ابتدا اینستاگرام فقط یک پلتفرم شبکه اجتماعی بود. که کاربران آن فقط میتوانستند کپشن‌های کوتاه نوشته و عکس ارسال کنند. اما امروزه به مکانی تبدیل شده است که تقریباً همه‌ی ویژگی‌هایی نظیر استوری، مباحثه، گیف، ویدئو و بسیاری از موارد دیگر را در خود جای داده است. به همین علت ما قصد داریم به شما استراتژی‌های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام را، به منظور استفاده از اینستاگرام به سمت کسب و کار‌های کوچک، به شما نشان دهیم. ما در اینجا قصد دارید به ۱۰ مورد از استراتژی‌های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام اشاره کنیم. تا شما با استفاده از آن بتوانید از اینستاگرام به عنوان منبعی برای کسب و کار بهره ببرید. زیرا اینستاگرام به یک چنین بازار کسب و کاری تبدیل شده است. هرچه میزان کاربران در این پلتفرم اجتماعی افزایش مییابد، بیش از پیش به این باور نزدیک میشویم که میتوانیم از آن به عنوان یکی از استراتژی‌های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام، استفاده کنیم. شک نداشته باشید که رقبای شما نیز از همین ترفند استفاده میکنند که شما نیز قصد انجام آن را دارید. اما این که یک محتوای خوب بسازید تنها بخشی از یک ماجراست. اگر برند‌ها بخواهند از طرف دیگران فالو شوند، و به نوعی مورد توجه قرار بگیرند باید استراتژی‌های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام داشته باشند. تا بتوانند از حضور در اینستاگرام عایدی نصیبشان شود.

بازاریابی محتوایی در اینستاگرام

استراتژی‌های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام

1. نشان دادن ارزش و کاربرد محصول خود

اینستاگرام اساساً یک پلتفرم بصری میباشد، یک محل عالی برای این که شما تصاویر و ویدیو‌هایی را به اشتراک بگذارید که نشان دهنده‌ی ارزش واقعی محصول شماست. اپلیکیشن سفارش غذای ریحون، یکی از برند‌هایی است که این عمل را به خوبی در اینستاگرام انجام داده است. بسیاری از کاربران این استارت آپ را در پیج خود به صورت هایلایت شده نشان مخاطبین خود میدهند. این مورد یکی از کلیدی‌ترین استراتژی‌های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام میباشد، که شما میتوانید در کسب و کار و صنعت از آن استفاده کنید.

2. محتوای ایجاد شده توسط کاربر را افزایش دهید

این که شما در شبکه‌ی اجتماعی مورد تأیید قرار بگیرید میتواند به عنوان یک توافق بزرگ در نظر گرفته شود. معمولاً مصرف‌کنندگان به برند‌ها اعتماد نمیکنند اما اگر همان برند توسط مصرف‌کننده‌ی دیگری تبلیغ شود با اعتماد بیشتری به سمت آن ‌میروند. به همین منظور باید ویدئو‌ها و تصاویری از مشتریان خودتان که از برند شما استفاده میکنند راضی هستند بدست‌آورید. به این طریق میتوانید اعتماد مخاطبین خود را جلب کنید. تقریباً تمام برند‌ها از این استراتژی‌های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام بهره‌مند میشوند. مهم نیست این برند‌ها مربوط به چه محصولاتی باشند. مثلاً محصولاتی مانند کافی شاپ، خطوط هوایی، صنعت مد و یا غیره.

 حتما بخوانید آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام به صورت کامل و جامع

3. داستان سرایی کنید

شما میتوانید با استفاده از تصاویر و ویدئو‌ها داستان سرایی کنید. مثلاً میتوانید از آغاز به کار شرکت خود داستان بسرایید، و یا این که چگونه محصولتان را تولید میکنید. برخی نیز ویژگی‌های تیم خود را مشخص میکنند و برای برند‌شان شخصیت پردازی مینمایند. این‌ها همه از استراتژی‌های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام است.

استراتژی های بازاریابی محتوایی

4. برنامه‌ریزی برای پست‌گذاری

این که شما در پست گذاشتن برنامه‌ریزی داشته باشید میتواند برای مخاطب شما جذاب و خوشایند باشد. شما میتوانید از قابلیت‌های برنامه‌هایی چون insights، استفاده نموده و بهترین زمان را برای پست‌گذاری انتخاب کنید. وبسایت نوین هاب در ایران یکی از بهترین سرویس‌های زمان‌بندی برای پست‌گذاری است. شما میتوانید از آن استفاده کنید. این راهکار نیز میتواند به عنوان یکی دیگر از استراتژی‌های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام مورد توجه شما قرار گیرد.

5. با تگ کردن محصولات خود پست‌هایتان را قابل خرید کنید

شما با عملیات تگ کردن محصولتان به راحتی میتوانید به مشتری کمک کنید. تا بدون وارد شدن به قسمت Bio، فقط با یک کلیک ساده بر روی تگ، به خرید محصول مورد نظر خود دست یابد. این یک از هوشمندانه‌ترین استراتژی‌های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام میباشد.

6. در اینستاگرام به تبلیغات بپردازید

شما به چند روش میتوانید در اینستاگرام به تبلیغ محصولات خود مبادرت ورزید.

  • تبلیغات در اینستاگرام توسط قابلیت promote: این روش که تعدادی شرکت در ایران نیز به ارائه خدمات آن مشغول هستند، به شما آموزش میدهد که با انتشار پست خود برای مخاطبینی خاص، به روش فید کردن در صفحه‌ی اینستاگرامی کاربران به تبلیغ بپردازید.
  • در صفحات دیگران تبلیغ نمودن: تمام صفحاتی که دارای بازدید‌کنندگان بسیاری هستند میتوانند برای شما تبلیغ کنند. کافیست به آن‌ها پیام داده و در مورد هزینه‌ی این کار با آن‌ها به توافق برسد. پس از آن با انتشار تبلیغ شما از طریق پست و یا استوری جذب مشتری نمایید.
  • همکاری و کمپین با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ: این روش نیز برای تبلیغات اینستاگرامی میتواند مفید واقع شود. به این صورت که شما با مشخص کردن مخاطبین‌تان و بر اساس بودجه‌ی تعیین شده، یکی کمپین برای تبلیغات محصول خود در اینستاگرام ایجاد میکنید و در یک زمان مشخص بین صد‌ها صفحه آن را منتشر مینمایید.

7. همکاری نمودن با اینفلوئنسر‌ها

اینفلوئنسر چیست؟ کسانی که دارای فالوور‌های بسیاری هستند و قادرند بر روی آن‌ها تأثیر‌گذار باشند، اینفلوئنسر هستند. ممکن است اینفلوئنسر‌ها یک شرکت و یا یک شخص باشند. این روش نیز میتواند یکی از هوشمندانه‌ترین استراتژی‌های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام به شمار رود.

اینفلوئنسرها
8. رصد کردن معیارها یا سنجه های خود

باید بازدید‌ها و اشتراک‌گذاری‌های خود را زیر نظر بگیرید تا متوجه شوید استفاده از کدام یک از استراتژی‌های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام برای شما مفید فایده بوده است. اینستاگرام خود دارای ابزار آنالیتیکز رایگان میباشد. برخی از این داده‌های کلیدی عبارتند از:

  • تحلیل و تجزیه پروفایل خود- تعداد اکانتهایی که پست‌های شما را دیده‌اند، تعداد فالوور‌هایتان، نرخ کلیک هر پست شما و….
  • طبقه‌بندی و مشخص نمودن مخاطبین خود بر حسب سن، جنس، زمان و مکان.
  • میزان دسترسی به استوری‌ها، ویدیو‌ها و تصاویر خود.

9. داشتن Bio جذاب در صفحه

این مورد نیاز به خلاقیت شما دارد. باید در استفاده از کلمات خبره عمل کنید. اگر توانایی در این زمینه ندارید از بیوی رقبای خود دیدن کنید. هر کدام بیشتر شما را به خود جذب نمود، در همان سبک بیوی خود را بنویسید.

10. اضافه کردن تگ موقعیت مکانی

با تگ کردن محل کسب و کار خودتان از مشتری‌های محلی دعوت به دیدن نمایید. از طریق موقعیت ساز فیس بوک، موقعیت مکانی خود را ایجاد کنید و آن را در پست‌هایتان استفاده نمایید. یا این که به صورت استیکر در استوری‌های خود جای دهید. کمی درباره‌ی این روش جستجو نمایید و به عنوان یکی از استراتژی‌های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام از آن بهره‌مند شوید.

 حتما بخوانید

نحوه ی لایک گرفتن در اینستاگرام چگونه است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *