قطعا شمایی که این به این بخش از سایت ما اومدید و قصد خوندن این مطلب را دارید، حتما به این نتیجه رسیدید که دیگه اینستاگرام یکی از ارکان اصلی تبلیغات آنلاین شده و میتونه بازدهی بسیار خوبی را واسه شما داشته باشه .
اگه تازه در این مسیر قدم گذاشتید و ابتدای راه تبلیغات در این مسیر هستید بهتون پیشنهاد می کنیم 5 دقیقه واسه خوندن این مطلب وقت بزارید تا ابتدا یه برداشت صحیح و درست داشته باشید .

چطور در اینستاگرام تبلیغات داشته باشیم ؟

 

خب حالا باید ببینیم چطور تبلیغ کنیم که باعث افزایش فالوور بیشتر واسه پیجمون بشیم و مشتری از ما خرید کنه ؟ در صفحه خودمون تبلیغ کنیم ؟  در پیج یک سلبریتی تبلیغ کنیم ؟  در اسپانسری اینستاگرام تبلیغ کنیم ؟  همه این روش ها میتونه نتایج خاص خودشونا داشته باشه .

تبلیغات اینستاگرام

اینکه کدوم میتونه واسه شما مفید باشه را باید بسته به بیزینس خودتون بررسی کنید و البته بسته به میزان بودجه خودتون . مثلا تبلیغات اسپانسری اینستاگرام که داره توسط خود شرکت ، انجام میشه در ایران به سختی اجرا میشه و نیاز به بودجه بالایی داره . یا مثلا تبلیغاتی که داره توسط اینفلوئنسر ها  یا سلبریتی ها انجام میشه ، بیشتر واسه بیزینس های بزرگ مناسبه و مشخصا بیزینس های کوچیک  نمیتونن از عهده این هزینه ها بر بیان . شما باید بنر آماده کنید و برای پیج های بزرگ ارسال کنید . خب ؟ حالا چی شد ؟  شاید بگید بلد بودید این قضیه را . درسته اما هدف ما در این مقاله نحوه انتخاب پیج های مناسب و بزرگ است .

پیج های بزرگ در اینستاگرام

 

قبل از اینکه ادامه مطلب را جلو بریم ، بیایم با هم ببینیم که منظور از صفحات یا همان پیج های بزرگ کدامند ؟
شاید در ابتدا بگویید صفحاتی که فالوور های زیادی دارن و هر روز به تعداد اونا داره اضافه میشه ، صفحات بزرگ هستن اما این تعریف یکم ناقصه و باید کاملترش کنیم .
از نظر ما صفحات بزرگ باید دو ویژگی اصلی داشته باشن :

1) تعداد فالوور های زیادی داشته باشن :

حواستون باشه صرف داشتن اعداد بزرگ در فالوور دلیل بر بزرگ بودن پیج نیس و حتما باید میزان تبادل با پیج را بررسی کنید .
به عکس زیر نگاه کنید . قطعا متوجه خواهید شد که تعداد بیشماری از فالوور های پیج ، فیک هستن و تبلیغ در این کانال اصلا نمیتونه نتیجه خوبی برای شما داشته باشه .

تبلیغات اینستاگرام

همونطور که می بینید این پیج 101 هزار فالوور داره اما فقط 253 لایک ؟؟ مگه میشه ؟ پس قطعا فالورهای فیک بسیاری در این صفحه وجود دارن . حالا چطور متوجه بشید که حدودا چه تعداد از فالوررهای یک پیج واقعی هستن .

واسه این کار میتونید چند تا تست کوچیک انجام بدید . البته همه این موارد به صورت حدودی  هست و قاعده و قانون خاصی نداره .

الف) تنها کافیست تعداد فالور های یک پیج را در عددی بین 10 تا 16 درصد ضرب کنید . تعداد لایک های هر پست این پیج باید نزدیک عدد بدست آمده باشد .

ب) برخی پیج ها حتی برای پست هاشون لایک میخرن متاسفانه . پس میتونید به لیست افراد لایک کننده برید و ببنید اگه تعداد زیادی از افراد عکس نداشتن ، قطعا فیک هستن و لایک ها واقعی نیستن .

