هرم بازاریابی محتوا چیست ؟
هرم بازاریابی محتوا تمام فعالیت های مربوط به تهیه و تولید محتوا و عوامل موثر بر آن از قبیل روش های تبلیغ و ترویج محتوا ، بازیابی و نگهداری محتوا و تمام عوامل مربوط به آن می باشد .
هر هرم به طور کلی به سه قسمت محتوای مرکزی ، محتوای جانبی و خرده محتواهای ترویجی تقسیم می شود .
در این قسمت به طور خلاصه این سه قسمت را برای شما شرح می هیم .
محتوای مرکزی :
محتوای مرکزی محتوای اصلی است . محتوایی است که نیاز به تحقیق و بینش عمیق دارد . محتوای مرکزی به عنوان ماده اصلی برای تولید محتوای جانبی مورد استفاده قرار می گیرد . تولید محتوای جانبی و استفاده از آن ها به این دلبل است که مخاطب شما به سمت محتوای مرکزی اصلی شما هدایت می شود . محتوادر این سطح رمز عبور ندارد و مخاطب برای دسترسی به آن ها باید رمز داشته باشد .
 |
حتما بخوانید |
|
محتوای جانبی :
محتوای جانبی ، محتواهایی هستند که سعی دارند مخاطب را به سمت محتوای اصلی شما بکشاند . همانطور که در بالا گفته شد این محتواها بخشی از محتوای اصلی هستند که حول مطالبی دقیق تر و متمرکز تر تولید می شود . این بخش از محتوا به سه سطح تقسیم می شود .

پاورپوینت ها و محتوا slidershare :
این محتواها برای جذب مخاطب و مشتری هستند و رمز عبور ندارند . هدف از این محتواها این است که مشتری را به سمت محتوای مرکزی و اصلی شما هدایت کند .
پست وبلاگ و پست مهمان :
پست وبلاگ و پست مهمان در این سطح قرار دارند . پست وبلاگ محتوا و مطالبی هستند که شما به طور روزانه و یا به طور هفتگی در سایت قرار می دهید و پست مهمان که در مقاله قبلی به طور کامل در مورد آن ها صحبت کردیم پست هایی هستند که از وبلاگ های دیگر داخل سایت شما قرا داده می شود .
محتوای ترویجی :
این محتوا در قاعده هرم وجود دارد . محتوایی هستند که از محتوای اصلی و محتوای جانبی تولید می شوند و بسیار ساده و کوتاه می باشند . این محتواها به طور روزانه و یا حی چند بار در روز اشتراک داده می شوند . محتوای شبکه هتی اجتماعی و محتوای ویرایشی نمونه ای از این محتواها هستند .

مزایای استفاده از هرم بازاریابی محتوا :
استفاده از هرم بازاریابی محتوا می تواند برای شما مزایای زیادی را به همراه داشته باشد . در زیر به برخی از این مزایا اشاره می کنیم .
یکپارچه سازی اهداف :
یکی از مهم ترین اهداف هرم محتوا این است که تمام محتوای شرکت را حول هدف شرکت یکپارچه نماید . این یکپارچه سازی به شما کمک می کند تا در یک چارچوب مشخص و اصولی پیش برود .
تکرار پیام :
یک پیام هنگاهی اثر بخش است که از طریق مختلف در دسترس مشتری قراربگیرد . هرم بازاریابی به شما در تکرار و توزیع پیام ها کمک می کند .
تولید محتوادر فرمت های گوناگون :
ممکن است برخی مشتریان شما به خواندن مقاله علاقه داشته باشند و برخی دیگر گوش دادن به یک متن را ترجیح دهند . استفاده از بازاریابی محتوا به شما این فرصت را می هد تا محتوا را در قالب های متنوع تولید کنید .
تولید محتوا از بالا به پایین یا از پایین به بالا :
چکونگی تولید محتوا به خود شما بستگی دارد . ممکن است شما هرم خود را از بالا و محتوای مرکزی شروع کنید و بعد با استفاده از آن محتوای جانبی را ایجاد کنید . ممکن هم هست شما از پست ها و وبلاگ ها ابهام گرفته و محتوای مرکزی خود را ایجاد کنید .
افزایش کارایی :
این هرم به شیوه های زیر می تواند باعث افزایش کارایی و عمکلرد شما بشود :
1- هم راستا کردن فعالیت ها با اهداف شرکت
2- الزامی کردن تعیین هدف
3- یکپازچه کردن تمام اقدامات و فعالیت های افراد شرکت برای تولید محتوا
افزلیش فروش :
در هرم محتوا کاربریکی یکی از سطوح پایین بالا می آید و در آخر به محتوای مرکزی می رسد . محتوای مرکزی رمز دارد و برای دسترسی به آن ها باید در سایت ثبت نام کنند و اطلاعات خود را با شما در میان بگذارند . این موجب تولید سرنخ های فروش و فرصت جدید برای تقسیم فروش می شود .
این مهم به طور کلی باعث افزایش تمرکز و همچنین افزایش تولید محتوا می شود .
چگونگی کار با هرم بازاریابی محتوا :
برای کار با هرم بازاریابی محتوا باید سه گام اساسی زیر را تعیین نمایید .
اوین گام تعیین رهبر :
یک نفر را به عنوان رهبر و مدیر اجرایی بازاریابی محتوایی شرکت خود انتخاب نمایید .
دومین گام درخواست حمایت از تمام نقش های شرکت :
پس از مشخص شدن لید فروش از تمام واحدهای دیگر سازمان نظیر تیم فروش و تیم بازاریابی شبکه های اجتماعب درخواست حمایت کنید .
مشخص کردن چارچوب هرم :
چارچوب هرم خود که شامل استراتژی ، تولید و توزیع محتوا و تحلیل می باشد را مشخص نمایید . برای تهیه این چارچوب می توانید از پلتفرمcurate cmp استفاده کنید.

در آخر این را بدانید که بازاریابی محتوا این پتانسیل را دارد که برای آن سرمایه گذاری کنید . هدف خود را در بازاریابی محتوا مشخص کنید و طبق هرم با چارچوب مشخص پیش بروید . این هرم روال کار شما را به استاندارد مشخص و بالاتری می رساند .
 |
حتما بخوانید |
|
نظرات کاربران
ارسال نظرنظری ثبت نشده است .
نظر خود را راجب این مقاله بنویسید :