(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۲۰۶۸

فرم درخواست مشاوره
مشاوره

در مقالات قبلی گفتیم که اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی می باشد و از قدرت بسیار بالایی برخورداراست . همچنین با اصول اولیه انختاب نام برای پروفایل اینستاگرام و روش های اصولی بازاریابی اینستاگرام آشنا شدید در این مقاله در ادامه بحث های بازاریابی اینستاگرام به بررسی عوامل موثر در ساخت اکانت مناسب و اجزای تشکیل دهنده اکانت می پردازیم .

لوگوی اینستاگرام شما :

لوگوی اینستاگرام شما  در حکم تصویر کوچکی از اکانت شماست که می تواند تاثیر بزرگی در نفوذ شما داشته باشد . اولین چیزی که افراد در بازدید از صفحه شما با آن برخورد می کنند محتویات شما نیست بلکه لوگوی شماست . لوگوی شما تصویر پروفایل شماست که نشاندهنده ی شما و برندتان است .ارتباط بصری ای که قرار است شما با بازدید کنندگان خود به دست آورید با لوگوی شما شروع می شود .قبل از شروع به خواندن این مطلب پیشنهاد میکنیم مقاله های بازاریابی در اینستاگرام قسمت اول را به طور کامل مطالعه نمایید .

یکی از اصول بسیار مهم در اینستاگرام این است که شما باید درک خوبی از تصاویر در دستگاه های مختلف سخت افزاری داشته باشید . این یعنی چه ؟ یعنی شما باید بدانید که فرضا افراد تصویر بزرگی از لوگوی شما در موبایل یا تبلت خود را نمی بینند  بلکه آن ها در نیوز فید خود مطالب و پست ها را به بالا می برند و از کنار لوگو ها عبور پیدا می کنند . در این حال لوگوی شما کوچک نمایش داده می شود مگر اینکه مستقیما به صفحه شما بیایند و لوگوی شما را مشاهده کنند . یک لوگوی قدرتمند می تواند در نیوز فید مخاطبان شما جذب بیشتری از آن ها را برای شما داشته باشد تا اینکه آن ها با گذشتن از کنار لوگوی شما توجهی به آن نداشته باشند .

همچنین زمانی که شما در پست های مخاطبان خود نظر می دهید یا حتی آن ها را لایک می کنید و یا جواب مخاطبان خود را در پست ها می دهید ، این لوگوی شماست که با جذاب بودن می تواند پل ارتباطی بین برند شما و آن ها را ایجاد کند و به عنوان یک نوتیفیکیشن ذهن مخاطبان را جذب خود کند . پس این لوگوی شماست که می تواند به عنوان یک نوتیفیکیشن در نیوز فید و قسمت های مختلف اینستاگرام ، مورد توجه قرار گیرد و به صورت دائمی در ذهن مخاطبان جای گیرد .

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام ( قسمت اول )


دو مرحله ی کلی که شما باید برای لوگوی خود داشته باشید را توضیح می دهیم :

برجسته باشید:

لوگوی شما باید به چشم بیاید چرا که گوشه سمت چپ هر مطلبی که شما می گذارید لوگوی شما نمایش داده خواهد شد . یکی از راه های برجسته بودن ، استفاده از زمینه سفید رنگ یا تیره و قرار دادن لوگو با رنگ مخالف در آن است .
به عنوان مثال شما می بینید که مردم چگونه برند اپل را در ذهن خود شناسایی می کنند . آن ها با دیدن لوگوی اپل حتی نیازی به خواندن بیشتر در باره برند آن ندارند . این همان شناخت آنی و لحظه ای است که می خواهید با لوگوی خود به دست آورید .


ساده باشید :

به بزرگ ترین و تاثیر گذارترین صفحات اینستاگرام نگاه کنید . چیزی که خواهید دید این است که لوگوی آن ها ساده ولی مرتبط است . هیچ نیازی نیست به جزییات و ریزه کاری های لوگوی خود توجه کنید ، چرا که کاربران توجهی به جزییات لوگوی شما ندارند . کسب و کارهای مختلفی را در اینستاگرام می بینید که خیلی ساده لوگوی خود را طراحی کرده اند که شاید به نظر شما پیش پا افتاده بیاید اما اصلا اینجور نیست و همیشه جواب می دهد .

 

بازاریابی در اینستاگرام
 

کسب و کار :

در این مورد شما لوگویی را می خواهید که به سادگی کسب و کار شما را معرفی کند و هیچ قسمت پیچیده دیگری نداشته باشد . روی لوگی فعلی خود تمرکز کنید و اگر پیچیدگی دارد آن را تا حد ممکن ساده کنید .


