رایسان
(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۱۷۹۱

زمانی که صحبت از شبکه های اجتماعی به میان می آید ،صحبت از روابط بین انسان ها و ارتباط همگانی بین آن هاست . این ارتباط می تواند از حداقل 2 نفر شروع گردد . تصور کنید 2 دانشجو در ابتدا با یکدیگر ارتباط اجتماعی برقرار می کنند . این دو نفر می توانند ارتباط کاری ، عاطفی و ... نیز با یکدیگر داشته باشند . هر کدام از این 2 نفر هم می توانند با افراد دیگری در ارتباط باشند. به این ترتیب زنجیره ای از ارتباطات شکل می گیرد . اگر این افراد در کنار یکدیگر در یک محیط حاضر باشند می توان این اجتماع را شبکه اجتماعی نامید .


در حقیقت افراد می توانند با مجموعه ای از قوانین و الگوها با یکدیگر در ارتباط باشند که این ارتباطات می تواند اهداف قابل توجهی در آینده داشته باشد . از معمول ترین اهدافی که می توان به آن ها اشاره کرد تبادل اطلاعات است . افراد پس از تبادل اطلاعات به دنبال حل مسئله هستند و در صورتی که بخواهند ارتباط کوچکی با یکدیگر داشته باشند ، بایستی ارتباط مداوم به وجود آورند . اینکه شما پس از ملاقات با یک نفر نام ، نشانی ، شماره یا کارت ویزیت رد و بدل می کنید نشان دهنده علاقه برای برقراری ارتباط و سپس ایجاد رابطه نسبی ومداوم هستید .


در سال های اخیر در مقابل مفهوم شبکه های اجتماعی  ، مفهوم شبکه های اجتماعی مجازی به وجود آمد که در حقیقت بیانگر این است که افراد بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند و ارتباط آن ها باعث شود زنجیره ای از ارتباطات رخ دهد که این ارتباطات به صورت فیزیکی نبوده و بر پایه ارتباطات غیر حضوری در بستر وب می باشد .


گاها دیده شده است که عباراتی همچون شبکه های اجتماعی مجازی یا شبکه های مجازی برای این نوع ارتباطات به کار می رود .

 حتما بخوانید

بازاریابی اینترنتی چیست ؟


همانطور که متوجه شدید برای به وجود آمدن شبکه های اجتماعی مجازی در مرحله اول نیاز به بستر وب داریم . در مرحله بعدی برای برقراری ارتباط نیاز به رسانه های اجتماعی داریم . مفهوم رسانه های اجتماعی در حقیقت به واسطه ها و رابط های نرم افزاری اشاره دارد که افراد برای ارتباطات بین خود به آن ها نیاز دارند . در اصل رسانه های اجتماعی برای توسعه ی شبکه های اجتماعی به وجود آمدند .


با به وجود آمدن شبکه های اجتماعی مجازی نظیر فیس بوک ، اهمیت شبکه های اجتماعی روز به روز نسبت به قبل بالاتر می رود . در شبکه های اجتماعی مجازی افراد می توانند از طریق رسانه های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط بوده ، محتوای مورد نظر خود را به اشتراک بگذارند،نظر بدهند و افراد مورد علاقه خود را جستجو کنند .

 

تعریف شبکه های اجتماعی


لازم به ذکر است که چون افراد به دنبال مفاهیم دانش شبکه های اجتماعی و تحلیل و بررسی آن نیستند عمدتا از همین کلمه ی شبکه های اجتماعی برای شبکه های اجتماعی مجازی و یا حتی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند .
در رابطه با استفاده از شبکه های اجتماعی نظریه های مختلفی ارائه شده است . بر اساس نوع استفاده از شبکه های اجتماعی در ایران ، باید ابتدا فرهنگ استفاده از این شبکه ها فراهم شود .


همانگونه که می توان از هر ابزاری استفاده های مثبت داشته باشیم ، می توانیم استفاده های منفی نیز داشته باشیم .
با به وجود آمدن شبکه های اجتماعی مجازی ، روابط جدیدی بین افراد تشکیل شد که در آن افراد توانستند تجربیات خود را انتقال دهند.


جذابیتی که برای کاربران نسبت به شبکه های اجتماعی به وجود آمد به این دلیل بوده است که تقریبا اکثر نیازهای کاربران در این شبکه های اجتماعی برآورده شده است.

 

تعریف شبکه های اجتماعی
فلسفه ی تقسیم بندی این شبکه ها تقریبا از جایی شروع شد که افراد توانستند دوستان و افراد مورد علاقه ی خود را دسته بندی و لیستی از آن ها تشکیل دهند .


اگر به برخی از قابلیت ها و امکانات شبکه های اجتماعی دقت کنید می بینید که اکثر قابلیت هایی که قبلا سایت ها ارائه می دادند و افراد می توانستند از خدمات آن ها استفاده کنند را ، حال می توانند در شبکه های اجتماعی به دست آورند البته شما باید با توجه به هر شبکه ای به ساعت پست گذاشتن  و ... ر ا بررسی کنید تا نتایج بهتری هم دریافت کنید . 
یکی از بزرگترین مزیت هایی که شبکه های اجتماعی مجازی برای کاربران فراهم نمود امکان تبادل نظر و بازخورد و مقایسه می باشد که باعث بالا رفتن سطح آگاهی کاربران می شود . افراد می توانند در کمترین زمان به تجربه افراد دیگر از محصولات و بازخورد استفاده آن ها از محصولات دست یابند .

 

 حتما بخوانید

بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

بازاریابی اینترنتی چیست ؟

نظرات کاربران

ارسال نظر

    نظری ثبت نشده است .

نظر خود را راجب این مقاله بنویسید :

آخرین مقالات