سرویس تبلیغاتی گوگل که در سال ۲۰۰۲ شروع به کار کرد بدین صورت است که افراد برای نمایش سایت‌های خود در صفحه جستجو مبلغی را شارژ نموده و با کلیک بازدید‌کنندگان بروی وب سایت مبلغی از شارژ مدیر سایت کسر خواهد شد. این لینک‌ها شبیه به لینک‌های معمولی در سایت گوگل میباشد با این تفاوت که هر تبلیغ گوگل یک برچسب AD در کنارش میباشد.

چرا تبلیغات گوگل را انجام دهیم؟

معمولا  افراد بعد از اینکه تصمیم میگیرند به دنیای مجازی وارد شوند شاید اولین اقدامشان طراحی سایت باشد و بعد بحث بروز‌رسانی و محتوا‌گذاری میباشد. بعد از اینکه وب سایت از لحاظ گرافیکی و محتوایی نسبتاً به جایگاهی خوبی رسید کارفرما باید تبلیغات را برای کسب و کار خود شروع کند که تبلیغات سنتی و تبلیغات اینترنتی را شامل میشود. بعضی از این تبلیغات دیر بازده هست و بعضی تبلیغات کوتاه مدت نتیجه میدهد. شاید بعضی مواقع تبلیغات جهت برند‌سازی استفاده میشود و بعضی مواقع جهت گرفتن نتیجه سریع میباشد. یکی از تبلیغاتی که سریعاً به نتیجه نزدیک است تبلیغات گوگل میباشد که مخاطبان شما در مواقع جستجو سریعاً لینک سایت شما را مشاهده میکنند.

دلایل تبلیغات گوگل

عملکرد ادورز یا تبلیغات گوگل:

کاربران برای نمایش وب سایت خود معمولاً کلمات کلیدی مهمی را در نظر میگیرند و بررسی میکنند که از نگاه بازدیدکننده چه واژه‌هایی مورد جستجو قرار میگیرد. البته این کار را برای سئو سایت هم انجام میدهند. ولی در تبلیغات گوگل یا ادروز نگاه متفاوتی است شما باید کلماتی کلیدی یا واژه‌هایی را که کاربر‌ها در گوگل جستجو میکنند را در پنل اختصاصی خود در گوگل معرفی کنید و تنظیمات خاص را روی آن واژه انجام دهید و مبلغ مورد نظر با توجه به تبلیغات رقبا را هم قرار دهید. در اصل شما میتوانید هزینه مورد نظر با توجه به ابزار‌های مثل گوگل پلنر بدست بیاورید و در کل نسبت به سایت و رقبا میتوان با چند بار تست کردن به رقم نهایی خود برسید تا بتوانید تبلیغات مفیدی از لحاظ هزینه‌های داشته باشید.

 حتما بخوانید

انتخاب کلمه کلیدی مناسب در سئو سایت

مزایای ادورز یا مزایای تبلیغات گوگل:

هزینه مناسب:

شما در تبلیغاتی گوگل بابت هر نفری که بروی لینک شما کلیک میکند مبلغی را پرداخت میکنید و این یعنی اینکه شاید این کمترین هزینه‌ای بوده است که میتوان برای جذب یک مشتری انجام داد و شاید در تبلیغات دیگر شما باید هزینه‌های بیشتری را انجام دهید تا به مشتری بالقوه مورد نظر خود دست پیدا کنید و مطمنا چند برابر هزینه تبلیغ غیر ادورز میباشد. در ادامه میتوان مثال دیگری را عنوان کرد که ادورز جز بهترین تبلیغات بحساب میآید. شما در نظر بگیرید وقتی مخاطب شما روی سایت شما کلیک میکند از شما مبلغ کسر خواهد شد و تا زمانی که فقط سایت شما را مشاهده میکند مبلغی کسر نمیشود و وقتی هزینه شما کم خواهد شد که مخاطب شما تصمیم برای هدف خود را گرفته و این مشتری آماده دریافت اطلاعات و بازاریابی شدن است و وقتی شما این نوع تبلیغ را با تبلیغات دیگر مثل تراکت و… مقایسه کنید متوجه میشوید که کامل گزارشی واضح دارید نسبت به پخش تراکت دارید.

مزایای ادورز

هدف‌مند بودن تبلیغات گوگل یا ادورز

ادورز شاید جز هدفمند‌ترین تبلیغات باشد، دلیلش هم مشخص است که شما کلمات و واژه‌هایی را انتخاب کرده‌اید که شاید در اون زمینه‌ها قوی باشید و مشتری به محض پیدا کردن شما با شما وارد مذاکره شود. در همین راستا در طراحی سایت ما صفحاتی به نام صفحات فرود داریم که یک صفحه را برای یک موضوع خاص به دور از حاشیه‌های دیگر و فعالیت‌های دیگر روی تک موضوع آماده میکنیم به طوری که کاربر فقط روی موضوع مورد نظر تمرکز کند که به این صفحه‌ها، صفحات فرود گفته میشود. هدفمند بودن ادرورز یا تبلیغات گوگل برای این صفحات به شدت مفید میباشد زیرا صفحه مورد نظر را شماآماده کردید و در ادورز لینک همین صفحه را با واژه‌های موردنظر خودتان لینک میکنید که بعد از کلیک بروی لینک ثبت شده به این صفحات ارجاع داده میشوند.

گزارش‌گیری ادورز:

شما در تبلیغات ادورز گزارش‌های کاملی را دریافت میکنید بطوری که با چه واژه‌هایی چند بار کلیک یا نمایش داده شده اید و در  ادامه با گوگل آنالایتیکس و… گزارش‌های کاملتری را دریافت خواهید کرد.

 حتما بخوانید

خرید بک لینک خوب و تاثیر آن در سئو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *