رایسان
(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۲۰۶۸

سئو محلی چه تاثیری بر کسب و کار دارد؟ معمولا افرادی که مالک کسب و کارهای آنلاین کوچک مبی باشند، یکی از اصلی ترین دغدغه هایی که دارند، سئو محلی یا لوکال سئو می باشد. زیرا سئو محلی می تواند یکی از دلایل اصلی موفقیت یک کسب و کار به شمار برود، زیرا معمولا سئو محلی می تواند بازدهی بسیار بهتری را برای کسب و کارهای مختلف به همراه داشته باشد. سئو محلی یا لوکال سئو می تواند برای کاربران اینترنت امکانات بسیار ارزشمندی را فراهم سازد. مثلا ممکن است که فردی بخواهد یک متخصص در زمینه های مختلف از جمله جوشکاری و یا هر شغل دیگری را که در نزدیکی محل زندگی خود بوده را پیدا نماید. بدین ترتیب سئو محلی یا لوکال سئو می تواند مزیت های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. کسب و کارهایی که بر روی سئو محلی تمرکز بیشتری داشته اند، می توانند به موفقیت بیشتری دست یابند، زیرا معمولا افرادی که در نزدیکی شما قرار داشته و نیاز به خدمات یا محصول ارائه شده توسط کسب و کار شما دارند، به سرعت تبدیل به مشتری می شوند و این موضوع می تواند باعث بازدهی بهتر کسب و کار شما بشود. بدین ترتیب سئو محلی در افزایش رونق کسب و کارهای مختلف تاثیر بسیار مطلوبی داشته و این موضوع برای همه کسب و کارها و به خصوص کسب و کارهای کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد.

عوامل موفقیت در سئو محلی کدامند؟

قبل از این که شروع به  عوامل موفیقت در سئو محلی بکنید به شما پیشنهاد میک نیم مقاله مربوط به مزایا و تکنیک های بهنیه سازی وب سایت  را مطالعه نمایید . عوامل بسیار زیادی می توانند در موفقیت سئو محلی تاثیر گذار باشند، که هر کدام از آنها نیز می تواند طبق پارامترهای مختلف ارزش گذاری شده و مشخص شود که کدام یک از آنها دارای ارزش بیشتری می باشد. سیگنال و یا عبارات داخلی صفحه می توانند از مهمترین عواملی به شمار بروند که در موفقیت سئو محلی تاثیر گذار می باشند. سیگنال و یا عبارت داخلی صفحه را باید به درستی و با دقت بالایی تکمیل نموده، تا بتوان درصد موفقیت را بالا برد.

سیگنال و یا عبارات داخلی صفحه معمولا از موارد بسیار مختلفی تشکیل می شوند که از جمله آنها می توان به مواردی همچون متا تگ ها یا meta tag، عنوان هایی که به خوبی بهینه سازی یا سئو شده باشند، NAP که شامل مواردی مانند اسم، آدرس دقیق و شماره محل کسب و کار می باشد، مالکیت داشتن بر روی دامنه و مدت زمان خریداری شده برای دامنه اشاره نمود. همه مواردی که اشاره شد می توانند بر روی لوکال سئو تاثیر مستقیم داشته باشند و عواملی برای بهبود رتبه و موفقیت در سئو محلی می باشند.

 حتما بخوانید

مهمترین متا تگ ها در سئو سایت

 

سئو محلی چیست

چه کنیم تا سئو محلی یک کسب و کار را ارتقاء دهیم؟

در اولین مرحله باید برای کسب و کار مد نظر در  «Google My Business» یک صفحه ایجاد شود. در این صفحه باید مواردی که از شما خواسته شده را با دقت تکمیل نمایید. یک توضیح نسبتا طولانی و منحصر به فرد از کسب و کار خود در این صفحه بنویسید. سپس دسته صحیحی برای کسب و کار خود انتخاب نمایید. عکس ها و شماره تلفن محل کار خود را نیز در محل مورد نظر وارد نمایید. آدرس دقیق محل کسب و کار خود را مطابق با چیزی که در وب سایت و همچنین دایرکتوری ها وجود داشته، ثبت نمایید.

دقت داشته باشید که کلید اصلی برای موفقیت سئو محلی NAP می باشد. یعنی ثبات در NAP می تواند کمک کند تا به سرعت یک کسب و کار در بهینه سازی محلی رشد کرده و صاحب جایگاه های برتر شود. برای درک بهتر این موضوع باید توجه داشته باشید که نام و آدرس و شماره تلفن شما به صورت دقیق و یکسان در تمامی صفحات سایت شما باید موجود باشد. علاوه بر سایت خود در سایت هایی نظیر YELP، Google My Business، و... نیز باید همین موارد با جزئیات مشابه ثبت شود. در غیر این صورت درصد موفقیت شما برای بهینه سازی محلی به شدت کمتر می شود.

مورد بعدی که می تواند در موفقیت شما در لوکال سئو تاثیر بسزایی داشته باشد، این است که یک نقشه گوگل را در سایت خود و در محل مناسب تعبیه نمایید. محل مناسب برای نقشه گوگل می تواند فوتر و یا صفحه تماس با ما باشد. دقت داشته باشید که آدرس محل کسب و کار شما حتما در نقشه گوگل وجود داشته باشد. علاوه بر نقشه گوگل می توان به لیست محلی سرویس گوگل پلاس هم توجه ویژه داشته، زیرا می تواند تاثیر مثبتی بر روی لوکال سئو داشته باشد.
 

