(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۲۰۶۸

فرم درخواست مشاوره
مشاوره

مفهوم تبلیغات بنری و انواع تبلیغ بنری

شما حتما با تبلیغات بنری زیادی برخورد داشته اید. انواع تبلیغات بنری و همه ی آنها یک عملکرد اساسی و مهم دارند:اگر بر روی آنها کلیک کنید، مرورگر وب، شما را به سایت تبلیغ کننده خواهد برد. حال سوال اینجاست که آنها را چگونه و چطور رتبه بندی میکنند؟ و چگونه میتوان از آنها برای کسب درآمد و یا تبلیغ برای سایت خود استفاده کنید. همراه ما باشید تا به رازهای نهفته در بک گراند انواع تبلیغات بنری، پی ببریم و به عملکرد و بازدهی  بعضی از آنها نگاه اجمالی بیندازیم.

تبلیغات بنری چیست:

تبلیغات بنری و ویدیویی و انواع آن را می توان به این نحو توضیح داد که: به نمایش و اجرا گذاشتن تبلیغات، در سایتهای پر بازده و پر بازدید، که در کنار بازدید چشمگیر،که با دیدن آن بنر از تبلیغات ، علاوه بر ایجاد انگیزه برای مشاهده آن، با کلیک کردن بر روی آن، باعث افزایش ترافیک وب سایت میشود.

 

این سبک از تبلیغات، یکی از رایج ترین و بهترین نوع تبلیغات، در بین تبلیغات و برند های مختلف،از جایگاه خودشان به حساب می آیند.
در حقیقت، تبلیغات بنری کارآمد، و بازدهی مطلوب آنها را میتوان در چند بند خلاصه نمود، که عبارت است از:
1: با کمترین جزئیات، مشتری را به کلیک راغب میکند.
2: در صورت استفاده اصولی از آنها، کلیدی برای بازاریابی می باشند.
3: این نوع از تبلیغات بنری، لوگو و یا اسم شرکتها را به نمایش میگذارد.
4: تبلیغات بنری در واقع، قسمتی از پیامهای تبلیغاتی وب سایت ها هستند.

 

از دیدگاه تخصصی تر میتوان به این تعریف از تبلیغات بنری رسید که: این نوع از تبلیغات، دارای یک تصویر به فرمت های مختلف استاندارد است که با استفاده از فلش (FLASH) یا (HTML5)ساخته و پرداخته شده است.

 

انواع تبلیغات بنری:


تبلیغات بنری را میتوان به چند دسته مهم و کارآمد، تقسیم کرد، و در ادامه به توضیح درباره هرکدام از آنها پرداخته میشود که عبارت است از:
1: تبلیغات بنری ثابت
2: تبلیغات بنری به شکل بنرهای پویا و یا به عبارتی دیگر تبلیغات بنری متحرک
3: تبلیغات بنری تعاملی
4: تبلیغات بنری(بنرهای تبلیغاتی) بزرگ شونده
5: تبلیغات بنری به فرم و شکل POP-UP

 

تبلیغات بنری ثابت:


بنرهای ثابت در تبلیغات بنری، شامل عکسهای ساده و بدون حرکت میشوند که فقط دارای یک لینک به سایت تبلیغ دهنده هستند.

 

تبلیغات بنری به صورت پویا یا متحرک:


بنرهای پویا(متحرک)، در تبلیغات بنری،از جمله تبلیغاتی هستند که با فرمت GIF و یا فایلهای فلش، که دارای حرکت میباشند، تعامل زیادی دارند، به عبارتی دیگر، تبلیغات بنری پویا(متحرک)،از فناوری انیمیشن در طراحی و ساخت آنها استفاده شده است.

 

تبلیغات بنری تعاملی:


بنرهای تعاملی نیز از انواع تبلیغات بنری نیز محسوب میشوند که، به تازگی مشهور شده اند، و در این نوع بنرها، امکانی برای کاربران فراهم شده که ارتباط دو طرفه با تبلیغ کننده برقرار کنند، به عبارتی دیگر،این نوع از تبلیغات بنری، با کاربر، تعامل دارند.

به عنوان مثال: با حرکت موس بر روی این نوع از  تبلیغات بنری ، تغییراتی در تبلیغ ایجاد می گردد.

