رایسان
(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۱۷۹۱

در این قسمت از توضیحات بازاریابی در اینستاگرام قصد داریم به مفهوم الگو برداری در اینستاگرام بپردازیم .

ما در مقالات قبلی به طور کامل درمورد ساختن اکانت در اینستاگرام و چگونگی قراردادن پست در اینستاگرام صحبت کرده ایم . پیشنهاد مکینیم که قبل از خواندن این مقالات بازاریابی ایستاگرام 1 ، بازاریابی اینستاگرام 2 و بازاریابی اینستاگرام 3 را مطالعه نمایید .

الگو برداری در اینستاگرام :

یکی از مفاهیمی که در تمام صنعت های مختلف می تواند برای شما مثبت و مفید باشد بحث الگو برداری است . همانطور که آنتونی رابینز یکی از مربیان مشهور مهارت های فردی می گوید برای رسیدن به سطوح مناسبی از موفقی می بایستی از نمونه های موفق الگو برداری کنید تا هر گونه فعالیت های اضافی و بی هدف را جلوگیری کنید . در بازاریابی اینستاگران نیز شما می توانید با این فرمول به نقاط خوبی از درآمد زایی برسید .

وقتی می خواهید شروع به ساختن صفحه ی اینستاگرام خود کنید به صفحات موفقی که در جایگاه شما و در صنعت شما وجود دارند دقت کنید . تمام اجزای صفحه ی آن ها را کاملا زیر نظر بگیرید . برخی اجزایی را که شما باید آن ها مورد بررسی قرار دهید را توضیح می دهیم .

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام ( قسمت دوم )

محتوا :

صفحات خوب و موفق همیشه و به صورت مرتب محتوای حیرت انگیز ارائه می دهند . محتوا برای آن ها به عنوان عامل اصلی ساختن برند قدرتمند و ماندن در ذهن مردم می باشد .

 

بازاریابی در اینستاگرام

نام :

اسم آن ها ، مزیت آن ها را نشان می دهد . وقتی اسم آن ها را می خوانید روشن است که یک نوع مزیت یا نتیجه ، از فالو کردن آن ها به دست می آورید . اسامی آن ها قابل شناسایی می باشد و در جایگاهی که صفحه ها دائم و هر روز ایجاد می شوند ، برجسته هستند .

لوگو :

اگر دقت کنید خواهید دید که صفحات موفق ، لوگوهای بسیار واضحی دارند . لوگوهای تایپ شدنی بسیار واضح هستند و در اولین نگاه بلافاصله به چشم می آیند . هر کدام از آن ها از زمینه ای ساده و تضاد های رنگی خوبی استفاده کرده اند . زمانی که افراد نیوز فید خود را بالا و پایین می کنند این تضاد رنگی باعث می شود واقعا به چشم بیاید .

پروفایل/بیو :

هر کدام از این صفحات موفق پیام کوتاه ولی قدرتمند با نکات تیک خورده ای کاملا روشن دارند که از طریق فراخوان به انجام دادن یک کار از سوی فالوئر ها ، شما را به لینک شان در بیو هدایت می کنند . اغلب از واژه ی "رایگان " در بیو و پروفایل خودشان استفاده می کنند . این واژه برای بیشتر کردن ترافیک وب سایت و قیف فروش شما به شدت می تواند تاثیر گذار باشد .

عوامل بالا ، عواملی بودند که شما باید در تکنیک الگو برداری حتما آن ها را مد نظر قرار دهید . حال می خواهیم به مواردی بپردازیم که می توان آن ها را به عنوان تکنیک های روان شناختی جهت جذب هر چه بیشتر فالوئرهایتان به کار ببرید .

همه چیز در صفحه شما باید جوری متناسب و بهینه شود که مردم خیلی راحت و سریع ، آن ها را روی تلفن خود متوجه شوند . هیچ چیز بیشتر از محتوایی که پست می کنید ، در رشد طبیعی شما در اینستاگرام نقش نخواهد داشت .

در وب سایت قبل از اینکه کاربر تصمیم بگیرد که در صفحه سایت شما بماند یا ضربدر بزند ، 3 تا 5 ثانیه فرصت دارید تا تاثیر اولیه خود را بر روی ذهن او بگذارید . تاثیر اولیه از هر چیزی مهم تر است  . با عکس اینستاگرام در بهترین حالت یک ثانیه وقت دارید تا این تاثیر را روی کاربر بگذارید .

