رایسان
(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۱۷۹۱

نرخ کلیکی یک وب سایت اهمیت زیادی بر روی محتوا و سئو یک وب سایت دارد . هر چه قدر میزان نرخ کلیک یک صفحه بالا تر باشد بهتر است ما در این مقاله شما را با نرخ کلیک و عومال موثر با آن آشنا می کنیم .

نرخ کلیک یا  CTR  چیست ؟

CRTیا نرخ کلیک مخفف کلمه (Click Through Rate  ) می باشد به معنای نسبت تعداد کلیک روی لینک وب سایت شما به تعداد بازدید هایی است که از آن لینک شده است .  CRT  یک معیار مهم در بازاریابی دیجیتال است که میزان موفقیت یک تبلیغ آنلاین را برای یک وب سایت نشان می دهد . هرچه قدر این نزخ لینک بالاتر باشد میزان موفقیت بالاتر است .


CTR  را چگونه محاسبه کنیم ؟

فرمول  محاسبه CTR  به صورت زیر است :


CTR= NUMBER OF CLICK / IMPREESION * 100 

که در این فرمول   IMPREESION میزان کلیک بر روی آگهی و  NUMBER OF CLICK تعداد دفعاتی است که یک آگهی نمایش داده می شود .

برای مثال  اگر عبارت طراحی سایت در اصفهان یکی از صفحات وب سایت شما باشد و این کلمه در روز 100 بار جستجو و 60 بار بازدید داشته باشد نرخ کلیک به صورت زیر محاسبه می شود :

CTR= 60/100*100=60%

 

CTR  چیست ؟

 

 

در بالا بودن نرخ کلیک یک وب سایت گام های اساسی و مهمی وجود دارد که در زیر به برخی از این گام ها اشاره می کنیم


نرخ کلیک به عوامل متفاوتی بستگی دارد :

نرخ کلیک کمپین تبلیغاتی شما به عوامل متفاوتی مانند نوع کسب و کار ، مکان فعالیت و عوامل متعد دیگری بستگی دارد .
ممکن است  نرخ کلیک عادی گوگل عدد 2 باشد اگر شما نزخ کلیک بالاتر از ان عدد را برای صفحات یا وب سایت خود پیدا کنید به این معنا می باشد که نرخ کلیک خوب بوده است . اما اگر در فیس بوک نرخ کلیک را بررسی نمایید از آن جایی که نرخ کلیک عادی در این محیط عدد یک است اگر نرخ کلیک شما بالاتر از عدد 1 بود نرخ کلیک شما خوب بوده است .

 

 

 حتما بخوانید

بازریابی محتوا چیست ؟

نرخ کلیک بر روی سئو سایت شما تاثیر می گذاد :

 

گوگل صفحات و وب سایت هایی که بازدید و محبوبیت بالاتری دارند در بالاترین رتبه نتایج جستجو قرار می دهد . نرخ کلیک تعداد بازدید و محبوبیت سایت شما را نشان می دهد هرچه این میزان بالاتر باشد رتبه وب سایت شما در صفحات گوگل بالاتر می رود .


بک لینک های تبلیغاتی می توانند به بالابردن CTR  کمک کنند :

یک تبلیغ خوب می تواند در بهینه سازی و بالابردن نرخ کلیک سایت به شما کمک کند . تبلیغ شما باید به گونه باشد تا مخاطب را تشویق به جذ نماید .از  آن جایی که تبلیغ ممکن است تاثیر مفی برای شما داشته باشد در تبلیغات خود صراحت لهجه و خلاقیت را راعایت نمایید .


استفاده ازآزمون A/B  برای بالابردن نرخ کلیک :

تست  A/B  که به آن تست spite  هم گفته می شود .مقایسه دو نسخه با ویژگی های A  و B  از یک سایت است . هر کدام در ایت تست نرخ تبدیل بالاتری داشته باشد موفق می شوند .
هنگامی که شما از تست  A/B  انجام می شود جستجو و کلیک روی یک صفحه یا وب سایت بالا می رود و به این صورت تست  A/B  می تواند به شما در بالابردن نرخ کلیک کمک نماید .

 

تست  a/b  چیست ؟


شناخت مخاطب :

یکی دیگر از عواملی که در بالابردن نرخ کلیک اهمیت دارد شناخت مخاطب است . شما  باید بدانید مخاطب شما چه کسی است ؟ چه هدفی دارد و به دنبا چه می گردد .


نتیجه گیری :

نرخ کلیک فاکتوری است که گوگل به روش های گوناگون در نتایج خود از آن بهره میگیرد و آن را مورد استفاده قرار می دهد. بررسی هایی که تا کنون برروی CTR صورت گرفته است نشان داده است که این فاکتور به صروت مستقیم و موقت و هم به صورت غیر مستقیم برروی نتایج جستجو تاثیر گذاشته است.

 

 حتما بخوانید

استراتژی محتوا چیست ؟

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

استراتژی محتوا چیست ؟

محتوای همیشه سبز چیست

کاربرد تقویم محتوا در بازاریابی اینترنتی چیست ؟

استفاده از Rank Brain در تولید محتوا

نظرات کاربران

ارسال نظر

    نظری ثبت نشده است .

نظر خود را راجب این مقاله بنویسید :