اگر به دنبال ارتقای سئوی خارجی سایت خود هستید، روش‌های مختلف ساخت بک لینک رایگان به وفور در سطح وب پیدا میشود. جالب است بدانید بسیاری از این روش‌ها کاربردی نبوده و ارزش صرف انرژی و هزینه را ندارند. در واقع بسیاری از این روش‌ها تنها برای ارائه مطالب طولانی و دهان پرکن نوشته شده که هیچ ارزش افزوده‌ای برای سایت شما نخواهند داشت. بر حسب تجربه تنها ۶ الی ۷ روش یاد شده برای لینک بیلدینگ مفید و مؤثر است. البته ما در این مطلب ۱۵ تکنیک را آموزش میدهیم، اما به شخصه توصیه میکنم تمرکز خود را روی ۷ روش اول بگذارید، چرا که ۷ مورد اول تأثیر بیشتری روی سایت‌تان خواهد گذاشت. بیایید بدون فوت وقت مقاله را شروع کنیم.

 ساخت بک لینک رایگان

در ادامه تکنیک‌های قدرتمند برای دریافت بک لینک رایگان ارائه شده است. هرکدام از تکنیک‌های زیر میتواند به خوبی روی سئو سایت اصفهان شما تأثیر‌گذار باشد. بنابراین آن‌ها را به خوبی فرا بگیرید و از این به بعد از آن‌ها استفاده کنید:

 

روش دریافت بک لینک رایگان

در سایت‌های نشر مقاله بک لینک بسازید

در دنیای وب، چه وب فارسی و چه وب خارجی، سایت‌هایی فعالیت میکنند که به کاربران خود اجازه انتشار مقالات به صورت رایگان را میدهند. در وب فارسی سایت‌هایی نظیر ویرگول این کار را به خوبی انجام میدهد. سایت Medium نیز یک نمونه انگلیسی از چنین پلتفرم‌هایی است. جهت انتشار مقالات در این سایت‌ها کافی است یک اکانت رایگان بسازید و مقالات مدنظرتان را در داخل آن بارگذاری کنید. اما نکته مهم برای ما این است که این مقاله میتواند شامل چند بک لینک باشد. البته قبل از هر کاری به موارد زیر دقت کنید:

• عموماً این سایت‌ها اجازه انتشار بک لینک به سایت خودتان را در دفعات اول نمیدهند.

• اگر به دنبال بک لینک‌های ارزشمند هستید، در چند مورد از این سایت‌ها شروع به تولید محتوای مفید و کاربردی کنید.

• هیچگاه افراط نکنید، به عبارتی در هر مقاله تنها یک لینک به سایت خودتان ارجاع دهید.

• نیازی نیست از تمام مقالات بک لینک دریافت کنید.

• چنانچه رفتار شما با این سایت‌ها مشابه شبکه اجتماعی باشد، یعنی از آن‌ها برای جذب مخاطب استفاده کنید، به شرطی که تولید محتوای مناسبی هم داشته باشید، نتیجه تلاش‌های شما چندین برابر خواهد شد.

 

از انجمن‌ها بک لینک بگیرید

در ابتدا اجازه دهید به معرفی انجمنها در وب بپردازیم. انجمن سایتی است که کاربران سؤالات و چالش‌های خود را در آن مطرح کرده و باقی مخاطبان به این سؤالات پاسخ میدهند. ایجاد بک لینک رایگان از این سایت‌های پرسش و پاسخ بسیار مفید است، خصوصاً اگر بدانید فعالیت آن‌ها در حوزه‌های مختلفی انجام میشود: انجمن ورزشی، انجمنهای برنامه‌نویسی، انجمن مشکلات حقوقی و غیره.

اگرچه محبوبیت این سایت‌ها پس از ظهور تلگرام و اینستاگرام تا حدی کاهش پیدا کرده است، اما به هرحال نباید از ارزش آن‌ها برای ساخت بک لینک چشم پوشی نمود. شاید بپرسید چگونه باید در چنین سایت‌هایی لینک بسازیم؟ در پاسخ باید بگوییم ۲ راهکار پیش روی شما قرار دارد:

• به طور پیوسته در آن‌ها فعال باشید، به سؤالات کاربران پاسخ دهید و هر چند وقت یکبار به جای پاسخ کامل لینک یکی از صفحات سایت خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

• یک روش کمی خطرناک‌تر این است که با یک اکانت ساختگی سؤالی را مطرح کنید، سپس با اکانت اصلی پاسخ سؤال خود را داده و از یک لینک برای توضیحات بهتر یاد کنید.

 تذکر: بر اساس اصول ساخت بک لینک، بهتر است فرآیند لینکسازی از انجمنهای مرتبط با سایت خودتان انجام شود. برای مثال اگر در حوزه تعمیرات رایانه فعالیت میکنید، انجمنهای مربوط به رایانه و مشکلات آن بهترین مکان هستند.

 

یک ابزار رایگان تولید نمایید

از جمله روش‌های مختلف ساخت بک لینک رایگان ساخت ابزار برای کاربران است. بسیاری از افراد از اهمیت چنین روشی به سادگی عبور میکنند. فراموش نکنید در دنیای وب بسیاری از کاربران حتی برای کمک به مخاطبان خود لینک سایت‌های رقیب را نیز منتشر میکنند. در یک کلام میتوان گفت وب فارسی به تکامل رسیده است و ارزش مخاطب مشخص گردیده.

شاید منظور از ساخت ابزار برای بسیاری از افراد گنگ باشد. اجازه دهید با ذکر یک مثال این مورد را بررسی کنیم. به عنوان مثال یک سایت گردشگری میتواند ابزاری بسازد که بهترین مکان برای سفر را با توجه به شرایط فرد پیشنهاد دهد. یک سایت در حوزه سئو نیز میتواند ابزاری برای آنالیز سئوی سایت ایجاد کنید و یک سایت آشپزی این امکان را دارد تا با ساختن ابزاری برای ارائه دستور پخت انواع غذا نظر کاربران را جلب کند. این کار علاوه‌بر تمام مزایایی که دارد، باعث ارسال بک لینک از رقبا به سایت شما به عنوان یک مرجع میشود.

از سایت اشتراک‌گذاری محتوا بک لینک بگیرید

یک راه دیگر برای ایجاد بک لینک رایگان استفاده از سایت‌هایی است که اجازه اشتراک‌گذاری محتوا را به کاربران خود میدهند. به عنوان مثال سرویس اشتراک ویدیو آپارات میتواند گزینه مناسبی برای لینک‌سازی باشد. این پلتفرم به شما اجازه بارگذاری ویدیو را میدهد، در حالی که میتوانید به هر ویدیو یک لینک اضافه کنید. تنها سایت‌های اشتراک ویدیو نیستند، بلکه بسیاری از سایت‌های ساخت پادکست، اینفوگرافیک، PDF و غیره این فرصت را برای شما فراهم کرده‌اند.

تذکر: همانطور که میدانید زیاده روی در لینک بیلدینگ باعث شک کردن گوگل به سایت شما خواهد شد. به این ترتیب گوگل یا سایت شما را جریمه خواهد کرد، یا دست کم ارزشی برای لینک‌های دریافتی در نظر نخواهد گرفت. جریمه کردن گوگل به پنالتی نیز شناخته میشود.

 

در سایت‌های وبلاگ دهی وبلاگ بسازید

در میان روش‌های مختلف ساخت بک لینک رایگان این مورد یکی از قدیمی‌ترین‌ها محسوب میشود. نحوه اجرای آن بسیار ساده است، در یک یا چند سرویس وبلاگ دهی نظیر بلگفا برای خود وبلاگ رایگان بسازید، در آن مقالاتی منتشر نمایید و به خودتان لینک بفرستید. اگرچه این روش در حال حاضر نیز کارایی دارد، اما باید اصول آن را به خوبی بلد باشید:

• بهتر است یک وبلاگ رایگان بسازید

• اگر تمایل به ساختن چند وبلاگ دارید، از سرویس‌های وبلاگ دهی دیگر استفاده کنید

• با تحقیق کلمه کلیدی، کلمات کلیدی طولانی و کم رقابت حوزه کاری خود را پیدا کنید

• مقالات ۵۰۰ تا ۷۰۰ کلمه‌ای نوشته و در وبلاگ خود بارگذاری کنید

• هر از چند گاهی از صفحات وبلاگ یا مقالاتش به سایت‌تان لینک بدهید

 

تحلیل و آنالیز رقبای سایت

 

رقبای خود را آنالیز کنید

اگر به دنبال بهترین روش دریافت بک لینک رایگان هستید، من این مورد را به شما پیشنهاد میکنم. جالب است بدانید تمام سئوکار‌های حرفه‌ای با استفاده از ابزار‌هایی نظیر Ahrefs یا MOZ رقبای خود را بررسی میکنند. به این صورت لیست تعداد کثیری از سایت‌ها به دست میآید که به سایت رقیب لینک فرستاده‌اند. اما این لیست چه سودی دارد؟ خب شما هم میتوانید از این سایت‌های برای دریافت لینک خارجی کمک بگیرید. قدرت این تکنیک را دست کم نگیرید، چرا که بسیار ارزشمند است.

