رایسان
(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۱۷۹۱

در این قسمت از توضیحات بازاریابی در اینستاگرام قصد داریم به شما ابزارها و تکنیک هایی را آموزش دهیم که باعث می گردد جریان مداومی از تصاویر تعاملی با کیفیت خلق کنیم .

خلق پست های مناسب اینستاگرام :

در مقاله قبلی به این موضوع اشاره کردیم که پست گذاری مداوم و منظم از مهمترین عوامل زیربنایی برای استراتژی خلق محتوای شما می باشد . ( مقاله بازاریابی در اینستاگرام قسمت چهارم را مطالعه نمایید )

واقعیت این است که خلق یک پست عالی که بتواند نرخ تعامل شما با مشتریانتان را بالا ببرد و ارتباط مداومی را برای شما ایجاد کند ، نباید بیشتر از چند دقیقه زمان ببرد .

این فرآیند را ، خلق محتوای کارآمد می نامیم . نیازی نیست بیشتر از حد لازم برای محتوای خود وقت بگذارید کافیست محتوای خود را تا حد امکان کارآمد و مفید تولید کنید . وقتی صفحه شما گسترده شود و مجبور شوید پست های بیشتری را بگذارید ، باید بتوانید در حداقل زمان این فرآیند را انجام دهید .

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام ( قسمت دوم )

سه نرم افزار وجود دارد که برای این کار می تواند به شما کمک کند تا بتوانید در طول چند دقیقه پست های مناسبی را ایجاد کنید .

برنامه اول وردسواگ Wordswag  است . یکی از برنامه های رایگان موبایل که می توانید آن را روی گوشی موبایل خود دانلود کنید . می توانید تصویر زمینه ای با شفافیت بالا داشته باشید و متن دلخواه خود را روی آن نمایش دهید . اگر لوگوی مناسبی برای خود دارید نیز می توانیددر آن اضافه کنید.

برنامه بعدی ادوب پست Adobe post  است . این برنامه طراحی سنگین تری دارد و با قالب های از قبل بارگذاری شده ای همراه است که می توانید به متن تان اضافه کنید . این برنامه منعطف تر است ولی اگر می خواهید تمام امکانات آن را یاد بگیرید ، یادگیری اش کمی سخت تر است .

آخرین برنامه فونتو Phonto  است . می توانید عکس بگیرید و قبل از پست گذاشتن ، ویژگی های متعددش را اصلاح کنید . وضوح ، نو ، اشباع رنگ و ... می توانید با این تنظیمات بازی کنید تا به تصویر مورد نظر خود برسید .

اگر برند شخصی دارید عکس هایتان را کاملا شخصی نگه دارید . زندگی شخصی ، زندگی شخصی کاری ، همه چیز باید روی فعالیت های روزانه تان متمرکز باشد .

 

بازاریابی د ر اینستاگرام

برخی منابع دیگری هم وجود دارد که می توانید عکس های مجانی از آن ها دریافت کنید . از سایت هایی مانند :

unsplash.com  و pexels.com  و freeimages.com  و می توانید عکس های با کیفیت و رایگان دانلود کنید.

دقت کنید اگر می خواهید روی برند سازی شخصی کار کنید ، لوگو یا موارد مرتبط با آن را بیش از اندازه به کار نبرید چرا که امکان دارد افرارد بخواهند مطلب شما را به اشتراک بگذارند و در صورتیکه بیش از حد استاندارد علائم و تصاویر شخصی شما به کار برده شود ، اشتراک گذاری مطالب شما کم شود . همچنین سعی کنید فونت های یکپارچه ای در کل مطالب خود داشته باشید . استفاده از فونت های متنوع بیش از حد باعث سردرگمی کاربران خواهد شد .


بازبینی کاربری محتوا :

بسته به نوع مطالب و صفحه ای که شما راه اندازی می کنید باید تعدادی پست در روز ارائه کنید . حال این تعداد می تواند از یک تا چندین پست باشد . بعد از گذشت چند ماه از راه اندازی صفحه شما ، متوجه خواهید شد که بعضی از پست های شما مورد علاقه کاربران قرار گرفته و از برخی دیگر آنها ، استقبال زیادی نشده است . وقتی متوجه شوید که کاربران شما چه چیزهایی را بیشتر می پسندند ، وقت تغییر محتوا و بازبینی آن ها می باشد . بعد از گذشت دوره شش تا هشت هفته ای ، می توانید گشتی در صفحه خود زده و پست هایی را که بیشترین تعامل از کاربران گرفته اند را رصد کنید .اگر بخواهید اهداف خود از صفحه را نیز تغییر دهید ، مطمئنا باید محتوای پست هایی که بیشترین تعامل را داشته اند را تغییر دهید تا بتوانید به اهداف جدید خود برسید . سعی کنید علت این که برخی پست های شما تعامل بیشتری با کاربران گرفته است را متوجه شوید . در صورتی که بتوانید دلیل استقبال آن ها را متوجه شوید ، می توانید مجددا برخی پست های صفحه خود را در راستای همان صفحات پر تعامل ، بار گذاری مجدد کنید . فرق این بارگذاری با دفعات قبل ،  در این است که این دفعه شما می دانید که پست باید با چه هدفی بارگذاری شود و دقیقا چه مطالبی را ارائه دهید تا تعامل بالایی از کاربران خود بگیرید .

بازاریابی در اینستاگرام

پس سعی کنید روی محتوای با ارزش تمرکز کنید تا بالا رفتن دائمی نرخ تعامل با فالوئرهایتان را تضمین کنید. به این صورت محتوای تازه ای برای فالوئرهای جدید خواهید داشت که می دانید از آن پست به خصوص لذت خواهند برد و با آن تعامل خواهند کرد . این باعث می شود فالوئرهایتان همیشه روی پست های اینستاگرامی تان تمرکز و با آن ها تعامل کنند . خواهید دید که این استراتژی ، تعامل تان با فالوئرهایتان را به شکل با ثباتی بالا می برد .

حالا وقتش رسیده است که در مسیر با ثبات یادگیری شیوده ی کسب در آمد از صفحه ی اینستاگرام ، بدون سه تا پنج بار پست گذاری در روز و بدون صرف ساعت ها وقت برای طراحی تصاویر پیش بروید .
در مقالات بعدی قصد داریم در مورد تبلیغات و پست های اینستاگرام برای به دست آوردن حداکثر  تعامل و کسب فالوئر صحبت کنیم .

 

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام ( قسمت سوم )

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

برچسب ها
رایسان

نظرات کاربران

ارسال نظر

    نظری ثبت نشده است .

نظر خود را راجب این مقاله بنویسید :

آخرین مقالات
برچسب ها
رایسان