با آپدیت الگوریتم‌های گوگل در حال حاضر تجربه کاربری یکی از مهمترین فاکتور‌های رتبه‌بندی سایت محسوب میشود. موتور‌های جستجو از داده‌های مختلفی برای تعیین رضایت کاربر از صفحه استفاده میکنند. ضریب بازگشت یا همان بانس ریت (Bounce Rate) در کنار مدت زمان ماندگاری در سایت از جمله داده‌های مهم برای موتور‌ها هستند.
برای همسو شدن با الگوریتم‌های جدید گوگل باید راه‌های افزایش ماندگاری در سایت (Dwell Time) را یافته و آن‌ها را در سایت خود پیاده‌سازی کنید. نگهداری بازدیدکنندگان در سایت یک استراتژی مفید برای بهبود سئوی سایت میباشد.

 

موثرترین راه های افزایش ماندگاری در سایت

 

مؤثرترین راه‌های افزایش ماندگاری در سایت

در ادامه ۵ روش مفید برای شما ارائه کرده‌ایم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید مدت زمان حضور کاربر در سایت خود را افزایش دهید:

بارگذاری ویدیو در صفحات سایت
اگر به دنبال یک راهکار ساده برای افزایش زمان حضور کاربر در سایت هستید، آپلود ویدیو میتواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. بر اساس نظرسنجی‌ها بیش از ۸۰ درصد بازاریابان معتقدند ویدیو میزان ماندگاری کاربر در سایت را طولانی‌تر میکند. البته ویدیوی ساخته شده باید محتوای مفیدی داشته باشد تا کاربر را به تماشای آن ترغیب نماید. برای تولید محتوای ویدیویی‌ایده‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد:

• از محصولات یا خدمات خود فیلم منتشر کنید
• پروژه‌های قبلی خود را به نمایش بگذارید
• یک وبلاگ ویدیویی بسازید

 

 

بیشتر بدانید: دستگاه ثبت موبایل مشتری

 

 

استفاده از عناصر تعاملی مثل تست، نمونه کار و غیره

عناصر تعاملی از جمله تست یا نمونه کار‌ایده بسیار جالبی برای توقف بازدید‌کنندگان و ترغیب آن‌ها به کلیک روی عناصر هستند. چالش اصلی اطمینان از تطابق عنصر تعاملی با اهداف کاربران میباشد. برای مثال افزودن نمونه کار‌ها یک حرکت‌ایده‌آل برای کسب‌وکار‌های پروژه محور محسوب میشود. همچنین بهتر است به کمک کدنویسی هر گالری یا نمونه کار با فیلتر‌های مختلف جذاب‌تر شود. فرم‌ها یا تست‌ها مرتبط با محصول یا خدمت بیش از یک محتوای ثابت نظر مخاطب را به خود جلب مینماید. این موارد اطلاعات مفیدی را در طول بازدید کاربر به وی منتقل میکنند.

پرهیز از صفحات بن بست

زمانی که یک کاربر وارد صفحه میشود و راهنمای دقیقی برای اینکه کجا باید برود نمییابد، به احتمال زیاد از سایت خارج خواهد شد (به بن بست رسیده است). از جمله راه‌های افزایش ماندگاری در سایت هدایت کاربر به صفحات و منابع مختلف است. برای جلوگیری از ایجاد بن بست در صفحه این موارد را امتحان کنید:
• در صفحات کلیدی فراخوانی برای اقدام (CTA) قرار دهید
• به سایر صفحات داخلی پیوند ارسال کنید
• پست‌ها یا محصولات مرتبط را اضافه کنید

 

راه های افزایش ماندگاری در سایت

بهینه‌سازی ناوبری
بازدید کاربران از سایت مانند یک سفر است که منوی ناوبری نقشه آن میباشد. هر بازدید‌کننده با هدف و نیت خاصی وارد سایت شما میشود، پس چنانچه نتواند مسیر مناسبی برای پاسخ دادن به نیاز‌های خود پیدا کند، احتمال خروج آن افزایش پیدا میکند. اگر میخواهید زمان توقف او را بیشتر کنید، باید به منوی ناوبری خود اهمیت بدهید. اگر از عناصر زیادی در ناوبری استفاده کرده‌اید، بهتر است آن‌ها را به قسمت‌های دیگر نظیر فوتر منتقل کنید. برای منو‌های بزرگ به فکر طراحی مگامنوی سفارشی باشید. این کار باعث ارتقای ناوبری شده و یک منوی سفارشی برای کاربران ایجاد میکند.

بهبود طراحی صفحه اصلی سایت
برای افزایش زمان حضور کاربر در سایت صفحه اصلی خود را بهینه‌سازی کنید. این صفحه نقطه ورود اغلب بازدید‌کنندگان است. طراحی صفحه اصلی میتواند تأثیر بسزایی در تصور اولیه کاربر از کسب‌وکار شما ایجاد کند. ارتقای طراحی این صفحه بیشترین تأثیر را روی نرخ تبدیل کاربر به مشتری و همچنین زمان ماندگاری در سایت خواهد گذاشت. پس آن را جدی بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *