رایسان
(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۴۴۶۸

بازاریابی اینترنتی یک پروسه و فرآیندی است که در طی آن به جذب مشتری از طریق رسانه های آنلاین پرداخته می شود . جذب مشتری در این فرآیند باید از طریق پیدا کردن مخاطبان هدف ، آشنا کردن مشتری به کسب و کار خود ، جلب اعتماد مخاطبان و تبدیل مشتری به خریدار صورت می گیرد .

برای اجرای صحیح فرآیند بازاریابی ، شما به رسانه ای جهت ارائه اطلاعات نیاز دارید . جامع ترین رسانه ای که برای بازارایابی اینترنتی می توانید در نظر بگیرید ، وب سایت است . شما از طریق سایت خود که در حقیقت ویترین مجازی کسب و کار شما است می توانید اطلاعات خدمات و محصولات خود را به همه مخاطبان نمایش دهید تا آن ها بتوانند از خدمات و محصولات شما استفاده کنند .


یکی از کارهایی که باید برای حفظ و نگهداری هر چه بهتر سایت خود انجام دهید ، افزایش ترافیک سایت شماست  . باید کاری کنید که ویترین شما در معرض دید مخاطبان بیشتر قرار بگیرد . جذب ترافیک کاربران برای سایت به روش های مختلفی انجام می شود که در مقاله های بعدی به صورت مفصل به آن ها پرداخته خواهد شد .


در مرحله بعد باید بتوانید اطلاعات مخاطبان سایت خود را جمع آوری کنید . جمع آوری اطلاعات مخاطبین باید در ازای پیشنهاد مناسبی از طرف سایت شما اتفاق بیفتد .

بازاریابی اینترنتی
شما به عنوان کاربر وقتی وارد سایت می شوید اگر قصد مشاهده اطلاعات را صرفا داشته باشید ، نمی توانید خود را قانع کنید که اطلاعات تماس خود را اعم از شماره همراه برای خبرنامه پیامکی یا آدرس ایمیل برای خبرنامه ایمیلی ، به سایت مورد نظر ارائه کنید . در صورتی شما این کار را انجام خواهید داد که محتوا، محصول ، یا خدمتی ارزشمند از سایت دریافت کنید که برای شما کاربردی باشد .


این خدمت یا سرویس ارزشمند می تواند در قالب های مختلفی نظیر کتاب الکترونیک ،صوت یا فیلم ارائه گردد.
یکی از مراحل و بخش های حساس بازاریابی اینترنتی یا همان اینترنت مارکتینگ ، تبدیل مشتریان و خریداران سایت شما به مشتریان وفادار است . شما باید بتوانید با کسانی که قبلا یا در حال حاضر از سایت شما خریداری کرده اند به گونه ای رفتار کنید که به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند . تبدیل شدن به مشتری وفادار نیازمند مدیریت بر ارتباط با مشتری و اجرای روش های اصولی در تجربه کاربری مشتری می باشد.


برخی بازاریابی اینترنتی را معادل با بازاریابی دیجیتال می دانند که این مورد با توجه به رسانه ها و کانال های ارتباطی که در هر کدام از آن ها استفاده می شود ، اشتباه است . در یک جمله می توان گفت بازاریابی دیجیتال تمام روش های بازاریابی اینترنتی یا آنلاین را در برمیگیرد . پس می توان بازاریابی اینترنتی را هم ردیف با عباراتی همچون بازاریابی آنلاین یا اینترنت مارکتینگ در نظر گرفت که در آن برای ارتباط با مشتری از بستر اینترنت و وب استفاده می گردد .

 حتما بخوانید

عوامل تاثیر گذار تبلیغات به کمک آژانس های دیجیتال مارکتینگ


اما این نکته را هم در تعیین مخاطبان و مشتریان هدف خود و بخش بندی آن ها در نظر بگیرید که اغلب کاربرانی که به دنبال خدمات بازاریابی آنلاین هستند ، عبارت های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ را جستجو می کنند و این به علت نداشتن شناخت درست از کانال های ارتباطی و رسانه های ارتباطی مورد استفاده در این روش ها می باشد .
جهت آشنایی بیشتر با مفاهیم اولیه بازاریابی اینترنتی پیشنهاد می شود الفبا و فلسفه های اصلی بازاریابی را مطالعه کنید تا بتوانید تشخیص درستی از فرآیند بازاریابی و به دنبال آن تشخیص درستی از تفاوت های بازاریابی آنلاین و آفلاین داشته باشید .

بازاریابی اینترنتی
جهت اجرای درست بازاریابی آنلاین از روش های مختلفی می توانید استفاده کنید که برخی از آن ها عبارتند از  :


-    بازاریابی از طریق موتورهای جستجو
-    تبلیغات آنلاین
-    بازاریابی ایمیلی
-    بازاریابی شبکه های اجتماعی
-    بازاریابی موبایلی
و .... روش های دیگری که در مقاله های مختلف به توضیح تک تک آن ها می پردازیم .


و در انتها به این نکته توجه ویژه داشته باشید که بدون شک بازاریابی اینترنتی رمز اصلی موفقیت هر کسب و کاری در شرایط کنونی و آینده می باشد .

 

 حتما بخوانید

بازریابی محتوا چیست ؟

 

 

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

آخرین مقالات