به میانگین کاربران که نیوزفیدشان را چک می کنند فکر کنید . کاربران زیادی هستند که صدها نفر را فالو می کنند . وقا پردازش یک به یک صدها نفر را ندارند . با سرعت بالا عکس ها را پایین و بالا می کنند تا وقتی که یک عکس چشمگیر یا مرتبط با خودشان پیدا کنند . بازاریابی شما در اینستاگرام باید کاملا ساده و واضح باشد . مردم همیشه کسانی را دنبال می کنند که چیزی جز ارزش ارائه نداده اند و استراتژی کلی شما در اینستاگرام باید بر اساس این حقیقت حیاتی باشد .

همان طور که جامعه ی فالوئر های وفادارتان را می سازید ، یاد خواهید گرفت که دقیقا چه میخواهند و چگونه و چه وقت ، آن چه را که می خواهند ، به آن ها بدهید . لازم نیست بنشینید و سخت فکر کنید چون اعداد خودشان حرف خواهند زد .

بازاریابی در اینستاگرام

باید مشخص باشید :

به خاطر اندازه ی پلتفرم اینستاگرام ، نمی توانید همه چیز برای همه کس باشید . چه کسب و کار داشته باشید چه برند ، لازم است تصمیم بگیرید قرار است چه چیزی باشید و چه کسانی را می خواهید هدف بگیرید . این کلید ارائه ی دائمی محتوای با کیفیت به فالوئرهایی ست که شما با این محتوا به ارزش زندگیشان اضافه می کنید . حتما برای تحقیق در مورد جامعه ی هدفتان وقت بگذارید . با این حال جزییات را فدای کلیات نکنید . باید بدانید که عموم مخاطبان شما دنبال چه چیزی هستند . محتوایی را پست کنید که مردم با آن تعامل کنند . این یعنی محتوایی که آن ها در موردش نظر می دهند ، لایک می کنند و با دوستان و فالوئرهایشان به اشتراک می گذارند . باید محتوایی ارائه دهید که به بازار جایگاهی که انتخاب کرده اید ، جواب بدهد و طیف گسترده تری از مردم به همان جایگاه علاقه مند باشند .

شما نه تنها باید بدانید چه چیزی پست کنید ، که باید بدانید چه چیزی را پست نکنید . فالوئرهایتان را در آگهی غرق نکنید . بزرگترین اشتباه این است که شما صفحه ی خود را به یک بیلبورد تبلیغاتی تبدیل کنید . فالوئرهای شما افراد واقعی هستند . آن ها قبل از اینکه سعی کنید چیزی به آن ها بفروشید ، محتوا و ارزش مجانی می خواهند . برای همین توجه به این نکته مهم است که آن صفحه ای را که روزی بسیار برای نفرات مفید و با ارزش بوده ، به بیلبورد تبلیغاتی تبدیل نکنید .

ثابت قدم باشید :

فالوئرهایتان هر روز در اینستاگرام خواهند بود و انتظار دارند شما هم مرتب محتوا ارائه دهید . اگر کم کاری کنید و چند روزی پست نگذارید ، نرخ تعامل تان به شکل تصاعدی افت خواهد کرد . مردم خیلی زود فراموش تان خواهند کرد و برندتان ارزش زیادی نخواهد داشت . بعد از چنین اتفاقی ، ده برابر کار بیشتر احتیاج است تا از آن شیب بالا بروید و به جای قبلی تان برگردید . بنابراین مطمئن شوید که ثابت قدم می مانید . تعامل فعال و پست گذاری مرتب ، کلید ساختن فالوئرهای فعال و رو به رشد است .

تصاویر – تصاویر – تصاویر  :

یادتان باشد که اینستاگرام ، پلتفرمی کاملا بصری ست . از این جهت باید در هر پستی که می گذارید ، از عکس های با کیفیت استفاده می کنید . تصاویر باید شفاف ، با وضوح بالا و تفکیک پذیری رنگی بالا باشند .

 

از تنوع برای جذب فالوئرهای جدید استفاده کنید :

یکی از اشتباهات رایج کاربران جدید ، پست گذاری یک نوع محتوا در هر روز است . فالوئرهایتان خیلی زود خسته می شوند و حتی شاید آنفالوتان کنند. سعی کنید همیشه حداقل سه تا چهار سبک مختلف برای پست گذاری داشته باشید. استراتژی شما باید بدین شکل باشد که تم خاصی برای صفحه خود داشته باشید .

در مقالات بعدی بیشتر در مورد ایجاد جریان مداوم از تصاویر تعاملی و با کیفیت برای شما صحبت خواهیم کرد .

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام ( قسمت اول )

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

برچسب ها
رایسان

نظرات کاربران

ارسال نظر

    نظری ثبت نشده است .

نظر خود را راجب این مقاله بنویسید :

آخرین مقالات
برچسب ها
رایسان