اکثر کسب و کارها در زمان تبلیغات خود ، بودجه های مالی خود را مشخص می کنند و تقسیم بندی بودجه ها را در بازه های زمانی مشخصی از سال ، تعیین می کنند . طبیعتا شما هم مانند همه ی کسب و کارها و سازمان ها زمانی که بخواهید تبلیغات انجام دهید به دنبال آن هستید که با کمترین هزینه بتوانید بهترین بازخورد را به دست آورید. پس تحقیقات خود را به نوعی شروع می کنید که بتوانید کانال ها و راه های بازاریابی را کاملا شناخته و تمام مزایا و معایبی که دارند را تشریح و از بین آن ها مناسب ترین ها را انتخاب کنید . اگر بودجه کسب و کار شما زیاد باشد و شما هزینه های گزافی بابت تبلیغات خود در نظر گرفته باشید ، شاید آنچنان برایتان انتخاب کانال مهم نباشد . همانطور که اغلب شاهد آن هستیم که برند های بزرگ با بررسی نکردن این قضایا ، در همان رسانه های قبلی به تبلیغ خود ادامه می دهند . زمانی که نیاز به بررسی کانال های تبلیغات باشد ، اکثر افراد متخصص در زمینه بازاریابی به مقایسه ی دو دسته کلی بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین می پردازند .

تبلیغات سنتی در مقابل تبلیغات دیجیتال

طبیعتا هر مدل از تبلیغات مزایا و معایب خاص خودش را دارد و باعث می شود افرادی جذب برند و تبلیغات و در نهایت سازمان شما شوند و افرادی نیز از تبلیغ شما خوششان نیاید و نتوانند با کسب و کار شما ارتباط خوبی برقرار کنند .
همانطور که می دانید چند سالی است که کسب و کار ها به سمت تبلیغات آنلاین یا همان بازاریابی اینترنتی روی آورده اند . البته در برخی مواقع از این مدل تبلیغات به عنوان دیجیتال مارکتینگ نیز یاد آوری می شود که اشتباه بوده و در فرصت مناسبی این قضیه را توضیح خواهیم داد .

 حتما بخوانید

کسب و کار اینترنتی خانگی چیست ؟

تقریبا اکثر شرکت هایی که بودجه های تبلیغاتی بزرگی دارند از تبلیغات آفلاین استفاده می کنند و هنوز هم به این مدل تبلیغات اعتقاد بیشتری دارند . چرا که این شرکت ها بیشتر به دنبال برند سازی و ماندگاری در اذهان عمومی هستند . در حالی که کسب و کارهای کوچک نمی توانند بودجه های سنگین در نظر بگیرند و در حال حاضر به این نتیجه رسیده اند که با بودجه های کم می توانند تاثیرات بهتری در تبلیغات آنلاین داشته باشند .

زمانی که صحبت از تبلیغات آفلاین به میان می آوریم بیشتر موارد چاپی و تبلیغات چاپی در ذهن نقش می بندد که می تواند از تبلیغ در مجلات و کاتالوگ ها شروع و تا تبلیغات محیطی ادامه پیدا کند . مشخصا تبلیغات چاپی فرآیندی بلند مدت است  و نمی توانید تنها با درج چند مرتبه تبلیغ چاپی به نتایج خوبی دست پیدا کنید . در تبلیغات چاپی شما باید فرآیندی مداوم و پیوسته را در نطر بگیرید که قرار است برایتان نتایج بلند مدتی داشته باشد .
حال در تبلیغات آنلاین سیستم قیمت گذاری و بودجه بندی به گونه ای دیگر محاسبه می گردد . مثلا در حالت کلی هزینه تبلیغات آنلاین بر اساس تعداد نمایش تبلیغ شما محاسبه می گردد . بر اساس میزان بازدید سایت ها و تعداد کاربرانی که سایت ها دارند مبالغ مختلفی برای تبلیغات در نظر گرفته می شود . جایگاه های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت در نظر گرفته می شود .

تفاوت تبلیغات آنلاین و آفلاین

برخی مدل های دیگر اینگونه است که نمایش تبلیغات برای شما هزینه ای ندارد و بر اساس نرخ کلیک هزینه تبلیغ شما محاسبه می گردد . یعنی تا زمانی که بر روی تبلیغ شما کلیک نشود هیچ هزینه ای محاسبه نمی گردد .
اگر می خواهید بدانید و تحقیق کنید که با بودجه کمتر کدام روش می تواند برای شما بهتر باشد ، باید بدانید بازاریابی آنلاین نتایج بهتری می تواند برای شما داشته باشد .
اگر بخواهید تحلیل درستی از مزیت های های هر کدام از این روش ها داشته باشید باید بدانید در نهایت تبلیغات آنلاین می تواند با بودجه های کمتر ، تاثیرات بیشتری داشته باشد .
باید بررسی کنید دقیقا نیاز دارید تبلیغ شما را چه افرادی مشاهده کنند و تبلیغ شما به دست چه کسانی برسد .

 حتما بخوانید

بازاریابی اینترنتی چیست ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانهپنل smsواتس اپتماس