در مقاله‌ها قبلی به معرفی نرم‌افزار اندروید و برخی از نسخه‌های آن پرداختیم در این مقاله نسخه‌های بعدی را معرفی و در مورد انواع آن‌ها به توضیح خواهیم پرداخت.

نرم افزار اندروید

نسخه 2.1:

این نسخه در زمان خود مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفتو بسیاری از افراد این نسخه از اندروید را بر روی گوشی‌های خود نصب کردند. در این نسخه بسیاری از ایراداتو اشکالات نسخه قبلی برطرف شد. این نسخه با نام نان خامه‌ای به بازار عرضه شد.

از امکاناتی که به این نسخه اضافه شد میتوان به اضافه کردن wallpaper و صفحه نمایش متحرک اشاره کرد.
که استقبال بسیاری از آن شد. یکی دیگر از قابلیت هاتبدیل صدا به گفتار بود یعنی کاربران با گوشی خود صحبت میکنند و بدون آنکه در صفحه کلید چیزی تایپ نمایند این متون با صدا و گفتار وارد میشود.
برای عرضه این نسخه گوگل با همکاری شرکت htc گوشی nexus one را به بازار عرضه کرد گوشی که در آن این نسخه بدون هیچ نوع تغییری و درست همان اندروید مورد انتظار گوگل ارائه شد.

 حتما بخوانید

معرفی و بررسی سیستم عامل اندروید

اندروید 2.2:

این نسخه از اندروید در مارس 2010 با نام froyo به بازار عرضه شد. از ویژگی‌های مهمی که به این نسخه اضافه شده است قفل pin بود و کاربرانی که قفل اندروید را دوست نداشتند و یا مناسب سیاست‌های کاریشان نبود و به شیوه‌ای ایمن‌تر نیاز داشتند قادر به استفاده از این روش شدند.

این نسخه به گونه‌ای عرضه شد تا در محیط‌های شرکتی هم از آن‌ها به عنوان یک ابزار کاری استفاده شود.
همچنین قابلیت‌های مانند هات اسپات وای فای، پشتیبانی از فلاش و… نیز به آن‌ها اضافه شد.

نسخه 2.2 اندروید

نسخه 2.3:

این نسخه چند ماه بعد از نسخه foryo با نام نان زنجبیلی به بازار ارائه شد. این نسخه شامل تغییرات ظاهری بسیار زیادی بود و گوگل برای عرضه این نسخه از اندروید همکاری خود با شرکت سامسونگ را آغاز نمود و گوشی nexus s را تولید کرد.
هنوز هم کاربرانی وجود درند که از این نسخه اندروید استفاده مینمایند. گوگل در سال 2017 اعلام کرد که حدود 6% افراد که از اندریود استفاده مینمایند از این نسخه استفاده میکنند. یکی از برترین ویژگی‌هایی که به این نسخه اضافه شده است قابلیت nfc است.

نسخه 3:

این نسخه از اندروید از برترین و بزرگ ترینبه روز‌رسانی‌های اندروید بود. این نسخه از اندروید برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ تولید شد. گوگل برای عرضه این نسخه با شرکت موتورلا همکاری کرد و تبلت xoom به بازار عرضه شد. ارائه این تبلت در رراستای رقابت با ipad iphon بود.

نسخه 4:

این نسخه با نام ساندویچ بستنی به بازار ارائه شد. در این نسخه برخی ویژگی‌های نسخه 3.2 با 3 ترکیب میشود تا سیستم عامل مشترک برای گوشی همراه و تبلت به بازار ارائه شود. ساندویچ بستنی بی‌شک بزرگ‌ترین تغییر اندروید در حوزه گوشی‌های همراه به شمار میرود. این نسخه برای اولین بار بر روی گوشی galaxy nexus ارائه شد.

ویژگی بسیار مهمی که با ارائه این نسخه عرضه شد ویژگی تشخیص چهره بود که امروزه تغییرات زیادی یافته است.

همچنین در این نسخه صفحه کلید با تغییرات بسیاری روبه رو شد و اقداماتی در خصوص غلط‌های متن، ارائه پیشنهاد متن اضافه گردید.

                        نسخه 4 اندروید

نسخه 4.1:

گوگل در کنفرانس I/O در سال 2013 این نسخه را با نام آبنبات چوبی ارائه کرد. این نسخه باز نعریف استراتژی گوگل در بازار تبلت‌ها است. گوگل برای عرضه این نسخه با شرکت ایسوس همکاری کرد و JELLY BIN بر روی nexus 7 نصب شد.

نسخه 4.2:

این نسخه از اندروید در راستای نسخه 4.1 به بازار عرضه شد. اما در این نسخه شاهد قابلیت‌های اساس و تازه‌ای بودیم و قابلیت‌های جدیدی اضافه شد.

نسخه 4.3:

در این نسخه از اندروید تغییرات اساسی ایجاد نمیشود و فقط چندین بهینه‌سازی در عملکرد سیستم عامل ایجاد میشود. این نسخه از اندروید برای معرفی نسل دوم nexus 7 ارائه میشود.

اندروید 4.4:

در اکتبر 2013 نستله تولید‌کننده بیسکوییت‌های کیت کت به همکاری با گوگل پرداخت و گوگل با همکاری با این شرکت نسخه کیت کت خود را بر روی نکسوس 5 نصب نمود. این نسخه با تغییرات زیادی همراه نبود اما کیت کت سیستم عاملی سریع‌تر و بهینه‌تر از سایر نسخه‌های اندروید بود که در آن مصرف منابع به شکل بهینه صورت گرفت. با این که از ارائه این نسخه 5 سال میگذرد هنوز 15 درصد افراد از این نسخه استفاده مینمایند.

 حتما بخوانید

تفاوت اندروید و آی او اس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *