مدت زیادی است که شما در سایت های مختلف اسمی از CRM می شنوید . این کلمه در مفهوم کلی به مدیریت تمامی ارتباطات شما با مشتریان و مخاطبانتان باز می گردد .
در صورتیکه شما روزانه با مشتریان مختلفی در ارتباط هستید ، ارتباطات مختلفی بین شما و مشتریانتان به شکل های مختلفی به وجود می آید که بایستی برای مدیریت این ارتباطات از نرم افزارهای CRM استفاده کنید . زمانیکه شما از نرم افزار CRM استفاده کنید می توانید نیازهای مشتریانتان را تحلیل و بررسی کنید .
در صورتیکه بتوانید نحوه ارتباط با مشتریانتان را آسانتر کنید ارزش بیشتری برای مشتریان خود قائل شده اید . پیرو این قضیه بایستی محدودیت های زمانی ، مکانی و … را تا حد ممکن برداشته تا مشتری شما بتواند به شکلی آسان با بهترین روش ارتباطی ، با شما در ارتباط باشد .
در نهایت CRM به نوعی بازاریابی می باشد که به هدف بالا رفتن رضایت مشتریانتان در جهت حفظ بیشتر آن ها استفاده می گردد . در صورتیکه بتوانید هر چه بهتر مشتریان فعلی خود را حفظ کنید این عمل به روند جذب مشتریان شما کمک خواهد کرد .
اهداف مختلفی برای CRM تعریف شده است که این اهداف حول محورهای زیر تعریف می شوند :
افزایش رضایت مشتریان
دسته بندی خدمات در راستای جذب رضایت مشتریان
حفظ مشتریان فعلی با افزایش رضایت آن ها
بازاریابی ارتباطات جهت جذب مشتریان جدید
بدون دیدگاه