ابزار آنالیز بک لینک Ahresf حتی در نسخه رایگان و غیرپولی خود اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار میدهد. شما میتوانید به کمک نسخه رایگان این ابزار برخی از بک لینک‌های رقبای خود را مشاهده کنید.

 

بک لینک بخرید

مورد ۷ یکی از رایج‌ترین و البته محبوب‌ترین روش‌های مختلف ساخت بک لینک رایگان محسوب میشود. این روش به ۲ صورت انجام میشود:

• با استفاده از سایت‌های خارجی نظیر SEO Clerk پکیج‌های بک لینک مدنظر را برای سایت خود خریداری کنید

• با استفاده از سایت‌های داخلی برای خرید رپورتاژ اقدام کنید و بک لینک بخرید

 تذکر: اینکه در حال حاضر کدام گزینه برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است، به عوامل متعددی بستگی دارد. شرایط سایت، وضعیت سئو، بودجه در دسترس و غیره همگی در این انتخاب دخیل هستند. از سوی دیگر انتخاب بهترین پکیج برای لینک‌سازی به بررسی دقیق و تخصصی نیاز دارد. بنابراین بهتر است از یک متخصص سئو در این زمینه مشورت بگیرید.

 

سایر روش‌های ایجاد بک لینک رایگان

همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، بهترین تکنیک برای دریافت بک لینک رایگان همین ۷ مورد بالایی بود. یکبار دیگر تکرار میکنم روش‌های مختلفی برای لینکسازی خارجی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها مناسب نیستند.

به عنوان مثال در برخی از منابع ایرانی و خارجی نوشته شده با مدیران سایت مصاحبه کنید تا آن‌ها را وادار به لینکدهی از سایت‌شان به سایت خودتان کنید. طبق تجربیاتم این را به شما قول میدهم که انرژی و هزینه‌ای که صرف این مصاحبه میکنید، به اندازه بک لینک دریافتی ارزشمند نیست. چرا وقتی میتوانید با بودجه‌های اندک (مثلاً ۵۰۰ هزار تومان) از یک سایت متوسط رپورتاژ خرید، باید اینقدر به خود زحمت داد تا با یک مدیر جلسه مصاحبه برگزار کرد؟

یا در برخی موارد دیگر به شما گفته میشود به سراغ سایت‌هایی که به رقبای‌تان لینک داده‌اند رفته و از آن‌ها تقاضای لینک کنید. لازم به ذکر است سایت مبدا یا از رقبای شما هزینه دریافت نموده یا یک سایت عادی است که شما هم میتوانید با کمی آنالیز آن را یافته و خودتان لینکسازی را انجام دهید. (همان مورد ۶ که در بالا توضیح دادیم) به هر حال برای این که این مقاله پربارتر بشود و البته از لحاظ سئو مناسب‌تر باشد، به طور خلاصه تکنیک‌های دیگر را هم در این مطلب گنجانده‌ام:

 

برگزاری رویداد

 

بیشتر بدانید: دستگاه ثبت موبایل مشتری

 

روش‌های ایجاد بک لینک رایگان

 

یک رویداد برگزار کنید

پس از ۷ مورد اول یکی از روش‌های مختلف ساخت بک لینک رایگان که کمی منطقی‌تر به نظر میآید، همین است. در این مورد شما باید سراغ سایت‌هایی مثل ایسمینار و ایوند یا سایر سایت‌های برگزاری رویداد رفته و رویداد‌های آنلاین یا غیر آنلاین خود را ایجاد کنید. در انتها میتوانید به سایت خودتان بک لینک ارسال نمایید.

 

محتوای جذاب بسازید

متأسفانه وب فارسی هنوز به این شکوفایی نرسیده است، اما‌ امیدوارم روزی این فرهنگ در میان وبمستران باب شود. در این روش شما باید تلاش کنید تا محتوایی خلاقانه و کامل‌تر از هر رقیب دیگری منتشر کنید. سپس منتظر بمانید تا وبسایت‌ها به شما به عنوان یک مرجع لینک بدهند.

با افراد حوزه کاری خود مصاحبه کنید

یک شیوه دیگر برای ایجاد بک لینک رایگان مصاحبه با افرادی است که در حوزه کاری شما فعال هستند. سپس صوت، متن یا ویدیوی مصاحبه را در صفحه خودتان منتشر کنید. به این ترتیب احتمالاً آن فرد نیز به شما در صفحه خود لینک دهد.

