس

قصد داریم امکانات و کاربرد‌هایی که یک پنل ارسال اس‌ام اس برای شما میتواند داشته باشد را برایتان توضیح دهیم. به همین دلیل ابتدا برای اینکه بسیار ساده متوجه این مطالب شوید ما این امکانات و قابلیت‌ها را از نگاه کلی به دو دسته تقسیم‌بندی میکنیم. دسته‌ی اول از این قابلیت‌ها مربوط میشود به ابزار‌هایی که برای ارسال اس‌ام اس استفاده میشوند و دسته دوم این قابلیت‌ها مربوط میشود به ابزار‌هایی که برای دریافت اس‌ام اس به کار برده میشوند.

به عنوان مثال برخی از ابزار‌هایی که برای هدف ارسال اس‌ام اس در نرم‌افزار‌ها وجود دارند عبارتند از ارسال اس‌ام اس تکی، ارسال اس‌ام اس گروهی، ارسال اس‌ام اس زمان دار و در آینده (ارسال در تاریخ و ساعت مشخص)، ارسال‌های کد پستی و شهر و استان و بسیاری قابلیت‌های دیگر که ما در جای خود تک تک این ابزار‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد و نحوه استفاده از آن‌ها را برای شما شرح میدهیم.

احتمالاً این سؤال برای شما پیش بیاید که ابزار‌های ارسال اس‌ام اس چه تفاوت‌هایی بایکدیگر دارند. در پایین به مواردی از این قبیل اشاره میکنیم.

مزایای پنل ارسال اس ام اس

ابزار‌های پنل ارسال اس‌ام اس برای اهداف ارسال

زمانی که صحبت از یک پنل ارسال اس‌ام اس میشود قطعاً میبایستی برخی قابلیت‌ها در آن نرم‌افزار وجود داشته باشد تا بتوان واقعاً آن نرم‌افزار را به عنوان یک نرم‌افزار استاندارد ارسال اس‌ام اس در نظر بگیریم و گرنه با عدم وجود چنین قابلیت‌هایی، آن نرم‌افزار حتی استاندارد‌های اولیه را ندارد و نمیتواند پاسخگوی نیاز‌های ما برای تبلیغات باشد.

برخی از این قابلیت‌ها عبارت است از: ارسال اس‌ام اس بر اساس منطقه یا همان کد پستی و ارسال جغرافیایی – ارسال اس‌ام اس بر به شهر و استان‌های کشور – ارسال اس‌ام اس به پیش شماره‌های همراه اول کشور – ارسال اس‌ام اس طبق رده‌بندی سنی و تفکیک جنسیت – ارسال اس‌ام اس به بانک اصناف و مشاغل. ارسال اس‌ام اس به دکل BTS ایرانسل.

در این مرحله برای هر کدام از این ابزار‌های و قابلیت‌ها توضیح مختصری خواهیم داد تا شما در ابتدا با کاربرد هر یک آشنا شوید.

 

ارسال اس‌ام اس کد پستی 

زمانی که شما قصد دارید متن تبلیغاتی خود را در قالب اس‌ام اس بر اساس کد پستی یا همان نقشه مناطق به افراد ساکن در یک منطقه از یک شهر ارسال کنید باید از این قابلیت استفاده کنید. این قابلیت را در مقاله‌ی راهنمای ارسال منطقه‌ای بر اساس کد پستی کامل شرح دادیم و تک تک نکاتی را که نیاز است شما درباره این قابلیت بدانید در این مقاله مفصلاً توصیف کردیم.

ارسال اس‌ام اس به شهر و استان‌های کشور 

اگر شما بخواهید یک شهر و یا یک استان از کشور را با تبلیغات اس‌ام اس خود پوشش دهید باید از این قابلیت در نرم‌افزار ارسال اس‌ام اس استفاده کنید. ارسال اس‌ام اس پیش شماره‌های همراه اول: همان طور که میدانید شماره‌های همراه اول در شهر‌های مختلف دارای پیش شماره‌های مختلفی هستند و هر شهر شامل رنج‌های مختلفی از پیش شماره‌ها میباشد. اگر شما قصد دشاته باشید فقط به رنج خاصی از این پیش شماره‌ها ارسال اس‌ام اس داشته باشید باید از این قابلیت در نرم‌افزار ارسال اس‌ام اس استفاده کنید.

ارسال اس‌ام اس رده‌بندی سنی و تفکیک جنسیت: بر اساس کسب و کار و شغلی که دارید اگر نیاز است متن تبلیغاتی شما فقط برای جنس و یا حتی رده‌بندی سنی مشخصی ارسال گردد باید از این قابلیت در نرم‌افزار ارسال اس‌ام اس استفاده کنید.

ارسال اس‌ام اس بانک اصناف و مشاغل

هر کسب و کاری قطعاً برخی اصناف و مشاغل از اهمیت بیشتری برایشان برخوردار هستند. پس اگر قصد دارید فقط اصناف و مشاغل خاصی را مد نظر قرار دهید و به آن‌ها اس‌ام اس خود را ارسال کنید باید از این قابلیت در نرم‌افزار ارسال اس‌ام اس استفاده نمایید.

 

ارسال اس‌ام اس به دکل BTS ایرانسل 

زمانی که افراد از یک منطقه عبور میکنند شماره آن‌ها در دکل‌های بی‌تی اس ایرانسل ذخیره میگردد. اگر شما قصد داشته باشید به افرادی که اخیراً در محدوده خاصی حضور داشته‌اند بر اساس بی‌تی اس ایرانسل ارسال داشته باشید باید از این قابلیت در نرم‌افزار ارسال اس‌ام اس استفاده نمایید.

ابزار‌های دریافت اس‌ام اس 

از سمتی دیگر در جهت مقابل، ابزار‌هایی وجود دارند که به هدف دریافت اس‌ام اس معطوف میشوند. یعنی ابزار‌هایی هستند که در قبال دریافت اس‌ام اس در نرم‌افزار، معادل با آن عملی یا حرکتی را با تجزیه و تحلیل نرم‌افزار اس‌ام اس انجام میدهند به عنوان مثال منشی اس‌ام اس، مسابقه اس‌ام اس، نظر سنجی و….

مشاهده وضعیت ارسال اس‌ام اس ها 

یکی از ابزار‌های بسیار مهمی که در یک نرم‌افزار ارسال اس‌ام اس حتماً باید وجود داشته باشد بحث گزارش و مشاهده وضعیت اس‌ام اس‌های ارسالی است. وقتی که شما اس‌ام اس‌های خود را ارسال میکنید چندین وضعیت به اس‌ام اس‌های ارسالی شما تعلق میگیرد.

وضعیت‌های مختلفی که برای اس‌ام اس‌های شما نمایش داده میشود شامل موارد زیر:

  • رسیده به گوشی: به معنی آن است که اس‌ام اس شما به مخاطب رسیده است.
  • رسیده به مخابرات: به معنی آن است که تلفن همراه آن شخص گیرنده در حال حاضر خاموش است. اس‌ام اس شما تا بازه زمانی خاصی به محض روشن شدن تلفن شخص به وی خواهد رسید.
  • نرسیده به گوشی: زمانی که به هر دلیلی سیم کارت تلفن همراه شخصی جمع‌آوری شده باشد و در جال حاضر دایر نباشد این وضعیت را شما مشاهده مینمایید.
  • لیست سیاه: در سال‌های اخیر اپراتور‌های تلفن همراه ابزاری را برای عموم مردم قرار دادند تا آن‌ها بتوانند بصورت اختیاری مشخص کنند که آیا اس‌ام اس‌های تبلیغاتی به دست آن‌ها برسد یا خیر. زمانی که شما اس‌ام اس خود را ارسال میکنید و به دست چنین افرادی میرسد وضعیت اس‌ام اس شما به حالت لیست سیاه نمایش داده میشود. لازم به ذکر است بابت این مدل اس‌ام اس‌ها هیچ گونه هزینه‌ای شما پرداخت نخواهید کرد و در پنل اس‌ام اس شرکت رایسان هزینه این مدل اس‌ام اس‌ها به حساب شما برمیگردد.

پنل اس‌ام اس چه کارایی و مزیت‌هایی دارد؟

در صورتی که بخواهیم در مورد مزیت‌ها و کارایی‌هایی که پنل اس‌ام اس برای افراد میتواند داشته باشد صحبت کنیم بهتر است این موضوع را بسته به نوع کسب و کار‌ها و نوع فعالیت آن‌ها دسته‌بندی و مشخص کنیم تا بهتر بتوانیم مزیت‌های یک پنل ارسال اس‌ام اس را برای اصناف و مشاغل مشخص کنیم. برخی از مزیت‌های پنل ارسال اس‌ام اس برای اضناف و مشاغل مختلف را به عنوان مثال برای شما توضیح خواهیم داد.

 

کاربرد پنل ارسال پیامک برای شعب بیمه:

  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی‌های مناسبتی به مخاطبان
  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی منقضی شدن بیمه نامه‌ها به مشتریان
  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی تخفیفات بیمه‌ای به مشتریان قبلی
  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی خدمات جدید و بیمه نامه‌های جدید به مشتریان قبلی

 

کاربرد پنل پیام کوتاه برای مدارس و آموزشگاه‌ها:

  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی ساعت کلاس‌ها به دانش‌آموزان و مدرسان
  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی به اولیا و مربیان مدرسه
  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی کلاس‌های جدید و خدمات جدید مدرسه و آموزشگاه به افراد
  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی درباره تعطیلات احتمالی و…

 

کاربرد پنل پیام کوتاه برای مساجد و مراکز مذهبی و فرهنگی:

  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی‌های مناسبتی و تبریک به اعضا
  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی تشکیل جلسات مختلف به اعضای حوزه و مسجد
  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌های مختلف در حال تشکیل در مسجد
  • ایجاد صندوق انتقادات و پیشنهادات برای حوزه و مسجد

 

کاربرد پنل پیام کوتاه در تعاونی‌ها، بانک‌ها و قرض الحسنه‌ها:

  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی در مور تسهیلات به مشتریان جدید و قدیمی
  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی در مورد موعد پرداخت اقساط به مشتریان به مشتریان
  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی مبلغ سود در طرح‌های مختلف تسهیلات به مشتریان جذب شده و قدیمی
  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی در مورد موعد تحویل وام به مشتریان قدیمی
  • پیامک‌های تبریک و قدردانی از مشتریان خوش حساب بانک

 

کاربرد پنل پیام کوتاه برای سازمان‌های دولتی:

  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی در مورد مناسبت‌ها و تشکر از کارمندان سازمان
  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی درباره اخبار و تحولات سازمان
  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی درباره موعد پرداخت حقوق به کارمندان
  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی در مورد تشکیل جلسات در سازمان

 

تا به اینجای کار ما تلاش کردیم اطلاعات و دانستنی‌هایی که نیاز است شما درباره پنل ارسال اس‌ام اس داشته باشید را به شما انتقال دهیم. در صورت انتقال درست این مفاهیم شاید شما کمی آگاه شده باشید که بسته به نوع کسب و کاری که دارید یک پنل ارسال اس‌ام اس چه مزیت‌ها و کاربرد‌هایی برای شما میتواند داشته باشد. قطعاً در نرم‌افزار ارسال اس‌ام شرکت رایسان ابزار‌های و تدابیر مختلف برای همه‌ی انواع کسب و کار‌ها دیده شده است اما ما باید اطلاعات لازم را به شما مختص به کسب و کار خودتان انتقال دهیم تا مطلع گردید که کدام قابلیت‌ها و ابزار‌ها بیشتر میتواند برای شما مفید و مؤثر باشد. جهت این انتقال اطلاعات مشاوران شرکت رایسان آماده هر گونه پاسخگویی میباشند.

 

بیشتر بدانید: سئو در اصفهان — طراحی سایت در اصفهان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *