رایسان
(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۱۷۹۱

محتوا یک اصل بسیار مهم است و تولید محتوا و مسولیت آن نیز بسیار سنگین و مهم می باشد . طبق صحبت هایی که در مقالات قبلی داشتیم باید جهت تهیه و تولید محتا لصول محتوا نویسی را رعایت کنید و همچنین عوامل و شرایط مهم برای ترویج و توزیع محتوا و همچنین نگه داری و به روز رسانی محتوا را بلد باشیم . تمام این فعالیت ها باید طبق اصول مشخصی پیش برود و دارای استراتژی مدونی باشد . طبق سنجش بازاریابی وب سایت content markting institute برای موفقیت بازاریابی محتوا داشتن استراتژی مدون ضروری است و کمپین ها و بازاریاب هایی که از استراتژی مشخصی پیروی می کنند موفق تر از کسانی هستند مه استراتژی مشخص و مدونی ندارند . هرم بازاریابی محتوا به شما کمک می کند که طبق یک چارچوب و استراتژی مشخص اجرای کمپین محتوایی ، اطمینان از عملکرد بهینه محتوا و بازیافت دامنه تاثیر گذار آن را ممکن کنید . در این مقاله ما سعی دربم که به طور کامل برای شما توضیح دهیم که هرم بازاریابی چیست و شما چگونه می توانید از این هرم در بازاریابی محتوا برای شرکت یا سازمان خود استفاده کنید .


هرم بازاریابی محتوا چیست ؟

هرم بازاریابی محتوا تمام فعالیت های مربوط به تهیه و تولید محتوا و عوامل موثر بر آن از قبیل روش های تبلیغ و ترویج محتوا ، بازیابی و نگهداری محتوا و تمام عوامل مربوط به آن می باشد .
هر هرم به طور کلی به سه قسمت محتوای مرکزی ، محتوای جانبی و خرده محتواهای ترویجی تقسیم می شود .
در این قسمت به طور خلاصه این سه قسمت را برای شما شرح می هیم .


محتوای مرکزی :

محتوای مرکزی محتوای اصلی است . محتوایی است که نیاز به تحقیق و بینش عمیق دارد . محتوای مرکزی به عنوان ماده اصلی برای تولید محتوای جانبی مورد استفاده قرار می گیرد . تولید محتوای جانبی و استفاده از آن ها به این دلبل است که مخاطب شما به سمت محتوای مرکزی اصلی شما هدایت می شود . محتوادر این سطح رمز عبور ندارد و مخاطب برای دسترسی به آن ها باید رمز داشته باشد .

 حتما بخوانید

بازریابی محتوا چیست ؟


محتوای جانبی :

محتوای جانبی ، محتواهایی هستند که سعی دارند مخاطب را به سمت محتوای اصلی شما بکشاند . همانطور که در بالا گفته شد این محتواها بخشی از محتوای اصلی هستند که حول مطالبی دقیق تر و متمرکز تر تولید می شود . این بخش از محتوا به سه سطح تقسیم می شود .

هرم بازاریابی محتوا


پاورپوینت ها و محتوا  slidershare  :

این محتواها برای جذب مخاطب و مشتری هستند و رمز عبور ندارند . هدف از این محتواها این است که مشتری را به سمت محتوای مرکزی و اصلی شما هدایت کند .


پست وبلاگ و پست مهمان :

پست وبلاگ و پست مهمان در این سطح قرار دارند . پست وبلاگ محتوا و مطالبی هستند که شما به طور روزانه و یا به طور هفتگی در سایت قرار می دهید و پست مهمان که در مقاله قبلی به طور کامل در مورد آن ها صحبت کردیم پست هایی هستند که از وبلاگ های دیگر داخل سایت شما قرا داده می شود .


محتوای ترویجی :

این محتوا در قاعده هرم وجود دارد . محتوایی هستند که  از محتوای اصلی و محتوای جانبی تولید می شوند و بسیار ساده و کوتاه می باشند . این محتواها به طور روزانه و یا حی چند بار در روز اشتراک داده می شوند . محتوای شبکه هتی اجتماعی و محتوای ویرایشی نمونه ای از این محتواها هستند .