 

 

مصاحبه کردن برای لینک

با افراد معروف مصاحبه کنید

برای دریافت بک لینک رایگان با افراد سرشناس مصاحبه کنید. در این صورت امکان دارد بسیاری از سایت‌های کوچک و بزرگ به شما به عنوان منبع مصاحبه لینک دهند.

 

در رویدادها شرکت کنید

شرکت در رویداد‌ها در برخی حوزه‌ها میتواند منجر به دریافت بک لینک شود. بسیاری از دوره‎‌همی‌های بازاریابی دیجیتال شامل فرصت‌هایی است که در آن سایت برگزار‌کننده به سایت‌های شرکت‌کننده و ارائه‌دهندگان لینک میفرستند.

 

پست مهمان را امتحان کنید

پست مهمان هم یکی از روش‌های مختلف ساخت بک لینک رایگان است که هنوز در داخل ایران جا نیفتاده. در این تکنیک صاحب یک سایت اجازه میدهد محتوایی ارزشمند در آن بارگذاری کنید، به شرطی که این محتوا حاوی لینک دلخواه شما باشد.

 

به دنبال لینک‌های شکسته باشید

یکی از مزخرف‌ترین راه‌ها استفاده از لینک‌های شکسته است. در این روش به سایت‌های مختلف سر میزنید و با استفاده از ابزار Link Broken Checker لینک‌های شکسته را یافته و از مدیر سایت میخواهید با جای این لینک‌ها از لینک پیشنهادی شما استفاده کنند.

 

 رضایتنامه بنویسید

یکی دیگر از روش‌های مختلف ساخت بک لینک رایگان نگارش رضایتنامه است. دست روی کسب‌وکار‌هایی بگذارید که خدماتی به شما ارائه میدهند. شرکت طراحی سایت اصفهان شما میتواند یک گزینه باشد. در ادامه یک ویدیو یا متن ایجاد کنید تا رضایت خود را از خدمات آن‌ها نشان دهد. احتمالاً پس از انتشار این محتوا در سایت لینک شما را نیز درج خواهند کرد.

 

نکاتی پیرامون روش‌های دریافت بک لینک رایگان

پیش از اتمام مقاله بهتر است نکاتی را در باب روش‌های مختلف ساخت بک لینک رایگان با هم بررسی کنیم. ‌امیدوارم این نکات بتواند به سئوی سایت شما کمک شایانی بکند:

 

ارزش محتوا را دست کم نگیرید

تا به اینجا به مباحث ارزشمندی درباره بک لینک‌سازی پرداخته شد. همچنین سعی کردیم از اضافه گویی دوری کنیم تا تنها به معرفی تکنیک‌های مؤثر ایجاد بک لینک رایگان پرداخته باشیم. در ادامه لازم است بدانید اگر میخواهیم بازدهی مناسبی از سئو خارجی داشته باشید، بهتر است ابتدا روی سئوی داخلی و محتوای سایت‌تان اهمیت بدهید. در غیر این صورت لینک‌های دریافتی از نظر گوگل ارزش چندانی نخواهند داشت.

 

لینک داخلی حائز اهمیت است

طبق تجربیات بسیاری از سئوکار‌های داخلی و خارجی میتوان گفت لینک داخلی تأثیر بسزایی در شرایط سئو سایت دارد. پس قبل از شروع لینک‌سازی خارجی، ابتدا لینک‌سازی داخلی را بهبود ببخشید.

 

لینک سازی دالخی

 

به دنبال بک لینک ارزان نباشید

باور کنید بک لینک ارزان نه تنها تأثیری روی سئوی سایت‌تان ندارد، بلکه میتواند زحمات شما را به باد دهد. بنابراین بهتر است بی‌خیال این مورد شوید. حتی اگر بودجه کافی در دسترس ندارید، دور خرید بک لینک خط بکشید. البته اگر سراغ ساخت بک لینک رفتید، به طور مداوم آن را ادامه دهید.

 

سخن پایانی

اکنون به انتهای مقاله رسیده‌ایم. در این مطلب به روش‌های مختلف ساخت بک لینک رایگان پرداختیم. ‌امیدوارم این مطلب توانسته باشد شما را با تکنیک‌های جدید آشنا کند و برای کسب‌وکارتان مفید واقع شود. چنانچه سؤال یا نظری داشتید، میتوانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ما بی‌صبرانه منتظر سؤالات‌تان هستیم تا به آن‌ها پاسخ مناسبی ارائه کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *