(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۲۰۶۸

فرم درخواست مشاوره
مشاوره

چه‌طور می‌توان یک ویدیویی تبلیغاتی ساخت؟ تخمین می زنند روزانه 500 میلیون نفر در فیسبوک ویدیو تماشا می کنند. این عدد عجیب هم نیست، چون تماشا کردن یکی از راحت ترین راه ها است. اما یک مسئله جزئی وجود دارد. تولید ویدیو به اندازه تماشا کردنش آسان نیست. در وهله‌ اول فکر کردن به این موضوع شاید هولناک به نظر برسد. ویدیو ساختن کار ساده ای نیست و چه بسا یک اثر بد بیشتر از اینکه جذب‌ کند، دفع‌ کننده باشد! شرکت ‌هایی البته هستند که کار ما را راحت می ‌کنند و به صورت حرفه ‌ای نیاز ما را در ویدیو مارکتینگ جواب می ‌دهند اما بی ‌تعارف پول می ‌خواهند و صرف هزینه برای هر کسی ممکن نیست. در این مقاله بر آن هستیم تا نکات کلیدی و مهمی را معرفی کنیم تا اگر قصد دارید از این ابزار رسانه ‌ای برای تبلیغات محصولات یا اندیشه ‌های خود استفاده کنید، آن ها را به کار ببندید و قدم‌های اولیه را در جای درست و مناسب برای ساخت یک ویدیو بگذارید.

11 راهکار مهم برای افزایش بازدهی تبلیغات ویدیویی

راهکارهای افزایش بازدهی تبلیغات ویدیویی

1- برنامه ریزی کنید
این بخش اجباری هر کاری است که می خواهید شروع کنید. همه احتمالاً این را به شما توصیه می کنند. اما واقعیت آن است که این بخش اساسی ترین کاری است که برای شروع ساخت یک ویدیو باید انجام دهید.
قبل از تنظیم، ضبط یا ویرایش در مورد هدف فیلم خود شروع کنید. از خودتان بپرسید چرا؟ چرا فیلم می سازم؟ و در پاسخ به کدام هدف؟ چه کسانی قرار است ویدیوی من را تماشا کنند؟ هر تصمیمی که شما قبل از شروع فرآیند ساخت ویدیو بگیرید پاسخ به این موضوع خواهد بود که مخاطبان پس از تماشای آن چه تأثیراتی می پذیرند یا چه واکنشی نشان می دهند.

مثلاً آیا ترغیب خواهند شد با مدادی که ما تولید کرده ایم بنویسند؟ مطمئناً بدون داشتن هدفی مشخص زمان و پول شما یا تیم تان در گردابی از دوباره کاری ها و ویرایش ها تلف خواهد شد. فراتر از آن به سناریو فکر کنید. بدون سناریو همه وقت و زمان تان را به هدر داده اید. آغاز، اوج، فرود و دیگر ویژگی ها سناریونویسی حتی به ساده ترین شکل ممکن به ویدیوی شما شکل می دهد. حتی بدون کاغذ یک خرید ساده از سوپرمارکت هم به سردرگمی ختم می شود. پس اهمیت آن را نادیده نگیرید.

 

2- این ویدیو قرار است کجا پخش شود؟
در فیسبوک؟ اینستاگرام؟ آپارات؟ قبل از اینکه ویدیوی خود را جهت اشتراک گذاریِ بیشتر در پلت فرم های مختلف بگذارید، بایستی یک مکان هدف مشخص کنید. تکرار محتوای مشابه در شبکه های اجتماعی هر مخاطبی را از شما مأیوس می کند. مکان هدف شما از قبل بایستی متمایز و مشخص شده باشد. درک درست از تفاوت های ریز هر شبکه ی اجتماعی و کاربران آن می تواند مخاطبان همفکری را به دنبال کشف محتوای تولیدی ما هستند سوق دهد.

همچنین هر کدام از این اپلیکیشن ها به لحاظ ابعاد تصویری فرم های گوناگونی دارند که بایستی به آنها توجه نمود. گاهی نیاز است به عنوان فیدهای خبری اجتماعی، و گاه در پست های اینستاگرام فیلمهای مربعی و اگر در اینستاگرام Stories ایجاد می کنید، لازم است عمودی و کمتر از 15 ثانیه باشد. پس جامعه هدف یا همان Target Market را جدی بگیرید.

3- بیش از حد درباره محصول صحبت نکنید
خودتان را جای مخاطب بگذارید. فکر کنید یک ویدیو قرار است از اول تا آخر درباره یک محصول پرحرفی کند. چه قدر مشتاقید که آن را تا انتها ببینید؟ مخاطبان ویدیوهای ما مثل مخاطبان کنفرانس های علمی نیستند که پانزده دقیقه (حداقل زمان یک سخنرانی) روی صندلی بنشینند و نت برداری کنند. اصلاً پانزده دقیقه؟! فاجعه است. باید به دنبال ارائه ای خیلی کوتاه و اثرگذار باشید. این مهم میسر نخواهد شد مگر از طریق Brand Personality یا شخصیت برند. برندها هم مانند انسان ها دارای خصوصیت های شخصی هستند که آن را واجد ارزش و از همدیگر متمایز می کند. برند به واسطه شخصیتی که ارائه می کند درک شده و شناخته می شود. ممکن است محصولی که شما تولید می کنید