رایسان
(+۹۸) ۳۱- ۳۲۷۵۵۷۲۸-۹

در مقاله های قبلی از پروفایل کسب و کار در اینستاگرام صحبت کردیم و در این نوشته قصد داریم در رابطه با محاسبه عملکرد هشتگ ها در اینستاگرام صحبت کنیم.

آیا می دانید برای اینکه به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید، می بایست از چه هشتگ هایی استفاده کنید؟ آیا اصلا در پست های خود در اینستاگرام از هشتگ استفاده می کنید؟
برای اینکه به اهدافتان در اینستاگرام دست پیدا کنید و برای بررسی و آنالیز هشتگ ها در پست های خود می بایست از ابزارهایی بهره ببرید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با 5 ابزاری که در ارزیابی عملکرد هشتگ ها به شما کمک می کنند، را معرفی کنیم.

1آنالیز و آمار اینستاگرام با استفاده از ابزار comman

اپلیکیشن command که فقط برای گوشی های اپل و سیستم ios موجود می باشد، یکی از بهترین ابزارها برای آنالیز هشتگ ها می باشد. نسخه پولی و ویژه این برنامه به قیمت 9.99 دلار در دسترس می باشد.
برای اینکه شما اطلاع پیدا کنید که کدام هشتگ ها مشارکت بیشتری را به همراه داشته، در قسمت post states این اپلیکیشن می توانید مشاهده کنید، همچنین می توانید بررسی کنید که هر هشتگ چه میزان لایک و کامنت به همراه داشته است.

همه اطلاعاتی را که در رابطه با هشتگ نیاز دارید شما بدانید از جمله تعداد لایک و کامنت با استفاده از اپلیکیشن command قابل بررسی می باشد. این آنالیزها و بررسی ها می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید کدام محتوا شما مورد توجه مخاطبان هدف بوده و همچنین از میزان مشارکت با استفاده از هشتگ ها آگاه شوید.


2- محاسبه عملکرد هشتگ ها در اینستاگرام با Sprout Social

یکی دیگر از ابزارهای بسیار مناسب برای آنالیز اینستاگرام برنامه Sprout Social می باشد که یک برنامه مدیریت شبکه های اجتماعی است. شما با استفاده از این ابزار می توانید هشتگ هایی را که استفاده می کنید را آنالیز کنید.
شما با استفاده از این ابزار می توانید در رابطه با هشتگ هایی که استفاده کرده اید، گزارش هایی را دریافت کنید. طبق تصویر زیر، اگر هشتگ ها در هر دو ردیف در صدر جدول قرار داشته باشند، نشان می دهند که هشتگ ها مناسب بوده اند و اگر فقط در ستون سمت چپ قرار داشته باشد، نشان از عملکرد نا مناسب آن هشتگ دارد.

ابزارهای انتخاب هشتگ در اینستاگرام


3- محاسبه عملکرد هشتگ ها در اینستاگرام با Simply Measured

یکی دیگر از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی که با استفاده از آن می توان آنالیزها و گزارش هایی مناسبی را دریافت کرد، Simply Measured می باشد. با استفاده از قسمت Reporting این ابزار شما می توانید آنالیز ها و گزارش های دقیقی از هشتگ هایی که در محتواهای خود استفاده کرده اید، دریافت کنید.

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام ( قسمت هفتم )

همچنین با استفاده از این ابزار شما می توانید چندین هشتگ را با یکدیگر مقایسه کنید و آن ها را آنالیز کنید. در ابزار Simply Measured گزارش هشتگ ها در سه بخش می باشد. Scorecard ،  Charts و Appendix. شما در بخش Scorecard می توانید با استفاده از گزارش هایی که ارائه شده است، از عملکرد هشتگ های خود با خبر شوید. این گزارش ها به نحوی ارائه می شوند که می توانید چندین هشتگ را با یکدیگر مقایسه کنید و اطلاعاتی در رابطه با پارامترهای آنان ثبت کنید.
در قسمت Appendix، این قسمت گزارشی از پست های شما ارائه می دهد که هشتگ های به کار رفته درآنها چگونه عملکردی داشته اند. شما هر محتوایی که در اینستاگرام اعم از عکس و ویدئو که منتشر کرده اید و در آنها از هشتگ ها بهره گرفته اید را می توانید آنالیز کنید.

مهمترین و بهترین بخش این ابزار قسمت Charts می باشد که گزارش ها و اطلاعات جالبی را به شما ارائه می دهد. از جمله گزارش هایی که در رابطه با هشتگ ها در این قسمت ارائه می شود می توان به :


•    میزان مشارکت در بازه های زمانی مختلف در هنگام گزارش گیری
•    چه کسانی از کاربران شما از هشتگ های شما استفاده می کنند.
•    مکان جغرافیایی افرادی که با توجه به آن هشتگی که در حال آنالیر آن می باشید را به شما اطلاع می دهد.

هر سازمان و شرکتی با توجه به نیاز خود از ابزار Simply Measured با توجه به کارکرد های آن برای سازمان، هزینه مربوطه را پرداخت می کند.

ابزارهای انتخاب هشتگ مناسب در اینستاگرام
4- محاسبه عملکرد هشتگ ها در اینستاگرام با Iconsquare

یکی از معروفترین سیستم های مدیریت اینستاگرام Iconsquare می باشد. این ابزار می تواند به شما در رابطه با زمانبندی، آنالیز و ردیابی کامنت ها و همچنین پاسخگویی به کامنت ها به شما کمک کند. همچنین این ابزار هشتگ های متناسب با فعالیت شما پیشنهاد می دهد. همچنین با استفاده از این ابزار می توانید مشارکت هایی که در هشتگ های شما اتفاق افتاده را محاسبه کنید و تغییرات آنها را ملاحظه کنید.

اگر می خواهید تغییرات هشتگ ها را محاسبه کنید، می بایست هشتگ ها را به قسمت Reporting این ابزار اضافه کنید. برای اضافه کردن می بایست در نوار سمت چپ در قسمت Analytics ، در پایین هشتگ، Add Hashtag کلیک کنید. و سپس هشتگ مورد نظر خود را تایپ کنید.

همچنین می توانید با استفاده از این ابزارتعداد پست هایی که از این هشتگ استفاده کرده اند را مشاهده و مقایسه کنید. برای مشاهد میزان مشارکت هشتگ ها وارد قسمت Engagement می شوید، و پارامترهای مشارکت هر هشتگ را مشاهده می کنید.

از طریق گزینه های بالای صفحه و سمت راست می توانید گزارش ها را سفارشی کنید از جمله:
•    مشاهده آمار و اطلاعات به صورت جدول و نمودار
•    لیست بندی بر اساس انواع محتوا
•    لیست بندی بر اساس میزان مشارکت
•    گزارش در بازه های زمانی مختلف

همچنین می توانید این اطلاعات را به صورت فایل CSV دانلود کنید. قیمت انواع پکیج های این ابزار از 29 دلار شروع می شود.

ابزارهای انتخاب هشتگ مناسب در اینستاگرام
5- محاسبه عملکرد هشتگ ها در اینستاگرام با Keyhole

آژانس ها و شرکت ها، بازاریابان، ژورنالیست ها و مدیران اجرایی با استفاده از ابزار Keyhole شبکه های اجتماعی خود را تحلیل و آنالیز می کنند. با استفاده از این ابزار شما می توانید کلیه هشتگ ها و کلید واژهای اینستاگرام را تجزیه و تحلیل و بررسی کنید. با استفاده از این ابزار شما می توانید اطلاعات را هم برای account level و هم برای branded/campaign level ارائه کند.


اطلاعات هشتگ برای branded/campaign level

شما برای دست یافتن به اطلاعات هشتگ ها می بایست در منوی بالا در قسمت keyword tracking & hashtag کلیک کنید و در رابطه با هشتگ مورد نظر خود آنالیز و ارزیابی هایی که شامل موارد زیر می شود را مشاهده کنید:
بازدید، تعداد پست ها، تعداد کاربران و دسترسی ها یکی از نکات متمایز این ابزار نحوه نمایش اطلاعات جانبی می باشد. برای مثال می توانید این هشتگ ها را بررسی کنید که کدام پست با استفاده از این هشتگ جز برترین ها می باشد.

 


اطلاعات هشتگ برای account level

شما با استفاده از قسمت optimization می توانید هشتگ ها را آنالیز کنید. این سمت پیشنهادات بسیار خوبی برای بهبود استراتژی به شما ارائه می دهد. برای مثال بهترین زمان مشارکت برای زمان ارسال پست و هشتگ ها را به شما اعلام می کند. می توانید برترین هشتگ ها که بیشترین میزان مشارکت را برای شما به همراه داشته است را نشان دهد.

نکته منحصر به فرد در رابطه با این ابزار، نمایش تعداد بهینه هشتگ ها برای هر پست برای جذب میزان مشارکت بیشتر را ارائه می دهد. اما نکته ای که در رابطه با این ابزار باید به خاطر داشته باشید این مسئله می باشد که این ابزار فقط هشتگ هایی که در کپشن هر پست باشد را برای شما آنالیز می کند، نه هشتگ هایی که در کامنت ها می باشد. قیمت استفاده از خدمات این ابزار از 132 دلار در ماه آغاز می شود.

نتیجه گیری از محاسبه عملکرد هشتگ ها در اینستاگرام

هر شخصی که از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود بهره می گیرد و همچنین بازاریابان شبکه های اجتماعی، یک بخش از استراتژی های آنان می بایست استفاده از هشتگ ها و سپس آنالیز و تجزیه و تحلیل هشتگ ها باشد.

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام ( قسمت هشتم )

 

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

برچسب ها
رایسان

نظرات کاربران

ارسال نظر

    نظری ثبت نشده است .

نظر خود را راجب این مقاله بنویسید :

برچسب ها
رایسان