مدت زیادی است که شما در سایتهای مختلف اسمی از CRM میشنوید. این کلمه در مفهوم کلی به مدیریت تمامی ارتباطات شما با مشتریان و مخاطبانتان باز میگردد.
در صورتیکه شما روزانه با مشتریان مختلفی در ارتباط هستید، ارتباطات مختلفی بین شما و مشتریانتان به شکلهای مختلفی به وجود میآید که بایستی برای مدیریت این ارتباطات از نرمافزارهای CRM استفاده کنید. زمانیکه شما از نرمافزار CRM استفاده کنید میتوانید نیازهای مشتریانتان را تحلیل و بررسی کنید.
در صورتیکه بتوانید نحوه ارتباط با مشتریانتان را آسانتر کنید ارزش بیشتری برای مشتریان خود قائل شدهاید. پیرو این قضیه بایستی محدودیتهای زمانی، مکانی و… را تا حد ممکن برداشته تا مشتری شما بتواند به شکلی آسان با بهترین روش ارتباطی، با شما در ارتباط باشد.
در نهایت CRM به نوعی بازاریابی میباشد که به هدف بالا رفتن رضایت مشتریانتان در جهت حفظ بیشتر آنها استفاده میگردد. در صورتیکه بتوانید هر چه بهتر مشتریان فعلی خود را حفظ کنید این عمل به روند جذب مشتریان شما کمک خواهد کرد.
اهداف مختلفی برای CRM تعریف شده است که این اهداف حول محورهای زیر تعریف میشوند:
- افزایش رضایت مشتریان
- دستهبندی خدمات در راستای جذب رضایت مشتریان
- حفظ مشتریان فعلی با افزایش رضایت آنها
- بازاریابی ارتباطات جهت جذب مشتریان جدید
بدون دیدگاه