(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۲۰۶۸

فرم درخواست مشاوره
مشاوره

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی آنلاین می باشد .این روش یکی از ارزان ترین روش های تبلیغات به شمار می رود . اما جالب اینجاست که بدانید ایمیل مارکتینگ همیشه سود ده بوده است .  در این نوع از بازاریابی به واسطه ایمیل اطلاعاتی در رابطه با محصول و خدمات برای کاربران ارسال می شود . ایمیل مارکتینگ دارای اهداف بسیار زیادی است که می توان به افزایش ارتباط با کاربران قدیمی ، ارسال ایمیل برای کاربر جدید و پیداکردن مشتری جدید و تبلیغات اشاره کرد .
ایمیل مارکتینگ فقط ارسال خبرنامه نیست . شما می توانید با ارسال ایمیل به مشتریان خود در تمام مراحل قدم به قدم در کنارآن ها باشد . برای مثال هنگام ثبت نام مشتریان در سایت می توانید از آن ها ایمیل را دریافت کنید و  در تمام مراحل خرید و بعد از آن به مشتریان خود پیام دهید و در کنار آن ها باشید .

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

انواع محتوای ایمیلی :


1-در زمان ثبت نام کاربر می توانید کد اعتبار سنجی را ارسال نمایید
2-در پایان ثبت نام پیام خوش آمد گویی ارسال نمایید
3-در پایان مراحل خرید می توانید ایمیلی جهت موفقیت و پایان خرید ارسال نمایید .
4-بعد از مدتی که از خرید می گذرد می توانید برای وی پیشنهادات تکمیلی ارسال کنید.
هنگام ارسال ایمیل برای مشتری ازآنجایی که بیشتر انسان ها به  ارتباط ماشینی اعتماد نمی کنند و یا آن خوششان نمی آید سعی کنید پیام ارسال از طرف شخصی در دپارتمان شما باشد . مثلا به جای اینکه در امضا ایمیل بنویسید تیم بازاریابی و فروش رایسان بنویسید غفاری از تیم فروش رایسان . در این صورت اعتماد مشتری بیشتر خواهد شد و با شما ارتباط برقرار می کند .


مزایای ایمیل مارکتینگ :

بازگشت سرمایه :

بازگشت سرمایه به این معنا است که چه مقدار از پولی که خرج کردید به حساب شما بازخواهد گشت . بازگشت سرمایه‌ی ایمیل مارکتینگ را می‌توان به طور دقیق محاسبه کرد و ثابت شده است اگر بازاریابی ایمیلی به درستی انجام شود، این بازگشت سرمایه بسیار بالا خواهد بود .

هزینه بسیار کم :

ایمیل مارکتینگ نسبت به روش های دیگر بسیار ارزان تر و است و با سرعت بسیار زیادی انجام می شود.

انعطاف پذیری بالا :

در ارسال ایمیل ها هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و می توانید انواع محتوا از قبیل متن ، عکس  و ویدئو را ارسال نمایید .


ارتباط موضوعی :

قابلیت  opt-in  ایمیل به مشتریان این قابلیت را داده است که پیغام مرتبط، شخصی‌سازی شده به کاربران علاقمند به یک موضوع بفرستند.

بستری برای تست :

به دلیل هززینه بسیار کم ایمیل مارکتینگ می توانید انواع محتوا را در ایمیل مارکتینگ تست کنید و از آن ها در روش های دیگر بازاریابی استفاده نمایید .

ایمل مارکتینگ چیست ؟


معایب ایمیل مارکتینگ :

تنها نقطه ضعف  ایمیل مارکتینگ نرخ اسپم هست که بر روی نرخ تحویل اثر گذاشته است . البته قابلیت ارتباط موضوعی این نرخ را بسیار کم کرده است  .

 

فرم درخواست مشاوره