احتمالاً شما هم بحث‌های مختلفی درباره تأثیر اسم نام سایت در سئو در سایت‌ها و انجمنهای مختلفی شنیدین و دیدین که صحبت‌ها مختلف بوده به همین دلیل امروز مقاله‌ای درباره این موضوع را نوشتیم. جا‌های مختلفی گفته شده که اسم دامین خیلی مهم هست و تأثیر زیادی در سئو سایت شما دارد ولی شما باید در نظر بگیرید که به گفته کارشناسان پارامتر‌های مختلفی در سئو تأثیر‌گذار است و اسم دامین یا اسم سایت هم در این پارمتر‌ها هست ولی این که این پارامتر خیلی مهم باشد یا نه باید در موردش توضیح بدیم.

با توجه به پارمتر‌های مختلف تأثیر اسم سایت در سئو خیلی مهم نیست ولی بی‌تأثیر هم نیست. ببینید برای اینکه شما از این حداقل استفاده کنید میتوانید از کلمه کلیدی مورد نظرتون در اسم سایت استفاده کنید و این به شما در اهداف سئو خودتان با توجه به کلمات کلیدی که سایت را بر پایه آن بنا کرده‌اید کمک خواهد کرد. شما باید در نظر بگیرید که قطعاً سئو کردن اصولی اعم از سئو داخلی و سئو خارجی مهم‌تر از اسم سایت میباشد ولی در مقیاس خیلی کم هم تأثیر‌گذار هست. معمولاً اسم سایت را خیلی ها روی برند انتخاب میکنند و بعضی‌ها هم روی کلمه کلیدی تمرکز میکنند.

تاثیر نام دامنه بر سئو سایت

با توجه به اینکه خیلی از سایت‌ها از جمله سایت رایسان هیچ کلمه کلیدی و هدفی در اسم سایت خودشان ندارند و فقط اسم برند را برای دامنه سایت انتخاب میکنند و جالب‌تر اینکه سئو خیلی قوی دارند. به طور مثال سایت بامیلو که یک سایت فروشگاه اینترنتی هست ولی هیچ اثری از فروشگاه در اسم دامین شما مشاهده نمیکنید یا خیلی سایت‌های دیگه که شما با چند کلیک ساده و جستجو میبینید که خیلی از سایت‌ها سئو سایت خیلی قوی دارند ولی نام دامنه کوتاه و بیزنسی دارند. مثال دیگه سایت رایسان که با کلمات مختلفی سئو خوبی دارد مثلاً کلمه طراحی سایت در اصفهان که هیچ ربطی به اسم سایت یعنی رایسان ندارد ولی در صفحه اول گوگل قرار گرفته است .

 حتما بخوانید

انتخاب نام سایت بر چه اساسی باشد؟

تاثیر پسوند نام دامین در سئو

در مورد پسوند نام دامین باید شما اهداف سایت مورد نظرتون  را بررسی کنید که آیا سایت شما قراره در سطح دنیا بازدید و کاربر داشته باشه یا فقط موقیعت جغرافیایی واسه شما مهم هست و قراره فقط افرادی که تو ایران هستند از سایت شما بازدید کنند. اگر هدف اول را دنبال میکنید باید شما از دامین بین‌المللی استفاده کنید و مثلاً در سطح تجاری از دات کام استفاده کنید اگر مخاطبان شما از ایران هستند باید دات آی آر استفاده کنید ولی هر کدوم مزایا و معایبی هم دارند مقلا اگر شما در آینده بخواهید از تبلیغات گوگل استفاده کنید گوگل باتوجه به تحریم‌های که ایران دارد پسوند دات آی آر را به رسمیت نمیشناسد و باید از دامین دیگه استفاده کنید و بعد ریدایرکت انجام بدین. در نتیجه باید شما اهداف خودتان را قبل از سئو کردن سایت در نظر بگیرید.

دامین را چند ساله ثبت کنیم؟

این مورد جز پارامتر های  خیلی خیلی کم تأثیر سئو سایت محسوب میشود ولی به دلیل اینکه تاریخ انقضا سایت را گوگل چک میکند و مدت اعتبار را بررسی میکنند پیشنهاد میشود دامین را حداقل ۲ سال تا ۵ سال ثبت کنید. این ثبت چند ساله موقعی اهمیت پیدا میکند که شما سایت موردنظر خودتان را بروز‌رسانی کامل انجام میدادید و بحث سئو سایت را به صورت حرفه‌ای دنبال میکردید و سایت مورد نظر شما به درجات خوبی از لحاظ گوگل و همچنین فروش رسانده باشید ولی موقع انقضا دامین که فرا رسیده فراموش کردید و دامین را از دست دادید و یک نفر دامین را شما خریداری نموده است و تمام زحمات چند ساله خودتان را با بی‌توجهی از دست داده‌اید.

 حتما بخوانید

چگونه یک طراح سایت شویم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *