رایسان
(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۲۰۶۸

A/B Testing زمانی که شما بخواهید عنصری را در یک صفحه به کاربران نمایش دهید و میزان تاثیر و استقبال و نفوذ آن را در کاربران اندازه گیری نمایید ، می توانید آن را در دو صفحه متفاوت و به دو شکل پیاده سازی کنید . حال می توانید هر دو حالت را به کاربران نمایش دهید تا میزان بازخورد در آنان را اندازه گیری نمایید .


API

این کلمه به اصطلاح Application Programming Interface  اشاره دارد که شامل پروتکل ها و قوانینی است که به توسعه دهندگان ابزاری می دهد که بتوانند برنامه های خود را با ویژگی ها و توانایی های سیستم عامل پیاده سازی کنند .


Bounce Rate

زمانی که کاربر به صفحه ای از سایت شما وارد می شود  و بدون آن که حرکتی در سایت شما انجام دهد و یا تعاملی و تراکنشی با سایت شما داشته باشد ، از سایت شما خارج شود به این فرآیند پرش گفته می شود . نرخ این پرش بر اساس نسبت پرش کاربران شما به کل کاربران سایت سنجیده خواهد شد . زمانی که نرخ پرش در سایت شما بالا برود یعنی عدد پرش که بصورت درصد نمایش داده می شود افزایش یابد ، بایستی نسبت به اصلاح سایت خود اقدام کنید تا بتوانید نرخ پرش سایت خود را کاهش دهید .

 حتما بخوانید

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال ( بخش اول )

Cookie

اطلاعاتی که از سمت سرورهای اینترنتی ارسال شده و در سیستم کاربران سایت شما در مرورگر آن ها به صورت فایل ذخیره شود را گویند که برای زیر نطر گرفتن رفتار کاربران هم می توان از آن ها استفاده شود .


CPC Cost Per Click

تبلیغاتی که شما بخواهید در محیط اینترنت به صورت آنلاین انجام دهید باید به وسیله متد ها و روش های مختلفی اندازه گیری شود . یکی از این روش ها تبلیغ به ازای کلیک است که در این مدل شما مبلغی را به عنوان هزینه برای هر کلیک توسط کاربران تعیین می کنید . در این روش شما می توانید میزان هزینه کل یک روز به ازای کلیک ها را نیز مشخص کنید تا بتوانید کمپین خود را مدیریت کنید .

فرهنگ واژگان دیجیتال


CPA Cost Per Action

 در این مدل قیمت گذاری تبلیغات آنلاین ، شما ابتدا عملی را که برایتان مهم است کاربران انجام دهند ، تعریف می کنید . حال زمانی که آن عمل توسط کاربران به صورت کامل انجام شد این قضیه Action  نامیده می گردد و شما بایستی بابت آن هزینه پرداخت کنید .


CPM

مدل دیگری از تبلیغات آنلاین است که زمانی شما هزینه پرداخت می کنید که تبلیغ شما به میزان 1000 مرتبه نمایش داده شود

CPV Cost Per View

مدل دیگری از تبلیغات آنلاین است که زمانی شما هزینه پرداخت می کنید که تبلیغ ویدئویی شما به صورت کامل نمایش داده شود .


CTR

این اصطلاح در حقیقت میزان و نسبت دفعاتی است که کاربران روی تبلیغ شما کلیک می کنند به تعداد دفعاتی که تبلیغ شما در کل نمایش داده می شود .


Display Advertising

مدلی از تبلیغات آنلاین است که شامل عناصر بصری می باشد و می تواند در برخی مواقع مزیت های بیشتری نسبت به تبلیغات متنی برای شما داشته باشد .


Engagement Rate

معیار بسیار مهمی در شبکه های اجتماعی است که برای بررسی موثر بودن یا نبودن پست و مطلب شما در شبکه های اجتماعی مفید است . جمع عملیاتی مثل لایک ،کامنت و ...  باعث تشکیل میزان درگیری و ارتباط کاربران با مطالب و پست های شما می شود که این عدد نرخ تعامل را تعیین می کند . هر چه این نرخ تعامل در شبکه های اجتماعی بیشتر شود میزان جذابیت و بازدید مطالب شما نیز بیشتر شده و بهتر می توانید در معرض دید کاربران قرار بگیرید .

دیجیتال مارکتینگ

 


Google Analytics

یکی از سرویس های مهم گوگل است که می تواند آمارهای بسیار مفیدی به شما ارائه کند . زمانی که کمپین های تبلیغاتی برگزار می کنید ، نیاز است که آمار ها و ارقامی به شما گزارش شود تا بتوانید تبلیغات خود را بررسی و اعتبار سنجی کنید تا متوجه شوید چه میزان تبلیغات شما اثر بخش بوده است . این آمار و ارقام که برای شما می تواند مفید باشد توسط گوگل آنالایتیکس به شما ارائه می گردد .


Influencer Marketing

گاهی مواقع نیاز است برای تبلیغات خود در حوزه ای خاص ، از افراد تاثیر گذار در آن حوزه استفاده کنید . شما بایستی علاوه بر در نظر گرفتن استراتژی های تبلیغاتی خود ، به گروه های مخاطب آن نفرات تاثیر گذار نیز توجه داشته باشید .


QR Code

بارکدی بصورت مربع می باشد که توسط اپلیکیشن های بارکدخواند قابل اسکن بوده که بدین وسیله می توانیم اطلاعاتی را از آن استخراج کنیم


Trend

زمانی که رویداد یا خبری در سطح وسیع مورد توجه قرار گیرد اصطلاحا می گویند آن خبر ترند شده است که این عمل در شبکه های اجتماعی بازتابی به شدت گسترده دارد .

 

 حتما بخوانید

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال (بخش دوم )

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

ارسال نظر

    نظری ثبت نشده است .

نظر خود را راجب این مقاله بنویسید :