سئو محلی چیست ؟

تگ GEO می تواند گزینه مناسبی برای فهماندن آدرس دقیق محل کسب و کار شما به موتور های جستجو باشد. تگ GEO می تواند بهترین گزینه برای کسب و کارهای کوچکی باشد که در مکانی خاص فعالیت دارند. بدین ترتیب صاحبان کسب و کارهای کوچک این امکان را دارند که آدرس دقیق محل کار خود را از طریق تگ GEO برای مو تورهای جستجو معرفی نمایند. تگ های GEO را می توان در همه صفحه های وب سایت مربوط به کسب و کار خود قرار داد. برای ساخت تگ های GEO می توان از طریق آدرس http://www.geo-tag.de/generator/en.html اقدام نمود. در پایین نمونه ای از تگ های GEO را می توان مشاهده نمود.


<“meta name=”geo.position” content=”latitude; longitude>

<“meta name=”geo.placename” content=”Place Name>

<“meta name=”geo.region” content=”Country Subdivision Code>


اسنیپت های مربوط به کسب و کار شما می تواند کمک بسیار زیادی در سئو محلی کسب و کار شما داشته باشد. اسنیپت ها را معمولا از آدرس https://schema.org/docs/schemas.html می توان تهیه نمود. اسنیپت ها می توانند به معرفی کامل تر یک مجموعه اشاره داشته باشند. مثلا درباره یک مدرسه می توانند به محل یا آدرس دقیق مدرسه، تلفن مدرسه و یا ساعاتی که مدرسه باز بوده اشاره داشته باشد. بدین ترتیب در هنگام جستجو اطلاعات بسیار دقیق تر و کامل تری را برای مخاطب به نمایش می گذارد. این موضوع از دید موتور های جستجو دارای ارزش بالایی می باشد.
 

سئو محلی چیست ؟

 

بهینه سازی تگ ها بر اساس محل جغرافیایی کسب و کار نیز می تواند در موفقیت یک کسب و کار تاثیر بسزایی داشته باشد. اینکه نام شهر یا استان محل کسب و کار خود را در عنوان مقالات، یا تگ H1 و همچنین تگ H2 یا سر تیتر های مقاله بیاورید، بر روی سئو محلی تاثیر بسزایی دارد. همچنین اشاره به موقعیت جغرافیایی در خلاصه و متن اصلی مقالات نیز تاثیر بسزایی در سئو محلی دارد. البته در لوگوی سایت خود نیز اگر از محل دقیق کسب و کار خود استفاده نمایید، بر روی سئو محلی بی تاثیر نبوده و مو تورهای جستجو معمولا به این موضوع دقت دارند.

 

 حتما بخوانید

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم

 

معمولا همگی با ALT یا متن جایگزین تصاویر آشنایی دارید و در اهمیت آن در بهینه سازی تصویر و سایت خود آگاه می باشید. بدین ترتیب استفاده از نام شهر و یا محل کسب و کار خود در بخش ALT TEXT می تواند یکی از راه هایی باشد که می تواند به موفقیت سئو محلی کمک نماید.

در برخی مواقع مشاهده می شود که فردی برای کسب و کار خود که دارای شعبه های متعددی در شهر های مختلف بوده، یک سایت ایجاد می کند، این موضوع می تواند از نظر سئو محلی یا لوکال سئو اشتباه باشد. برای ارتقای سئو محلی هر کدام از شعبه های کسب و کار خود باید یک سایت جداگانه داشته باشید. تولید محتوای اختصاصی برای هر کدام از شعبه ها در سایت های مربوطه، می تواند کمک بسیار زیادی به سئو محلی هر شعبه از کسب و کار شما داشته باشد. برای هر شعبه از نام شهر مورد نظر در تگ ها و همچنین ALT TEXT استفاده نمایید. نوشتن محتوا بر اساس رخداد های محلی در هر کدام از وب سایت ها بر اساس محل جغرافیایی، می تواند در رشد و ارتقای سئو محلی تاثیر گذار باشد.


قدرت سئو محلی در چیست؟

سئو محلی می تواند بسیار قدرتمند تر از بهینه سازی کلی سایت باشد و می تواند بازدهی فوق العاده ای را برای کسب و کار شما به وجود آورد. زیرا سئو محلی به صورت اختصاصی برای افرادی می باشد که در نزدیکی کسب و کار شما قرار دارند، بدین ترتیب دسترسی آنها به شما بسیار راحت بوده و می توانند به سرعت تبدیل به یک مشتری واقعی برای شما بشوند. این در حالی است که در بهینه سازی کلی سایت ممکن است کسی با شما آشنا شود که کیلومترها از کسب و کار شما دور بوده و یا اصلا در کشوری دیگر قرار داشته باشد و دسترسی آنها به کسب و کار شما بسیار مشکل باشد.
بدین ترتیب یکی از عواملی که باعث شده تا سئو محلی قدرت بسیار بیشتری پیدا کند، نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری واقعی می باشد. افزایش مشتری واقعی می تواند اصلی ترین گزینه برای افزایش درآمد کسب و کار شما باشد. بدین ترتیب سئو محلی می تواند به سرعت درآمد کسب و کار شما را افزایش دهد. این موضوع باعث شده تا بسیاری از کسب و کارهای کوچک و یا حتی کسب و کار های بزرگ به فکر استفاده از سئو محلی و مزایای ان باشند. زیرا با صرف هزینه های نه چندان زیادی در سئو محلی، می توان سود یک کسب و کار را به طور چشمگیری افزایش داد. این موضوع باعث شده تا در سال های اخیر در کشور های مختلف دنیا، سئو محلی ارزش بسیار بیشتری را پیدا نماید.

 

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

سئو کلاه سیاه چیست ؟

سئو منفی چیست ؟

تاثیر نام سایت در سئو

نظرات کاربران

ارسال نظر

    نظری ثبت نشده است .

نظر خود را راجب این مقاله بنویسید :

آخرین مقالات