رایسان
(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۱۷۹۱

شاید این جمله را بارها و بارها شنیده باشید که مهم ترین اصل در یک سایت محتواست و محتوا پادشاه است .

ما هم در مقالات قبلی شما را  با اصول محتوا گذاری و تاثیرهای آن در بهبود رتبه وب سایت صحبت کردیم همچنین به طور مختصر در مورد استراتژی محتوا صحبت کردیم . همچنین گفتیم که شما با مشخص کردن جامعه هدف ، تبلیغ در شبکه های اجتماعی ، تبلیغ با استفاده از افراد سرشناس می توانید به تبلیغ محتوایی خود بپردازید . اما کار شما بعد از تولید محتوا و تبلیغ آن تمام نشده است  و همچنان باید بر روی محتوای خود کار کنید . شما با استفاده از هدف گذاری مجدد بر روی محتوا ، بازنشر محتوای همیشه سبز و همچنین بررسی گفت و گو و نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی می توانید بر روی محتوای خود کار کرده و محتوای قدیمی را به روز نگهدارید . در این مقاله سعی می کنیم به طور کامل در رابطه با سه روشی که در بالا برای زنده نگه داشتن محتوا بیان شد صحبت کنیم .
 
 حتما بخوانید

نرخ کلیک یا CTR چیست ؟


هدف گذاری مجدد محتوا :
 
اولین مبحث هدف گذاری مجدد محتوا است . این کار اگر محتوای شما دارای مخاطبان متفاوت است می تواند بسیار ارزشمند باش . هدف گذاری مجدد محتوا به این معنانیست که محتوای خود را در جای دیگری کپی کنید و دوباره انتشار دهید . هدف گذاری محتوا به این معناست که محتوا را براساس مخاطبان مربوطه دوباره تنظیم کنید و بنویسید . اگر شما این کار را با برنامه انجام دهید برای شما بسیار سود مند خواهد بود .
شما به عنوان تولیید کننده محتوا همان مرحله اول به این فکر کنید که آیا در آینده امکان هدف گذاری مجدد محتوا وجود دارد یا خیر ؟ اگر شما توانستید برای محتوای خود دوباره هدفی را تشخیص دهید بدانید محتوای شما می تواند دوباره با فرم جدید انتشار یابد و مشتری جذب کند .
 
بازاریابی محتوا
 
محتوای سبز :
 
محتوایر همیشه سبز یکی دیگر از راه ها برای زنده نگه داشتن محتوا نوشته شده است . محتوای همیشه سبز محتوایی است که همیشه به روز باشد و هیچ موقع متن و تاریخ آن منقضی نشود . برخی از محتواها مانند اخبار ، مناسبت ها ، اتفاقات محتوایی هستند که در یک بازه زمانی معین از آن ها استقبال می شود . اما محتواهایی مانند مسائل آموزشی محتوای همیشه سبز است . محتوای همیشه سبز اصولا به صورت تصادفی ایجاد می شود . این محتوا بعد از مدتی نیاز به  به روز رسانی دارند و شما می توانید با ویرایش این محتوا ، محتوای خود را همیشه زنده نگه دارید . مثلا اگر شما در محتوای خود از دوکلمه کلید طراحی سایت در اصفهان و طراحی اپلیکیشن در اصفهان  را با هم از لحاظ سرچ مقایسه کرده باشید به وسیله گوگل ترند که ابزاری است برای مقایسه حجم سرچ اطلاعات میزان حجم سرچ این دوکلمه را مقایسه کنید . ممکن است قبلا  سرچ کلمه طراحی سایت در اصفهان بیشتر باشد اما در حال حاضر طبق نمدار سرچ کلمه طراحی اپلیکیشن در اصفهان بالاتر رفته باشد . حالا شما باید مقاله خود را ویرایش کنید و جای این دوکلمه را عوض کنید و محتوای  خود ر ا زنده نگه دارید . برای آشنایی بیشتر با بحث محتوای همیشه سبز مقاله محتوای همیشه سبز چیست را بخوانید .

بررسی بازخورد مخاطبان شبکه های اجتماعی :
 
سعی کنید در شرکت شما تیم تولید کننده محتو ا و تیم شبکه های اجتماعی باهم یکی باشد . اگر هم این طور نیست سعی کنبد این دو تیم درتعامل و همکاری با یکدیگر باشند . مخاطبان در شبکه های اجتماعی برای شما ایده خلق می کنند و تبم شبکه های اجتماعی این ایده را در اختیار تیم تولید محتوا می گذارد و آن ها نیز از این ایده برای تولید محتوای مناسب استفاده می کنند و به این صورت محتوا را ترویج می دهند . این مراحل در نمودار زیر نمایش داده شده است . این تعامل و همکاری باعث بالا رفتن تعداد مخاطبان محتوا و همچنین بالا رفتن کامنت و لابک در شبکه های اجتماعی می شود .
 
 
بازاریابی محتوا

 
افزایش حجم در بازاریابی محتوا :
 
در آخرین مرحله وقت آن رسیده است که در حجم محتوا تغییراتی ایجاد کنید . سعی کنید در تولید محتوا از منابع جدید استفاده کنید و همچنین علاوه بر موضوعات قبلی از موضوعات جدید نیز استفاده کنید . در کنار این موضوع که به فکر پیدا کردن عوامل موثر در افزایش ترافیک وب سایت هستید به فکر این هم باشید که نرخ تبدیل و اشتراک گذاری محتوای مورد نظر را بالا ببرید . سعی کنید برای نوشتن محتوا از افراد متخصص استفاده کنید و هر کدام از نویسنده های شما بر موضوع خاصی تخصص داشته باشد تا بتواند روی این کار وقت بیش تری بگذارد .
در این مقاله ما برای شما راه های بروز رسانی و زنده نگه داشتن محتوا را بررسی کردیم . امیدواریم که این مقاله بتواند  کمک زیادی  به شما د ترویج محتوا و به روز رسانی آن داشته باشد .
 
 
 
 حتما بخوانید

روش های تبلیغ و ترویج محتوا

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

روش های تبلیغ و ترویج محتوا

استراتژی محتوا چیست ؟

محتوای همیشه سبز چیست

بازریابی محتوا چیست ؟

نظرات کاربران

ارسال نظر

    نظری ثبت نشده است .

نظر خود را راجب این مقاله بنویسید :