 

هرم بازاریابی محتوا
مزایای استفاده از هرم بازاریابی محتوا :

استفاده از هرم بازاریابی محتوا می تواند برای شما مزایای زیادی را به همراه داشته باشد . در زیر به برخی از این مزایا اشاره می کنیم .


یکپارچه سازی اهداف :

یکی از مهم ترین اهداف هرم محتوا این است که تمام محتوای شرکت را حول هدف شرکت یکپارچه نماید . این یکپارچه سازی به شما کمک می کند تا در یک چارچوب مشخص و اصولی پیش برود .


تکرار پیام :

یک پیام هنگاهی اثر بخش است که از طریق مختلف در دسترس مشتری قراربگیرد . هرم بازاریابی به شما در تکرار و توزیع پیام ها کمک می کند .


تولید محتوادر فرمت های گوناگون :

ممکن است برخی مشتریان شما به خواندن مقاله علاقه داشته باشند و برخی دیگر گوش دادن به یک متن را ترجیح دهند . استفاده از بازاریابی محتوا به شما این فرصت را می هد تا محتوا را در قالب های متنوع تولید کنید .


تولید محتوا از بالا به پایین یا از پایین به  بالا :

چکونگی تولید محتوا به خود شما بستگی دارد . ممکن است شما هرم خود را از بالا و محتوای مرکزی شروع کنید و بعد با استفاده از آن محتوای جانبی را ایجاد کنید . ممکن هم هست شما از پست ها و وبلاگ ها ابهام گرفته و محتوای مرکزی خود را ایجاد کنید .


افزایش کارایی :

این هرم به شیوه های زیر می تواند باعث افزایش کارایی و عمکلرد شما بشود :
1-    هم راستا کردن فعالیت ها با اهداف شرکت
2-    الزامی کردن تعیین هدف
3-    یکپازچه کردن تمام اقدامات و فعالیت های افراد شرکت برای تولید محتوا


افزلیش فروش :

در هرم محتوا کاربریکی یکی از سطوح پایین بالا می آید و در آخر به محتوای مرکزی می رسد . محتوای مرکزی رمز دارد و برای دسترسی به آن ها باید در سایت ثبت نام کنند و اطلاعات خود را با شما در میان بگذارند . این موجب تولید سرنخ های فروش و فرصت جدید برای تقسیم فروش می شود .

این مهم به طور کلی باعث افزایش تمرکز و همچنین افزایش تولید محتوا می شود .


چگونگی کار با هرم بازاریابی محتوا :

برای کار با هرم بازاریابی محتوا باید سه گام اساسی زیر را تعیین نمایید .


اوین گام تعیین رهبر :

یک نفر را به عنوان رهبر و مدیر اجرایی بازاریابی محتوایی شرکت خود انتخاب نمایید .


دومین گام درخواست حمایت از تمام نقش های شرکت :

پس از مشخص شدن لید فروش از تمام واحدهای دیگر سازمان نظیر تیم فروش و تیم بازاریابی شبکه های اجتماعب درخواست حمایت کنید .


مشخص کردن چارچوب هرم :

چارچوب هرم خود که شامل استراتژی ، تولید و توزیع محتوا و تحلیل می باشد را مشخص نمایید . برای تهیه این چارچوب می توانید از پلتفرمcurate cmp  استفاده کنید.

هرم بازاریابی محتوا


در آخر این را بدانید که بازاریابی محتوا این پتانسیل را دارد که برای آن سرمایه گذاری کنید . هدف خود را در بازاریابی محتوا مشخص کنید و طبق هرم با چارچوب مشخص پیش بروید . این هرم روال کار شما را به استاندارد مشخص و بالاتری می رساند .

 حتما بخوانید

پست مهمان چیست ؟

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

پست مهمان چیست ؟

بازیابی و به روز نگهداری محتوا

روش های تبلیغ و ترویج محتوا

استراتژی محتوا چیست ؟

محتوای همیشه سبز چیست

برچسب ها
رایسان

نظرات کاربران

ارسال نظر

    نظری ثبت نشده است .

نظر خود را راجب این مقاله بنویسید :

برچسب ها
رایسان