(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۲۰۶۸

فرم درخواست مشاوره
مشاوره

یکی از موثرترین روش های تبلیغات و کسب و کار آنلاین رپورتاژ آگهی می باشد . این نوع آگهی ها دائمی هستند و تاریخ انقضا ندارند . امروزه کسب و کارهای بسیاری برای تبلیغات برند و کسب و کار خود از این نوع تبلیغات استفاده می کنند . این نوع تبلیغ اگر به درستی انجام شود . بر کسب و کار شما سود بسیار زیادی خواهد گذاشت . ما در این مقاله مفهوم رپورتاژ آگهی و چگونگی تاثیر آن بر کسب و کار آنلاین را بررسی خواهیم کرد . تا آخر این مقاله همراه ما باشید .

رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی محتوا و کسب در آمد برای رسانه ها می باشد . این نوع آگهی به شکل یک گزارش یا مقاله به مخاطب ارائه می شود و در آن مزایای استفاده از یک محصول یا خدمات گنجانده می شود .
لحن این گزارش به صورت کاملا بی طرفانه می باشد و همین بی طرف بودن باعث اعتماد مخاطبان می شود . در نهایت پس از ارائه گزارش مدیر رسانه مربوطه مبلغی را از شرکت مربوط دریافت می نماید .

رپورتاژ آگهی انواع متفاوتی دارد . مثلا در رسانه های چاپی رپورتاژ به صورت یک مقاله یا یک داستان کاملا بی طرف است که به معرفی یک برند می پردازد . در تلویزیون این تبلیغ به صورت یک آگهی می باشد که می تواند در یک آگهی تبلیغاتی معرفی شود یا در قسمتی ازیک برنامه تلویزیونی مثلا معرفی ایرانسل در برنامه خندوانه باشد و یا در برنامه های رادیویی گویندگان به معرفی آن محصول بپردازند .

رپورتاژآگهی چیست ؟

نوع جدیدی از رپورتاژ آگهی  که در سال های اخیر پیشرفت داشته است ،رپورتاژ آگهی مبنتی بر اینترنت است  . در این نوع از آگهی ها شرکت ها برای معرفی محصول خود یک مطلب آموزشی یا گزارش را آماده میکنند و سپس سایت های پربازدید  ، خبرگزاری ها و سایت هایی که مربوط به کسب و کار آن ها می شود با دریافت هزینه آن ها را نشان می دهند این نوع از آگهی ها می تواند به صور متن ، صوت ، تصویر  باشد اما نوع متنی آن به دلیل آن که می تواند بر سئو سایت شما تاثیر بگذارد اهمیت بیشتری دارد و موثرتر است .

 حتما بخوانید

هرم بازاریابی محتوا چیست ؟

ویژگی های یک رپورتاژ آگهی خوب :

داشتن محتوای خوب و تاثیر گذار برای یک رپورتاژ آگهی اهمیت بالایی دارد . در نوشتن رپورتاژ آگهی سعی کنید نکات زیر را رعایت کنید .

- محتوای آگهی دارای 600 تا 2000 کلمه باشد .
- محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی نداشته باشد و آموزش در آن گنجانده شود
- در محتوای آگهی 3 یا 4 لینک گنجانده شود .
- در محتوا از تصاویر باکیفیت و تاثیر گذار استفاده شود .

از آن جایی که کاربران دنیای وب هر روزه با تعداد زیادی تبلیغات روبه رو هستند تبلیغات اینترنتی آن تاثیر قبلی خود  را دیگر ندارند . به همین دلیل به شما پیشنهاد می شود که از رپورتاژآگهی استفاده کنید . رپورتاژهای آگهی علاوه بر جذب مخاطب در افزایش بازدید ، رتبه سایت و سئو تاثیر زیادی دارند . در این بخش ما قصد داریم که به بررسی  مزایای رپورتاژ های آگهی بپردازیم .

مزایای رپورتاژخبری
 

رپورتاژیک مقاله کامل برای معرفی شما است :

رپورتاژ یک بنر تبلیفاتی نیست ویک مقاله می باشد . شما در رپورتاژ می توانید به طور کامل به معرفی خود و محصولتان بپردازید و در مشتری احساس نیاز به خدمات خودرا ایجاد کنید . همچنین می توانید در آن ازآموزش استفاده کنید . در نوشتن مقاله دقت کنید تامخاطب  را با خود همراه سازید .

احتمال دیده شدن رپورتاژ ازتبلیغات بیش تر است :

جایگاه رپورتاژ خبری در جایگاه تبلیغات نیست و در بین نوشته ها و مقالات سایت می باشد . شما می توانید با قرار دادن رپورتاژآگهی خود در بین سایت هایی که دارای مخاطب زیادی و اعتبار بالایی در قسمت مقالات و نوشته ها می باشند کالای خود را معرفی نمایید و بر اعتبار کسب و کار خود بیفزایید .

رپورتاژخبری چیست ؟


هزینه رپورتاژ نسبت به تبلیغات دیگر پایین تر است :

رپورتاژهای خبری نسبت به آگهی ها تبلیغاتی دیگر هزینه بسیار با صرفه و پایین تری دارند . مثلا اگر شما بخواهید بنرهای تبلیغاتی یک سایت را اجاره نمایید ممکن است چند میلیون هزینه پرداخت نمایید و اما نوشتن رپورتاژهای خبری در همان سایت ممکن است حدود یکی میلیون هزینه داشته باشد .


رپورتاژها آگهی دائمی هستند :

یکی از ویژگی های رپورتاژهای خبری که تاثیر بسیار زیادی دارد دائمی بودن آن ها می باشد . مقاله ای که در این سایت منتشر می شود دائمی است و هیچ موقع ازلیست مقالات سایت پاک نمی شود .
اگر چه ممکن است مقالات بعدی نوشته شود ومقاله شما به صفحات بعدی سایت انتقال پیداکند و مخاطبان سایت شما را دیگر نبینند . مساله ما دیده شدن توسط خوانندگان سایت نیست دائمی بودن رپورتاژ آگهی باعث دائمی بودن لینک های درون رپورتاژ است و تاثیر در رتبه گوگل شما می گذارد .


تاثیر در سئو سایت :

 رپورتاژ آگهی در سئو سایت شما تاثیر بسیار بالایی دارد . هنگامی که شما در سایت های بزرگ مقاله خود را منتشر می کنید و از آن ها لینک دریافت می کنید به گوگل این پیام مخابره می شود که شما در سایت های معتبر حضور دارید و توسط آن ها معرفی شده اید . گوگل با دریافت این پیام شما را به عنوان یک منبع اینترنتی قابل اعتماد می شناسد و جایگاه بالایی را در نتایج جستجوی خود به شما اختصاص می دهد .

در مقالات بعدی به طور کامل به بررسی تاثیر رپورتاژهای خبری بروری سئو سایت خواهیم پرداخت.


نظر گوگل در مورد رپورتاژهای خبری :

جنبه تبلیغاتی بودن بیش تر رپورتاژهای آگهی توسط وب مسترها به صورت واضح نشان داده نمی شود . یا به قدری نامحسوس می باشد که خواننده متوجه تبلیغاتی بودن آن ها نمی شود . این مورد یک دغدغه اصلی گوگل است  . که این امر موجب گمراه شدن کاربران اینترنت می شود .

گوگل در این حالت تاکید دارد که در لینک های موجود در رپورتاژ آگهی از تگ REL= NOFOLLOW   استفاده کنید که تاثیری بر رتبه رنک گوگل پیج شما نداشته باشد در غیر این صورت با لینک های خریداری شده یکسان هستند و در هنگام نوشتن رپورتاژ خبری باید آگهی را به گونه ای بنویسید که مخاطب  بفهمد با یک تبلیغ روبه رو است   .

 

 حتما بخوانید

بازیابی و به روز نگهداری محتوا

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

هرم بازاریابی محتوا چیست ؟

بازیابی و به روز نگهداری محتوا

روش های تبلیغ و ترویج محتوا

استراتژی محتوا چیست ؟

بازریابی محتوا چیست ؟

برچسب ها
رایسان

نظرات کاربران

ارسال نظر

    نظری ثبت نشده است .

نظر خود را راجب این مقاله بنویسید :

آخرین مقالات
برچسب ها
رایسان