رایسان
(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۱۷۹۱

در این مقاله قصد داریم با ادامه تکنیک ها و اصول بازاریابی در اینستاگرام در خدمت شما باشیم و بتوانیم گام مفیدی برای شما در راستای آموزش بازاریابی در اینستاگرام برداریم .

انتخاب نام پروفایل در اینستاگرام :

در ادامه مقالات قبلی در رابطه با اصول بازاریابی اینستاگرام و آموزش بازاریابی در اینستاگرام  ، می خواهیم به آموزش ساختن پروفایل مناسب برای اینستاگرام بپردازیم .

ایجاد حساب اینستاگرام خیلی راحت است و نباید زمان زیادی از شما بگیرد .می توانید پروفایلتان را با این جزئیات بسازید:

 حتما بخوانید

معرفی تاریخچه و اهداف شبکه های اجتماعی

 

انتخاب نام مناسب برای پروفایل

 اسم کامل :

این اسم برند یا کسب و کار شماست که املای کاملی دارد .

نام کاربری :

بعد از پر کردن قسمت بالا ، پیشنهاد خودکاری برای نام کاربری تان دریافت می کنید . نام کاربری از نام کامل جداست .


رمز عبور :

مطمئن شوید که رمز مطمئنی را انتخاب می کنید که به خاطر سپردنش راحت است .


عکس :

از لوگوی برندتان استفاده کنید یا اگر صفحه شخصی ست ، از یکی از عکس های خودتان استفاده کنید .

 

نام صفحه ی اینستاگرام شما :

مردم صفحه ی اینستاگرامتان را به این نام صدا میزنند . نام اینستاگرام شما می تواند شبیه به نام وب سایت شما باشد . انتخاب نام شما باید متناسب با نوع فعالیت شما باشد . اگر مردم محتوایی را ببینند که با نام شما همخوانی نداشته باشد سر درگم خواهند شد . چندین نکته را برای انتخاب نام مناسب در اینستاگرام باید در نظر بگیرید :


تلفظ :

گفتن اسم تان باید راحت باشد . هیچ بخش از اسم تان نباید گیج کننده به نظر برسد .

منحصر به فرد :

مشخص است که از نامی نمی توانید استفاده کنید که قبلا شخص دیگری از آن استفاده کرده است . در ضمن نباید نام شما شبیه کسب و کارهای دیگر باشد که اشتباهی رخ دهد .

نقطه ها و زیرخط ها :
شاید مجبور شوید از این علائم برای نام خودتان استفاده کنید . تا جایی که امکان دارد از این علائم استفاده نکنید . این علائم را نیز به صورت ترکیبی به کار نبرید . این را بدانید که در صورت به کار بردن این علائم ، جستجوی صفحه شما برای کاربران سخت خواهد شد .

طول نام :

نام کاربری نباید زیاد طولانی باشد . نام کاربری و نام کامل هیچ وقت نباید جدا از هم باشند . همه ی این ها باعث سردرگمی کاربران خواهد شد چون متوجه نخواهند شد صفحه ی شما درباره چه موضوعی هست .


اسامی پر طرفدار :

سعی کنید این اسامی را داخل نام خود به کار نبرد . پیج های بسیار زیادی با این اسامی پر طرفدار ( همچون موفقیت ، میلیاردر و . .. ) وجود دارد که باعث می شود جستجوی شما در بین آن ها سخت شود . سعی کنید منحصر به فرد باشید تا جستجوی شما راحت تر باشد .

 

انتخاب نام اینستاگرام

مربوط بودن:

همانگونه که گفتیم باید اسم و محتوای صفحه تان با هم مرتبط باشند . از واژه ی کلیدی جایگاه خودتان در بخش اول اسم استفاده کنید نه بخش های میانی و آخر . سعی کنید به ذهن کسی که دنبال شما میخواهد بگردد وارد شوید . حدس بزنید اگر کسی قرار است شما را جستجو کند اولین کلمه ای که در اینستاگرام سرچ می کند چه خواهد بود ؟  کلمه کلیدی . این یک روش ساده برای بهینه سازی موتور جستجو در اینستاگرام است .


 شبیه وب سایتتان :

اگر هنوز وب سایت ندارید سعی کنید دامنه ای هماهنگ با نام انتخابی خود در اینستاگرام نیز راه اندازی کنید . اگر الان وب سایت یا نام دامنه ای ندارید می توانید از آدرس جی میل برای این کار موقتا استفاده کنید . برای تکمیل شدن راه های ارتباطی برند خود سعی کنید در روند رشد برند حتما سایت خود را نیز راه اندازی کنید تا بتوانید در سطح وسیع تری برند سازی خود را انجام دهید . اگر وب سایت داشته باشید می توانید با قرار دادن در بیو پیج خود ، تعداد ورودی سایت خود را بالا ببرید .

 


 امن در چندین پلتفرم :

این موضوع در در مورد کسانی که می خواهند در پلتفرم های شبکه های اجتماعی چندگانه ( مثل توییتر ، فیسبوک و ... ) فعالیت داشته باشند ، اهمیت دارد . تنها موردی که مطرح است این است که سعی کنید حساب شخصی شبکه اجتماعی خود را با حساب کسب و کار خود که قرار است برای کاربران تاثیر گذار باشد جدا کنید . اگر افراد به جای محتوایی که قرار است از شما ببینند ، دائم عکس های شخصی و سلفی شما را ببینند ، کم کم فالوئرهایتان را از دست خواهید داد .

موضوع انتخاب نام برای پیج شخصی خود یا برای کسب و کار خود ، با یکدیگر بسیار متفاوت است .

رایج ترین انواع حساب های اینستاگرامی:


شخصی :

حساب شخصی ، حسابی است که مردم نکات مهم و لحظات هیجان انگیز زندگی شخصی خود را در آن قرار می دهند . در اینجا می توانید نامی انتخاب کنید که حول شخصیت خودتان و اتفاقات زندگی شما باشد .


کسب و کار :

در صفحه کسب وکار معمولا مطالب مربوط به خدمات و محصولات ، پست می شود . به این امید که مردم آن ها را کشف کرده و شما به مشتری و ارباب رجوع جدیدی برسید .


صفحه ی جایگاه :

با عنوان صفحه ی اشتیاق نیز شناخته می شود . نکته کلیدی در اینجا ، ساختن نامی قابل شناخته شدن است که مردم بتوانند از طریق آن فقط با برند شما ارتباط برقرار کنند . شما اسمی را انتخاب می کنید که نشاندهنده ی جایگاه شماست و معنا و منفعتی را بیان می کند . مردم با دیدن آن اسم ، بلافاصله با شما ارتباط برقرار می کنند .

نکته ای که باید متذکر شویم این است که اگر قصد درآمدزایی کوتاه مدت در اینستاگرام را دارید ، لازم است اسمی را انتخاب کنید که به یکی از جایگاه های سودآور ربط داشته باشد . چند نمونه از جایگاه های اینستاگرام عبارتند از :
انگیزشی ، الهام بخش ، موفقیت ، پیشرفت شخصی ، کسب و کار ، کار آفرینی ، مسافرت ، سبک زندگی ، حیوانات خانگی ،امور مالی

هر جایگاه مزایا و معایب خودش را دارد و بهتر است جایگاهی را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با شما داشته باشد .
اگر می بینید جایگاهی مخاطبان بسیار زیادی دارد و شما نیز می توانید فعالیتی در آن راستا داشته باشید ، بهتر است سختی های آن را تحمل کنید چون احتمال درآمد زایی شما را بالا می برد.

محدودیت های نام گذاری را حتما مورد توجه قرار دهید . چون بعدا تغییر نام به هر علت ، می تواند ضربه های بدی به صفحه شما وارد کند چون مردم گمان می کنند فرد جدیدی مدیریت پیج را بر عهده دارد .

یادتان باشد همیشه می توانید از اسم کلی صفحه تان برای خلق برند استفاده کنید و بعد وقتی افراد اصطلاحاتی شبیه به جایگاه شما را جستجو کنند ، نام کاربری شما بیشتر در جستجوها دیده خواهد شد . مردم می خواهند اسم شما را ببینند و در مورد خودتان و برند و کسب وکارتان فکر کنند .

در مقالات بعدی در مورد بقیه اجزای ساختن پروفایل مناسب مطالب بیشتری ارائه خواهیم کرد .

 

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام ( قسمت اول )

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

برچسب ها
رایسان

نظرات کاربران

ارسال نظر

    نظری ثبت نشده است .

نظر خود را راجب این مقاله بنویسید :

برچسب ها
رایسان