 

تبلیغات بنری بزرگ شونده:

 

این نوع از تبلیغات بنری، پس از اینکه موس بر روی آنها قرار می گیرد، با کلیک بر روی آن ، بزرگ شده و روی صفحه قرار می گیرند. این نوع از تبلیغات بنری می توانند: تبلیغات بنری ثابت، تبلیغات بنری متحرک و یا تبلیغات بنری تعاملی باشند.

 

تبلیغات بنری به صورت POP-UP:


تبلیغات بنری pop-up ، به پنجره‌های خود باز شونده گفته می‌شود که جزئی از طراحی سایت هستند و معمولاً با یک عمل کاربر یا عمل از پیش تعیین شده‌ی دیگری برای کاربران باز می‌شوند. مثلاً اگر تا به حال وارد سایتی شده‌اید که یک پنجره‌ی دیگر هم همراه آن، یا با کلیک در یک مکانی از صفحه باز شد، به آن پنجره اضافی  pop-up  گفته می‌شود، که به آن تبلیغات بنری از نوع  pop-up گفته می شود.

 

چگونه تبلیغات بنری را طراحی کنیم:


برای طراحی یک بنر، از فرآیند تبلیغات بنری، نیازی به انجام اقدامات پیچیده و سخت و حرفه ای بودن طراح در خصوص طراحی آن بنر نیست، بلکه با استفاده از تکنولوژی و ابزار های ساده و آنلاینی از جمله، ابزارهایCANVA.COM  و یا BANNERSNACK که برای سهولت در انجام طراحی بنر ها به صورت تبلیغات بنری ، مورد استفاده رایج قرار میگیرد را میتوان به کار گرفت.

 

قوانین طراحی بنر در تبلیغات آنلاین:


نکته ای که قبل از اقدام به طراحی یک بنر باید به آن توجه کنید این است که در اولین مرحله اقدام، مخاطب و کاربران اصلی تبلیغات خود را تشخیص دهید و همچنان به این نکته که نوع درخواستی که از آن کاربر انتظار دارید را مد نظر قرار دهید، که آیا می خواهید کاربران تان فقط و فقط به وب سایتتان با فشردن یک کلیک وارد شوند؟ و یا از محصولات محدود در حراج شما با اطلاع شوند و اقدام به خرید نمایند؟ و یا حتی از خدمات رایگان و مفید محصولاتتان که در اختیارشان قرار دادید استفاده کنند؟ و یا آنچه که شما در وب سایتتان به عنوان خدمات سایت ارائه نموده اید بهره و استفاده کافی را ببرند؟
رعایت این موارد در طراحی تبلیغات بنری، امری مهم و کارآمد می باشد.

 

پیشنهادات با ارزش:


بنری که  طراحی کرده اید؛ارزش خدمات کالایی را که ارائه میدهند را نشان می دهد پس با پیشنهادات و قیمتهای جذاب توجه مخاطب را جلب کنید. مواردی مانند: (کیفیت بالا) یا (50٪ تخفیف) یا (پیشنهاد زمان محدود) را در طراحی بنر بگنجانید. همچنین در خواست این سوال، در جهت ساختار نوشتاری بهتر متن در تبلیغات بنری، و برگزیدن یک CTA جذاب و کارآمد، به شما کمک زیادی می کند.

 

انتخاب سایز مناسب برای تبلیغات بنری:


به نکته مهمی که در اینجا می توان اشاره داشت این است که، در تبلیغات بنری خود، سایز بنر تبلیغاتی را مطابق با استاندارد های موجود انتخاب کنید، زیرا اغلب طراحان بنر این نکته را در طراحی های بنر تبلیغاتی خود رعایت می کنند، پس شما هم توجه کنید.

 

در تبلیغات از تصاویر استفاده کنید:
در تبلیغات بنری خود، از عکس ها و تصاویری با وضوح و کیفیت بالا استفاده کنید، زیرا یک طراح حرفه ای، برای جلب توجه کاربران، از آخرین تکنولوژی های به روز استفاده می کند و به هیچ عنوان از تصاویری بی کیفیت و بی ربط استفاده نمی کند، و مفهومی انتزاعی در بنر قرار نمی دهند، زیرا 80 درصد جلب  توجه کاربران برای اینکه به خود اجازه وارد شدن به سایت را دهند، این نوع شرط است.

 

رنگ های مناسب را انتخاب کنید:
هر رنگ، ارتباط متفاوتی در مخاطب ایجاد می کند و مهم است که مخاطبان خود را بشناسید که از چه نوع رنگی برای جلب نظر آنها استفاده کنید. در تبلیغات بنری خود، رنگ اولین چیزی است که کاربر در آگهی بنر شما متوجه آن می شود.


سادگی را حفظ کنید:
زیبایی بنر ها، به سادگی، در عین حال به جذاب بودن آنها وابسته است. در ساده طراحی نمودن بنر های تبلیغاتی خود، دقت کنید، زیرا سریع تر می توانید مفاهیم خود را به کاربرانتان انتقال دهید، که این امر موجب سادگی و در عین حال جذابیت در تبلیغات بنری شما را حفظ میکند.

 

از المان های مناسب استفاده کنید:
در تبلیغات بنری، بسته به نوع بنر،اغلب میزان کلیک CTRL  تبلیغ شما را افزایش می دهند. دقت نمایید برای استفاده صحیح از المان ها، از المان های تکراری به هیچ عنوان استفاده نکنید، زیرا مخاطبان و کاربران حس می کنند شما برای آن به هیچ عنوان وقت صرف نکردید، به همین دلیل آنها را بی میل میکند.

 

چگونه تبلیغات بنری خود را توسعه دهیم:
برای توسعه تبلیغات بنری خود باید حتما نوع پرداخت هزینه برای آن‌ها را مدنظر بگیریم. به‌این صورت که شما به‌ازای هر کلیکی که روی بنر تبلیغی انجام گرفته‌، افراد را به وب سایت شما هدایت کرده‌است،در این حالت بنر شما به ‌صورت رندوم، بر اساس ارتباط موضوعی یا بر اساس جذابیتی که دارد به مخاطبان نمایش داده می‌شود. هدف این بنرها تنها مخاطبانی هستند که قبلا به وب‌سایت شما مراجعه کرده‌اند. دربنرهای ثابت، زمان، یکی از مهمترین معیار ها، در شاخه میزان پرداختی شما به وب سایت هایی نظیر وب سایت های تبلیغ کننده می باشد که با رعایت موارد ذکر شده فوق، میتوانیم تبلیغات بنری خود را به راحتی توسعه دهیم.

 

 

چطور می‌توان استراتژی بازاریابی موبایلی ایجاد کرد؟

در بازاریابی موبایل یا موبایل مارکتینگ هر سازمانی در درصدد است استراتژی بازاریابی منحصر به ‌فردی را باتوجه ‌به ويژگی‌های صنعت و مخاطب هدف، برای خود ایجاد کند. در ادامه این مطلب به طور جامع با مراحل ایجاد استراتژی بازاریابی موبایل شما را آشنا خواهیم کرد.

 

مزایای تبلیغات بنری یا نمایشی:


از نظر بصری جذاب است:
فرمت های تصویری در به نمایش گذاشتن تبلیغات بنری شما، نقش مهم و کارسازی را در مقایسه با تبلیغات متنی ایفا میکند. ذهن و چشم مخاطب را درگیر تبلیغات تصویری کردن، بسیار موثر تر است تا به تبلیغات متنی پرداختن. که از این رو تبلیغات نمایشی به صورت تصویری از نظر بصری جذاب تر است.

 

تقویت آگاهی از برند:
امروزه کاربران، فقط تنها با مشاهده یک تبلیغ، چه از نوع نمایشی و یا از نوع تبلیغات بنری، از نحوه کارکرد و عملکرد شما با خبر شوند. حتی مشتاق به نحوه خدمات رسانی وب سایتتان و نحوه کسب و کار شما، حتی بدون نیاز به کلیک بر روی آن تبلیغ نمایشی یا بنر شما شوند. که از جمله برند های معروف که از این روش زیاد استفاده میکنند شرکت هایی همچون APPLE و NIKE و.. هستند که سریع و آسان در ذهن کاربران کنجکاو خود جا باز میکنند.


هدفمندی تبلیغات نمایشی:
با انتخاب درست از نوع تبلیغات نمایشی در مقایسه با تبلیغات بنری ، همچنین اهمیت دادن  به کمیت و کیفیت آنها، باعث رشد و شناخته شدن وب سایت در نظر مخاطبان و کاربران بسیاری می شود. پس بنابراین، این توسعه و برندسازی باعث اعتماد عمومی خواهد شد و این نام کم کم دهان به دهان انتقال پیدا خواهد کرد، یک برند برتر در سطح کشور و جهان خواهد شد.

 

امکان track کردن کاربران:
با آگاهی داشتن از نحوه دریافت نتایج های تبلیغات بنری و یا نمایشی، مانند: نرخ میزان فروش وابسته به آنها، و یا تعداد دفعات مورد بازدید از سوی کاربران، و میزان ترافیک وب سایتتان، برای شما این امکان کمک را فراهم میکند که در صورت نیاز، محتوا و تعداد بنر های خود را ارزیابی و اصلاح کنید.

معایب تبلیغات بنری:
مواردی هستند که در تبلیغات بنری، جز معایب آن ها محسوب می شوند، که یکی از معایب تبلیغات بنری این است که همه مصالح، حتی تبلیغات در مورد نحوه کسب و کار شما، و بازاریابی شما در دسترس همه قرار می‌گیرد که بدون توجه به پیامدهای قانونی آن، می‌توانندازآن کپی ‌برداری کنند. لوگوها، تصاویر، علائم تجاری برای مقاصد تجاری، یا حتی به منظور تهمت و به سخره گرفتن شرکت‌ها قابل استفاده و کپی برداری هستند.

 

معایب تبلیغات بنری :


مزاحمت تبلیغات:
موارد بسیار زیادی را از سایت هایی که بازدید بالایی دارند اما برای تبلیغات مناسب نیستند را مشاهده کرده اید، اگر مخاطبان و کاربران به اجبار ، با  راهنمایی بنرهای تبلیغاتی مختلف وارد سایتی شوند، به محتوا و تبلیغاتی که در سایت قرار گرفته، بی توجهی می کنند. این مورد ضربه ی بسیار جبران ناپذیری بر روی ارزش واقعی خدمات شما در وبسایتتان می شود، زیرا با وجود صفحات تبلیغاتی زیادی مانند POP-UP و FLASHING موجب اذیت شدن مخاطب و در نتیجه از چشم افتادن سایتتان در نظر کاربران می شود و نتیجه آن،  ترک سریع سایتان از سوی مخاطبان میشود و شاید با به ذهن سپردن سایتتان و خاطره بدی که از آن دارد دیگر به هیچ عنوان وارد سایتتان هم نشود و شما به راحتی شاهد از دست دادن مشتریان خود شوید.


نرخ کلیک کمتر:
با وجود عدم زیبا و خوب و مورد پسند قرار گرفته شدن فعالیت های تبلیغات بنری در ذهن مخاطبان، طرفداران بسیار محدود و کمی، در مقایسه با مدل های تبلیغات آنلاین را دارا است.


نرخ تبدیل کمتر:
با توجه به این فرآیند اصلی و مهم که تبلیغات بنری، درصد بسیار کمی را، تبدیل به مشتریان واقعی خود در سیستم کسب و کار شما میکند. با راه یافتن و تبدیل شدن از مرحله، تبلیغات بنری ، به تبلیغات ویدیویی، امکان انتقال شناسایی کسب و کار خود را در تبلیغات بنری، به سختی و دشوارتر از تبلیغات ویدیویی میتوان به شمار برد، در نتیجه تبلیغات بنری، نرخ بازدید و تبدیل کمتری را به نسبت تبلیغات ویدیویی دارند.


دیده نشدن تبلیغات:
باید در نظر داشت که امروزه، تبلیغات بنری، جای خود را به تبلیغات ویدیویی داده است که میتوان به دلایلی مختلف و قانع کننده بسیاری اشاره نمود که چند مورد آن عبارت است از:
1: رهایی از صفحات تبلیغاتی POP-UP، و دیده نشدن تبلیغات شما
2: امکان سهولت برای باز شدن تبلیغ برای مخاطبان بدون کلیک
3: امکان جذابیت و جذب مخاطب و کاربران بیشتر ی از طریق تبلیغات ویدیویی به وب سایت در قیاس با تبلیغات بنری


همچنین در آینده به ادامه این بحث خواهیم پرداخت و در مورد تبلیغات ویدیویی و ویدئو مارکتینگ به‌صورت مفصل اشاره خواهد شد.

 

شرکت رایسان بعنوان مجری خدمات تحت وب ، علاوه بر طراحی سایت در اصفهان ، و دیجیتال مارکتینگ در اصفهان ،سئو سایت در اصفهان ، می تواند در زمینه تبلیغاتت بنری نیز برای شما خدمات موثری را ارائه کند .

 

 

فرم درخواست مشاوره

برچسب ها

آخرین مقالات