(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۲۰۶۸

فرم درخواست مشاوره
مشاوره

شما میتوانید با استفاده از تحلیل و آنالیز اینستاگرام خود در بهبود عملکرد تان در شبکه ی اجتماعی به میزان بالایی بهبود ببخشید. این اتفاق منجر می شود تا شما بهتر بتوانید از این شبکه ی پرسود جهانی کسب درآمد داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا روش های آنالیز اینستا را باهم مرور کنیم.

راهنمای تحلیل و آنالیز اینستاگرام

بخش اول در تحلیل و آنالیز اینستاگرام

همانطور که میدانید امروزه افراد بسیاری از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. اینستاگرام یکی از این شبکه های اجتماعی می باشد که بیش از 15 میلیون کاربرد داشته و بسیاری از آنها کسب و کارشان از طریق اینستاگرام است. اگر شما نتوانید تحلیل و آنالیز اینستاگرام را انجام دهید مسلما در زمینه ی بازاریابی موفق نخواهید شد و شکست میخورید.
از چه طریق می خواهید به این مسئله پی ببرید که استراتژی مورد استفاده ی شما خوب پیش می رود؟ از چه طریقی می توانید عملکرد خودتان را در اینستاگرام مورد بررسی قرار دهید؟ و از کجا طریق می خواهید محتوایی که در اینستاگرام قرار می دهید بهبود ببخشید؟

پاسخ همه این سوالات را می توانید با تحلیل و آنالیز اینستاگرام بدست آورید.

زمانی که شما با ابزار تحلیل و آنالیز اینستاگرام آشنا شوید قادر خواهید بود عملکرد خودتان را در این شبکه اجتماعی مورد بررسی قرار دهید و اطلاعات لازم را بدست خواهید آورد.

شما می توانید در این مطلب با تمام معیارهای اندازه گیری یا متریک ها آشنا شده و از آنها برای ارتقا بخشیدن به برنامه های اینستاگرامی و همچنین بازاریابی در این شبکه ی اجتماعی استفاده  کنید . همه این موارد و آموزش ها بدون هزینه هستند.

آنالیز اینستاگرام
انواع معیارهای اندازه گیری و پارامتر ها و insights برای تحلیل و آنالیز اینستاگرام

تحلیل پروفایل و مشخصات عمومی خود در اینستاگرام

- Follower count: منظور تعداد افرادی هستند که صفحه اینستاگرام شما را فالو می کنند.
- Impressions: تعداد دفعاتی که فالوور های شما پست هایتان را دیده اند در تمام مراحل.
- Reach: منظور تعداد افرادی است که هر کدام از پست های شما دیده باشند.
- Profile views: منظور تعداد کاربرانی که از پروفایل شما دیدن نموده اند.
- Website clicks: منظور نمایش تعداد دفعاتی می باشد که از سایت شما، که در بیوی خود قرار داده اید. دیدن نموده اند.
- Call clicks / Email clicks: منظور تمام دفعاتی می باشد که فالور های شما بر روی تلفن و ایمیلتان کلیک نموده اند.
- Posts: پست هایی که شما در پیج اینستاگرامی خود منتشر می کنید.
- Mentions: به معنی تمام پست هایی می باشد که از نام کاربری شما برای منشن استفاده نموده اند.
- Branded hashtags: بیان کننده ی تعداد پست هایی است که با هشتگ های خاص شما انتشار یافته اند.


مخاطبین و مشخصات عمومی در تحلیل و آنالیز اینستاگرام

- Gender: بیان گر تعداد فالوور های شما از نظر پراکندگی جنسیتی می باشد.
- Age: تعداد افرادی که از نظر سن متفاوت در پیج شما قرار دارند. ( 13-17)، ( 18- 24)، (25- 34)، ( 44- 35)، (46- 55)،
- Top locations: پنج تا از کشورهایی که بیشتر فالوور های شما از آن هستند.
- Followers – Days: تمام روزهایی که بیشترین فعالیت از طرف فالوور های شما در اینستاگرام صورت می پذیرد.
عکس ها و ویدیوهای و تمام پست های اینستاگرام
- Impressions: تمام دفعاتی که یک پست شما توسط کاربران دیده می شود.
- Reach: تعداد افرادی که پست های شما را می بینند.
- Likes: تعداد لایک هایی که برای هر پست دریافت می کنید.
- Comments: کامنت هایی که برای هر پست شما ارسال می شود.
- Saved: تعداد کسانی که پست های شما را ذخیره می کنند.
- Engagement: بیان گر تعداد کسانی از است که پست های شما را لایک می کنند یا  کامنت می گذارند و یا ذخیره می کنند.
- Views: نشان دهنده ی تمام بازدید ها از ویدیو شما.

آنالیز اینستاگرام


تحلیل و آنالیز اینستاگرام و استوری های اینستا

- Impressions: بیان گر تعداد دفعاتی است که یک عکس یا ویدیو در استوری شما دیده شده باشد.
- Reach: نشان دهنده ی تمام کاربرانی می باشد که عکس و ویدیو ی شما را در استوری تماشا کرده اند.
- Exits: نشان دهنده ی خروج کاربران از استوری شما.
- Replies: پیام هایی است که در واکنش به استوری های شما در دایرکت برای شما ارسال می شود.
- People insights: نشان دهنده ی تمام افرادی است که از استوری شما دیدن کرده اند. شما در این بخش به راحتی می توانید با کلیک بر روی نام کاربری شخص، به پیج او مراجعه کنید.


تحلیل و آنالیز اینستاگرام پخش لایو


- Live viewers at any given time: نشان دهنده ی تمام مشخصات افرادی است که لایو های شما را تماشا می کنند.
- Viewers: لیستی از کاربرانی که فقط قسمتی از لایو شما را دیده باشند.

به این مسئله توجه داشته باشید که، تحلیل و آنالیز اینستاگرام برای ویدیو لایو شما در حال حاضر مقدور نیست. باید پس از انتشار لایو خودتان تمام اعداد و ارقام را یادداشت نمایید، و یا اسکرین شات از آنها بگیرید.

آنالیز اینستاگرام

سطح دوم و محاسبه ی تمام معیارهای عملکردی ان

با وجود متریک هایی که خود اینستا برای تحلیل و آنالیز اینستاگرام به شما ارائه داده است، روش دومی نیز برای محاسبه ی عملکرد شما در اینستاگرام وجود دارد و آن هم جمع و تقسیم تمام ارقامی است که خودتان بدست آورده اید.

برخی از ابزار که به صورت خودکار این وظیفه را برای شما انجام می دهند بیان می کنیم:

 Growth (رشد):

این معیار تمام تغییرات از قبیل کاهش یا افزایش را به شما اطلاع می دهد. مثلا به شما اطلاع می دهد در طی زمان فالوور های شما چقدر رشد کرده اند.

(دوم و اول زمان در متریک)/(اول زمان متریک)

برای مثال: رشد در تمام مراحل را برای شما بیان می کند از قبیل : تعداد بازدیدها، فالوورها، مشارکت، رسیدن استوری و پست به دست کاربر، ایمیل و شماره تلفن، پاسخ به استوری یا پست، کلیک بر روی وب سایت شما.

 Rate (نرخ):

این سری از معیار ها بر اساس نرخ مشخص می شوند. مثلا نرخ مشارکت فالوورهای شما در لایک کردن پست، یا ذخیره کردن آنها و کامنت گذاشتن.

 حتما بخوانید

آشنایی با ترفند های اینستاگرام


(عمومی مشارکت متریک)/(فالوورها تعداد)

مثال برای این مسئله: تمام نرخ های سایت اینستا گرامی شما از قبیل: مشارک، ویدیو، بازدید، تکمیل، خروج و...
در تحلیل و آنالیز اینستاگرام نرخ تکمیل برای کاربرانی که استوری شما را دیده اند به کار می رود.

Average (میانگین ):

یک معیار کلی برای سنجش پست های شما است.

(زمانی بازه هر در متریک نمودن جمع)/(زمان این در ها پست انتشار)

نکته: عموما تعداد پست ها در مخرج قرار می گیرد. اما فاصله ی زمانی برای آن می توان مشخص نمود مثلا یک روز یا یک ماه و یا یک هفته ی خاص در ماه.


مثال برای این مسئله:

دریافت میانگین از تمام موارد اینستاگرامی شما می باشد مثل: پست، کامنت، مشارکت، ویدیو و...


برترین های تحلیل و آنالیز اینستاگرام

اینستاگرام در این مرحله برای شما بهترین و پربازدید ترین پست هایتان را مشخص نموده و به شما این اطلاع را میدهد که مجددا از آنها استفاده نمایید. البته نسبت به سایر متریک ها بازده بالاتری ندارد.
برای مثال: برترین کامنت ها، پست ها و..
در مقالات بعدی توضیحات بیشتری راجع به آنالیز اینستاگرام به شما خواهیم داد .

 

 حتما بخوانید

استراتژی های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام با ۱۰ راهکار ؟

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

ارسال نظر

    نظری ثبت نشده است .

نظر خود را راجب این مقاله بنویسید :

آخرین مقالات