شخصی سازی شده :

به دنبال یک تصویر سرگرم کننده و حرفه ای باشید که واقعا شخصیت واقعی تان را نمایش می دهد . احتمالا باید چند تا عکس بگیرید تا به عکس مطلوب برسید . پس برایش وقت بگذارید .
تا این جا سعی کردیم توضیحاتی در مورد لوگو به عنوان پل اول ارتباط شما با مخاطبان ، داشته باشینم . در ادامه به توضیح ساخت بیو یا پروفایل می پردازیم .


ساخت بیو یا پروفایل جذاب :

افراد بعد از دیدن لوگوی شما ، نگاهی به بیو یا پروفایل شما می اندازند . پروفایل متنی است که درست زیر لوگوی شما در صفحه تان قرار گرفته است . نوشته های طولانی برای فروش ، جایی در پروفایل ندارند و اغلب باعث دوری مخاطبان از شما خواهند شد .


برای داشتن یک پروفایل مناسب باید نکات زیر را رعایت کنید :

نکات تیک خورده :

نکات تیک خورده ی مشخص باید در پروفایل شما دیده شوند و عبارت های آن بیشتر از یک خط را اشغال نکنند . بیو باید ساده و موجز باشد.


مختصر :

چون هر بار فقط روی یک خط تمرکز دارید انتخابی ندارید مگر اینکه همه چیز را تا حد ممکن ساده نگه دارید . با این روش هیچ سردرگمی ای در مورد پروفایل شما به وجود نخواهد آمد . بیو باید شفاف و محتوایی آسان داشته باشد . بیوی شما قسمت های مختلفی دارد که آن را تقسیم بندی می کنیم .

درست زیر لوگوی شما اسم پروفایل قرار می گیرد که از اسم واقعی مجزا است . می توانید خیلی ساده اسم صفحه را مجدد تکرار کنید .

در خط پایین می توانید یک پیام بازاریابی پرکاربرد داشته باشید . حال هسته ی اصلی پروفایل شما شروع می شود که هر خط در اینجا بسیار نقش مهمی دارد .

اولین خط باید در مورد چرایی شما باشد . چرا این برند را خلق کرده اید . باید حس کنجکاوی و علاقه ی فالوئر های احتمالی را که از صفحه تان دیدن می کنند را بر انگیزید .

در مرحله بعدی روی چیستی خودتان تمرکز کنید . یعنی چه ؟ دو مرحله دارد :  کاری که انجام می دهید چیست ؟ و کاری را که می خواهید مردم انجام بدهند چیست ؟ مثلا اگر کالا یا خدماتی را معرفی می کنید باید خیلی صریح و رک آن را بیان کنید . پروفایل شما یک جای عالی برای جذب مردم به لینک کالای شماست ( البته اگر وب سایتی برای این کار راه اندازی کرده باشید ) . از این راه خیلی راحت می توانید محصول یا خدماتتان را به پول تبدیل کنید . اگر می خواهید ترافیک فروش به سمت سایت خود را جذب کنید باید خیلی خوب در مورد ساختار بیو و پروفایل خود توجه داشته باشید .

روش پست کردن لینک در بیو بسیار مهم است . مردم باید بدانند دقیقا به جایی لینک داده می شوند که در مورد آن توضیح داده اید. می توانید از لینکتان برای به دست آوردن سرنخ های فروش و یا ساخت فهرست های ایمیل استفاده کنید .

 

بازاریابی در ایسنتاگرام
 
حداکثر تعداد خطوط در بیو  :

بیو را در چهار خط یا کمتر حفظ کنید مگر اینکه مجبور باشید . اگر لینکی در بیو دارید باید با لینک وب سایت کالا یا خدماتی که تبلیغ می کنید هماهنگ باشد .

اطلاعات تماس را پایین پروفایل قرار دهید . یک راه تماس مستقسم با فالوئرهایتان در اختیار آن ها بگذارید . این یک روش عالی برای برقراری روابط و فروش بلند مدت است . اگر می خواهید از طریق ایمیل با شما تماس گرفته شود ،  ایمیل تان را در فهرست قرار دهید .

تا اینجا سعی بر آن بود که نکات مهمی را که باید در تهیه پروفایل رعایت کنید ، اشاره کرده باشیم . در مقالات بعدی می خواهیم توضیحات بیشتری در مورد سیاست ها و نکات کلی ساختار صفحات داشته باشیم .

 

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام قسمت دوم

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

برچسب ها
رایسان

نظرات کاربران

ارسال نظر

    نظری ثبت نشده است .

نظر خود را راجب این مقاله بنویسید :

آخرین مقالات
برچسب ها
رایسان