ج) حتی به بازدید های یک ویدئو نیز اعتماد نکنید . چون متاسفانه این آمار هم قابل خرید است . شاید یکی از منطقی ترین حالت ها این باشه که تعداد کامنت های پیج را ببینید . البته واسه تعداد کامنت ، دیگه اون فرمول لایک ها قبول نیس و مشخصه که تعداد کامنت باید خیلی کمتر از تعداد لایک باشه . هیچ قانون و فرمول خاصی واسه تعداد کامنت وجود نداره اما نمیشه مثلا پیج 50 هزار فالووری 10 یا 20 کامنت داشته باشه که ، اصلا منطقی نیست .

2)پیج تخصصی باشه :

پیج تخصصی یعنی اینکه فقط در یک موضوع تولید محتوا شده باشه و پست گذاری شده باشه . افزایش فالوور در پیج های تخصصی خیلی حائز اهمیت هست و تبلیغ در این پیج ها دقیقا میتونه شما را به هدف نزدیک کنه . فرض کنید شما یه پیج خوب آشپزی سراغ دارید و حالا شما یه رستوران زدید . خب مشخصه که افرادی که دارن این پیج آشپزی را دنبال می کنن به مباحث آشپزی علاقمندن  و میتونن مخاطبای خوبی واسه شما باشن . یا فرض کنید شما تهیه غذای خانگی راه اندازی کنید که یه پیج آشپزی میتونه باز بازدهی خیلی خوبی واسه شما داشته باشه .

 شرایط تبلیغ در پیج های بزرگ اینستاگرام :

1) تبلیغات بنری :

منظور از بنر در تبلیغات  اینستاگرام یه عکس هست و  ربطی به فیلم نداره . صاحب اون پیج بزرگ بنر شما به صورت ساعتی در پیج خودش قرار میده و هزینه را میگیره . خیلی حواستون به این موضوع باشه که حتما بنر خیلی خوب و جذابی داشته باشید . شاید شما به یه پیج خیلی خوب تبلیغ بدید اما بنر خوبی تهیه نکرده باشید که این باعث میشه اون نتیجه مورد انتظار بدست نیاد .

2) تبلیغات ویدیویی :

خب این روش مشخصه که باید حتما از کسب و کار خودتون یه ویدیو درست کنید و به پیج های تبلیغی بدید . نحوه محاسبه هزینه تبلیغات توی این روش یکم متفاوته و بسته به مدل کاری اون پیج امکان داره به دو صورت محاسبه بشه :

. روش اول : دقیقا شبیه تبلیغات بنری هست و شما ویدیوی تبلیغاتی خودتونا به اون پیج میدید و اون پیج به ازای تعداد ساعات مشخص ، هزینه ای بابت این قضیه از شما میگیره .

. روش دوم : بصورت هزینه به ازای تعداد بازدیده :   یعنی چی این قضیه ؟  اول شما ویدیو را درست می کنید  و به اون پیج سفارش تعداد بازدید میدید . حالا ادمین پیج تا زمانی که اون تعداد توافق شده ، بازدید نخورده باشه ویدیو  شما را داخل پیج میزاره ولی بعد از اینکه به اون تعداد مد نظر رسید ، ویدیو شما را پاک میکنه .

3) تبلیغات استوری :

خب از اسمش پیداس که تبلیغی که شما به یک پیج میدید براتون داخل استوری میزارن و طبق قانون استوری های اینستاگرام ، 24 ساعت تبلیغ شما در استوری اون پیج میمونه . این مدل تبلیغ واسه کسایی که میخوان یه محصول بفروشن و مخاطبا بهتره از طریق سایت به اون محصول دسترسی داشته باشن ، خوبه . چون اینستاگرام به پبج هایی که تعداد فالووراشون بالاتر از 10 هزار بره قابلیتی میده که بتونن داخل استوری لینک سایت بزارن و اینجوری اون پیج تبلیغاتی لینک سایت شما را میزاره و مخاطبا میتونن از طریق اون استوری وارد سایت شما بشن و محصول خریداری کنن .

روش محاسبه هزینه توی این روش هم تقریبا در اکثر پیج ها شبیه روش تبلیغات ویدیویی هست که بر اساس میزان ساعتی که تبلیغ شما در استوری گذاشته میشه یا بر اساس تعداد بازدیدی که از استوری شما انجام میشه ، هزینه از شما دریافت میشه .

جهت مشاوره برای تبلیغات در اینستاگرام حتما با ما در ارتباط باشید .